Το άγνωστο Κ στο φανάρι -Τι σημαίνει

Το άγνωστο φανάρι με το γράμμα «Κ»

Ο φωτεινός σηματοδότης με το γράμμα «K» αποτελεί δίχως αμφιβολία έναν πραγματικό γρίφο για τους περισσότερους οδηγούς της Ευρώπης.

Αν μη τι άλλο, τα φανάρια παίζουν τον δικό τους σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων και η κίνηση με ένα όχημα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα ήταν πολύ διαφορετική χωρίς αυτά.

Υπάρχουν βέβαια και κάποια φανάρια που χρησιμοποιούνται «τοπικά» σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αυτό σημαίνει ότι ειδικά για τους επισκέπτες αλλά και τους νέους οδηγούς, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πραγματική σπαζοκεφαλιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γερμανία είναι από εκείνες τις χώρες που χρησιμοποιεί «περίεργα» φανάρια για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και ανάμεσα σε αυτά το πιο άγνωστο είναι ίσως το φανάρι με το γράμμα «K».

Το φανάρι με το γράμμα «K» απαντάται σε μεγάλες διασταυρώσεις όπου κινούνται μαζί με αυτοκίνητα και ΜΜΜ όπως είναι το τραμ και το λεωφορείο. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την Εταιρεία Μεταφορών του Μονάχου (Munchner Verkehrsgesellschaft -MVG) το «K» αυτού του φωτεινού σηματοδότη σημαίνει «επαφή» (Kontakt στα γερμανικά).

Όταν το «K» είναι αναμμένο δείχνει στους οδηγούς ότι το ΜΜΜ πλησιάζει τα φανάρια που βρίσκονται στη διασταύρωση και ότι το σύστημα διαχείρισης των φαναριών έχει ενημερωθεί για την παρουσία του. Αυτό σημαίνει αλλαγή και στους χρόνους που τα φανάρια μένουν αναμμένα πράσινο με προτεραιότητα στα τοπικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα οι επαγγελματίες οδηγοί των τοπικών ΜΜΜ έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν το συγκεκριμένο σηματοδότη και κατά συνέπεια την ροή της κυκλοφορίας στην εκάστοτε διασταύρωση που έχει εγκατασταθεί.

Συγκεκριμένα ο οδηγός ενός τραμ ή λεωφορείου μπορεί να «επικοινωνήσει» με το φανάρι «Α» καθώς πλησιάζει τη διασταύρωση ασύρματα ή επαγωγικά, από πλάκες που έχουν εγκατασταθεί στο οδόστρωμα, σε σχετική απόσταση από τον σηματοδότη.

Έπειτα το σύστημα διαχείρισης των φαναριών στην εν λόγω διασταύρωση θέτει ως προτεραιότητα για κίνηση τον δρόμο που βρίσκεται το λεωφορείο και οι οδηγοί που βρίσκονται στη διασταύρωση ενημερώνονται ότι αυτό πλησιάζει με την ενεργοποίηση του φωτεινού σηματοδότη.

Αν οι οδηγοί των ΙΧ αυτοκινήτων βρίσκονται στο ίδιο δρόμο με το λεωφορείο τότε γνωρίζουν από πριν ότι ο σηματοδότης θα «πρασινίσει» σύντομα και θα παραμείνει πράσινος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο δίνοντας προτεραιότητα στην κίνηση του ΜΜΜ.

Από την άλλη οι οδηγοί που βρίσκονται στον άλλο δρόμο της διασταύρωσης ενημερώνονται ότι θα πρέπει να κάνουν λίγη περισσότερη υπομονή από το κανονικό μέχρι να περάσει το ΜΜΜ. Έπειτα από το πέρασμά του λεωφορείου ή του τραμ, τα φωτεινοί σηματοδότες της διασταύρωσης επιστρέφουν στις αρχικές τους ρυθμίσεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ