5 αξιόπιστα μεταχειρισμένα 10ετίας – Τα μοντέλα που «βγάζουν» χιλιόμετρα χωρίς βλάβες

Από το μικρό Mazda2 έως το ιαπωνικό SUV της Suzuki, η γερμανική TUV μάς αποκαλύπτει τα αυτοκίνητα 10ετίας που συνεχίζουν να αποδεικνύονται “σκυλιά του πολέμου” και δεν βάζουν το χέρι σας βαθιά στο πορτοφόλι.
Αναζητάτε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αλλά δεν θέλετε να παίξετε στα τυφλά; Θέλετε ένα μοντέλο με χαμηλό δείκτη βλαβών, καλό ιστορικό αξιοπιστίας και προσιτό κόστος συντήρησης; Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα δεν είναι ποτέ απόλυτη, αφού η πραγματική εικόνα κάθε αυτοκινήτου εξαρτάται από τη χρήση του, την περιοδική του φροντίδα και φυσικά το χέρι του προηγούμενου ιδιοκτήτη.
Όμως, η ετήσια έκθεση του γερμανικού οργανισμού TUV αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια κάθε υποψήφιου αγοραστή. Η φετινή ανάλυση επικεντρώνεται στα μοντέλα που κυκλοφόρησαν το 2015 και 2016, καλύπτοντας πλέον δέκα χρόνια κυκλοφορίας και προσφέροντας μια πολύτιμη εικόνα για το τι αντέχει πραγματικά στον χρόνο και τι "καταρρέει".
BUY NOW
Ακολουθούν τα πέντε κορυφαία μοντέλα της δεκαετίας, με βάση το ποσοστό βλαβών και τη μέση χιλιομετρική απόσταση κατά τον τεχνικό έλεγχο.
5. Mitsubishi ASX
Ποσοστό βλαβών: 13,3%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 104.000 χλμ.

Το μικρομεσαίο SUV της Mitsubishi έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του το 2010 και κατά τη διάρκεια της ζωής του δέχθηκε μικρές αισθητικές ανανεώσεις και αναβαθμίσεις εξοπλισμού. Τα μοντέλα που διατέθηκαν στην Ευρώπη κατασκευάζονταν εξ ολοκλήρου στην Ιαπωνία, ενώ οι κινητήρες του απαιτούν τακτική συντήρηση και αλλαγή λιπαντικών κάθε 10.000–12.000 χιλιόμετρα για να διατηρούν την αξιοπιστία τους.
Ορισμένες πρώτες εκδόσεις εμφάνισαν προβλήματα με την πανοραμική ηλιοροφή, οπότε αν επιλέξετε τέτοια διαμόρφωση, βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει ο προβλεπόμενος έλεγχος και αναγράφεται στο βιβλίο συντήρησης.
4. Honda Jazz
Ποσοστό βλαβών: 13,1%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 79.000 χλμ.

Το δημοφιλές supermini της Honda παραμένει σταθερή αξία στην ευρωπαϊκή αγορά, χάρη στο χαμηλό κόστος χρήσης, την κορυφαία πρακτικότητα και φυσικά τη φήμη του για αξιοπιστία. Η TUV εξέτασε την τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία παρήχθη από το 2013 έως το 2020.
Το Jazz συνηθίζει να καταγράφει εξαιρετικές επιδόσεις στους τεχνικούς ελέγχους, κυρίως επειδή τα περισσότερα οχήματα έχουν μικρή χρήση εντός πόλης. Η μοναδική σοβαρή ανάκληση αφορούσε τους αερόσακους της Takata, ένα θέμα που καλό είναι να ελέγξετε αν έχει υποστεί τις αλλαγές που προέβλεπε η συγκεκριμένη ανάκληση το όχημα που σας ενδιαφέρει.
3. Mercedes-Benz A-Class
Ποσοστό βλαβών: 12,0%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 103.000 χλμ.

Οι πρώτες γενιές της A-Class δεν ξεχώρισαν για την αξιοπιστία ή την οδηγική συμπεριφορά τους. Όμως η τρίτη γενιά, η W176 που παρουσιάστηκε το 2012, ήταν μια εντελώς νέα προσέγγιση από τη Mercedes, ένα πραγματικό premium hatchback που τα πήγαινε εξίσου καλά στον δρόμο όσο και στην αξιολόγηση της TUV.
Δύο σημαντικές ανακλήσεις αφορούσαν την καδένα χρονισμού σε συγκεκριμένες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και προβλήματα στον εκκεντροφόρο σε βενζινοκινητήρες 1.6 και 2.0 λίτρων. Ωστόσο, οι παρεμβάσεις έγιναν εγκαίρως και δεν αφορούν το σύνολο της παραγωγής.
2. Suzuki Vitara
Ποσοστό βλαβών: 11,0%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 95.000 χλμ.

Η τέταρτη γενιά του Vitara, που παρουσιάστηκε το 2015, αποτέλεσε σημαντική στροφή για τη Suzuki. Κατασκευασμένο στην Ουγγαρία, το νέο Vitara είχε πιο κομψό σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό και καλύτερη οδική συμπεριφορά από τους προκατόχους του, διατηρώντας όμως το DNA ενός αξιόπιστου SUV.
Η ελαφριά του κατασκευή, η οικονομική του λειτουργία και η πρακτικότητα το καθιστούν εξαιρετική επιλογή. Η μοναδική σημαντική ανάκληση αφορούσε τη σύσφιξη των μπουλονιών του πίσω άξονα, θέμα που επηρέασε περιορισμένο αριθμό οχημάτων.
1. Mazda2
Ποσοστό βλαβών: 10,6%
Μέση χιλιομετρική απόσταση: 82.000 χλμ.

Η τρίτη γενιά του Mazda2 δεν είχε καμία εμπλοκή με τη Ford, σε αντίθεση με τον προκάτοχό της, και εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από τη Mazda, αποτελώντας ένα καθαρόαιμο ιαπωνικό μοντέλο. Οι εκδόσεις που διατέθηκαν στην Ευρώπη έφεραν αποκλειστικά ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης, μια επιλογή που εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε σοφή.
Χάρη σε αυτή την επιλογή, η αξιοπιστία του Mazda2 έμεινε σταθερά ψηλά. Τα μοναδικά ζητήματα που εμφανίστηκαν αφορούσαν μεμονωμένες περιπτώσεις διάβρωσης στο κύκλωμα καυσίμου και αντικαταστάσεις σε τμήματα του ηλεκτρικού συστήματος.