Τέλος οι μοδάτες χειρολαβές από τα αυτοκίνητα –Ο λόγος που θα απαγορεύονται στο μέλλον

Μια τεχνολογία που τα τελευταία χρόνια είχε γίνει «μόδα» στην αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται ότι οδεύει προς το τέλος της.
Ο λόγος για τις αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών, οι οποίες υιοθετήθηκαν από πολλές μάρκες ως στοιχείο εκσυγχρονισμού και design, αλλά σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις αναμένεται να απαγορευτούν για λόγους ασφάλειας.
Η απόφαση αυτή προέρχεται από την Κίνα, όπου το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών ανακοίνωσε ότι από το 2027 οι αναδιπλούμενες χειρολαβές θα πάψουν να επιτρέπονται σε νέα αυτοκίνητα. Μέχρι τότε, οι κατασκευαστές θα έχουν μια μεταβατική περίοδο ενός έτους ώστε να προσαρμόσουν τα μοντέλα τους. Οι επιλογές που θα έχουν στη διάθεσή τους έκτοτε θα είναι οι κλασικές ή οι ενσωματωμένες χειρολαβές, με την προϋπόθεση ότι θα διαθέτουν πάντα μηχανικό εφεδρικό σύστημα, ώστε να εξασφαλίζεται πως η πόρτα μπορεί να ανοίξει σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν αποτύχουν τα ηλεκτρονικά.
BUY NOW

Η απόφαση αυτή δεν ελήφθη τυχαία. Παρά τα πλεονεκτήματα που προβλήθηκαν κατά την εισαγωγή τους, όπως η βελτίωση της αεροδυναμικής, τα στοιχεία έδειξαν ότι το όφελος των αναδιπλούμενων χειρολαβών ήταν μικρότερο του αναμενόμενου. Παράλληλα, αυξάνουν το κόστος κατασκευής, προσθέτουν περίπου 8 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος και παρουσιάζουν πολύ υψηλότερα ποσοστά αστοχίας σε σχέση με τις συμβατικές. Μάλιστα, ένας μεγάλος κατασκευαστής ανέφερε ότι έως και το 12% όλων των αιτήσεων εγγύησης σχετίζεται με προβλήματα σε αυτού του τύπου τις χειρολαβές.
Ο πιο κρίσιμος όμως παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση αυτή ήταν ο τομέας της ασφάλειας. Και αυτό γιατί σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης των ηλεκτρονικών συστημάτων, οι αναδιπλούμενες χειρολαβές μπορεί να παραμείνουν κλειδωμένες, εγκλωβίζοντας οδηγούς και επιβάτες μέσα στο όχημα. Υπάρχουν ήδη καταγεγραμμένα περιστατικά, όπως περιπτώσεις όπου οι μηχανισμοί «πάγωσαν» σε χαμηλές θερμοκρασίες ή προκλήθηκαν βραχυκυκλώματα κατά τη διάρκεια πλημμυρών, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να αδυνατούν να βγουν από το αυτοκίνητο. Ακόμη και τα crash tests επιβεβαίωσαν τις ανησυχίες, δείχνοντας ότι σε πλευρικές συγκρούσεις οι αναδιπλούμενες χειρολαβές λειτουργούν σε μόλις στο 67% των περιπτώσεων, όταν οι παραδοσιακές διατηρούν λειτουργικότητα σε ποσοστό που αγγίζει το 98%.

Η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Η τάση περιορισμού της υπερβολικής ψηφιοποίησης των αυτοκινήτων φαίνεται να κερδίζει έδαφος και στην Ευρώπη. Ήδη αρκετές μάρκες επιστρέφουν σε πιο παραδοσιακές λύσεις, όπως τα φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, μετά τις αντιδράσεις των χρηστών για το ότι η υπερβολική εξάρτηση από οθόνες αφής μπορεί να αποσπάσει την προσοχή και να μειώσει την ασφάλεια στον δρόμο. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει αποφασιστεί ήδη πως τα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν φυσικά χειριστήρια δεν θα λαμβάνουν την υψηλότερη βαθμολογία ασφάλειας στις σχετικές δοκιμές.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ