
Δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να γυρίζουν το οδόμετρό τους στην αρχή, αλλά ένας Ισπανός με την Porsche Panamera του απέδειξε τι σημαίνει πραγματικά ένας καλός πετρελαιοκινητήρας.
Το επίτευγμα έγινε γνωστό από το Centro Porsche Asturias, την αντιπροσωπεία που φροντίζει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και που μοιράστηκε τη σχετική ανάρτηση στα social media. Στην τελευταία του συντήρηση, αυτή η Panamera δεύτερης γενιάς (971) είχε φτάσει αισίως τα 999.999 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Ο αριθμός από μόνος του εντυπωσιάζει, όμως αυτό που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η κατάσταση του αυτοκινήτου.
Οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν το εσωτερικό, σε διχρωμία καφέ και μαύρου, παρά τα χρόνια και τα χιλιόμετρα, να διατηρεί εξαίρετη εικόνα. Φυσιολογικά, υπάρχουν κάποια σημάδια φθοράς, αλλά κανείς δεν θα μπορούσε να μαντέψει ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει περάσει το φράγμα του ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων. Το τιμόνι, τα καθίσματα και τα πάνελ των θυρών, σημεία που συνήθως φθείρονται εύκολα, είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτή που θα περίμενε κανείς.
BUY NOW
Η Panamera αυτή έχει ζήσει σίγουρα μια πολύ δραστήρια ζωή. Χωρίς να φαίνεται η πινακίδα, γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μοντέλο δεύτερης γενιάς που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2016 και κυκλοφόρησε στην αγορά λίγο αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάστηκαν λιγότερο από 9 χρόνια για να καλύψει αυτόν τον ασύλληπτο αριθμό χιλιομέτρων.

Κανείς, πέρα από τον ιδιοκτήτη, δεν γνωρίζει πόσα χρήματα έχουν δαπανηθεί σε συντηρήσεις και ανταλλακτικά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για να φτάσει ένα αυτοκίνητο σε αυτή τη διάρκεια ζωής απαιτείται ευλαβική τήρηση του προγράμματος συντήρησης, προσοχή, φροντίδα και ίσως και λίγη τύχη.
Το συγκεκριμένο μοντέλο, η Panamera 4S Diesel, είναι ένα από τα τελευταία πετρελαιοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Porsche. Η ύπαρξη του diesel επιβεβαιώνεται από το στροφόμετρο με κόκκινο στις 5.000 σ.α.λ., ενώ στη δεύτερη γενιά της Panamera η μόνη diesel επιλογή ήταν με τον θηριώδη 4.0 V8 biturbo diesel. Το μοντέλο αυτό παρέμεινε στην αγορά για λίγα μόνο χρόνια, καθώς η Porsche ανακοίνωσε την οριστική διακοπή παραγωγή diesel αυτοκινήτων το 2018.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ένα τεχνολογικό θαύμα. Με απόδοση 422 ίππων μεταξύ 3.500 και 5.000 στροφών, αλλά κυρίως με απίστευτη ροπή 850 Nm από τις μόλις 1.000 στροφές, η δύναμη είναι παρούσα σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ καταναλώνει λιγότερο από 7 λίτρα/100 km σε μικτό κύκλο.
Πέραν όλων των τεχνικών, πάντως, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει και η ισπανική αντιπροσωπεία, «κάθε χιλιόμετρο αντιπροσωπεύει αναμνήσεις, εμπειρίες και έναν μοναδικό δεσμό μεταξύ οδηγού και Porsche». Και τελικά, αυτό είναι το πραγματικό νόημα της οδήγησης.