Το αφεντικό της Volkswagen ξεσπά -Τι πρέπει να καταργηθεί από όλα τα αυτοκίνητα

Παρά την τάση των κατασκευαστών να εξελίσσουν διαρκώς την τεχνολογία των μοντέλων τους, η πρακτικότητα εξακολουθεί να αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους οδηγούς, κάτι με το οποίο φαίνεται να συμφωνεί και ο επικεφαλής της VW.
Η αυτοκινητοβιομηχανία των τελευταίων ετών έχει ακολουθήσει με ταχύτητα τον δρόμο της ψηφιοποίησης, προσφέροντας στους οδηγούς ολοένα και περισσότερα συστήματα και «έξυπνες» λύσεις που άλλοτε ανήκαν αποκλειστικά σε πολυτελή μοντέλα.
Οθόνες αφής που ελέγχουν σχεδόν κάθε λειτουργία, αισθητήρες για κάθε πιθανή κίνηση και ηλεκτρονικά συστήματα που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς μηχανισμούς, αποτελούν πλέον τον κανόνα στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα της αγοράς. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογική υπερφόρτωση δεν βρίσκει πάντα τους καταναλωτές σύμφωνους.
BUY NOW
Σε αυτήν ακριβώς την υπερβολή στάθηκε ο CEO της Volkswagen, Thomas Schäfer, μιλώντας στο Deutsche Welle στο περιθώριο της Έκθεσης IAA Mobility στο Μόναχο.

Συγκεκριμένα, ο Schäfer έβαλε στο στόχαστρο τις αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών που παραμένουν επίπεδες με την επιφάνεια του αμαξώματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, μπορεί να δείχνουν όμορφες και «καθαρές» σχεδιαστικά, όμως στην πράξη είναι «τρομερά δύσκολες στη χρήση». Πρόσθεσε ότι ο κόσμος ζητά πρακτικότητα και απλότητα, ιδίως σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, και ότι η VW σκοπεύει να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Το πιο πρόσφατο πρωτότυπο μοντέλο της εταιρείας, το ID. Every1, που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο, διαθέτει τέτοιου είδους λαβές. Ωστόσο, ο Schäfer άφησε να εννοηθεί πως, μέχρι το αυτοκίνητο να μπει σε διαδικασία παραγωγής το 2027, υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε ο σχεδιασμός να επανεξεταστεί και πιθανόν να αντικατασταθεί με παραδοσιακές λύσεις.
Ήδη μοντέλα όπως τα ID.4 και ID.7 χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς μηχανισμούς απελευθέρωσης θυρών με επίπεδες λαβές, αλλά δίνεται και η δυνατότητα χρήσης τους με τον κλασικό τρόπο. Αναμένεται, μάλιστα, ότι σε μελλοντικά facelifts, η VW θα στραφεί ξανά στις συμβατικές χειρολαβές.

Ο Schäfer τόνισε ότι η εταιρεία λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις επισημάνσεις από πελάτες, εμπόρους αλλά και τα μέσα ενημέρωσης, επαναλαμβάνοντας πως στόχος είναι να δοθεί στον κόσμο αυτό που πραγματικά ζητά: «Δίνουμε στους ανθρώπους αυτό που ζητούν. Μελετάμε πολύ, λαμβάνουμε ανατροφοδότηση από πελάτες, αντιπροσώπους, από τα μέσα ενημέρωσης, και τα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η VW δεν είναι η μόνη που εξετάζει ξανά την προσέγγισή της στο συγκεκριμένο θέμα. Στην Κίνα, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών ανακοίνωσε πρόσφατα ότι από το 2027 οι αναδιπλούμενες χειρολαβές θα απαγορευτούν στα νέα αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές θα έχουν περιθώριο ενός έτους για να προσαρμοστούν, ενώ στο εξής θα επιτρέπονται μόνο κλασικές ή ενσωματωμένες λαβές, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύονται από μηχανικό εφεδρικό σύστημα, ώστε οι πόρτες να μπορούν να ανοίξουν σε κάθε περίπτωση.

Την ίδια στιγμή, σε έρευνα που δημοσίευσε η JD Power το 2023, οι αναδιπλούμενες χειρολαβές συγκαταλέγονταν στα πιο συχνά προβλήματα που ανέφεραν οι ιδιοκτήτες οχημάτων.