350 ευρώ το πρόστιμο για το πιο συνηθισμένο λάθος των Ελλήνων οδηγών -Πώς θα το αποφύγεις

οδηγοί φανάρι

Οι κυκλικοί κόμβοι εξακολουθούν να μπερδεύουν μια μεγάλη μερίδα του κοινού καθώς πολλοί από τους οδηγούς δεν είναι σίγουροι για ποιος έχει προτεραιότητα.

Ο τρόπος που ένας οδηγός πρέπει να κινηθεί προσεγγίζοντας έναν κυκλικό κόμβο (ή πλατεία) είναι συγκεκριμένος καθώς και σε αυτή την περίπτωση τον πρώτο λόγο τον έχουν οι κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Για ανεξήγητο λόγο μια μεγάλη μερίδα των οδηγών αγνοεί τους κανόνες κίνησης που αφορούν τους κυκλικούς κόμβους με αποτέλεσμα, στην καλύτερη περίπτωση να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, ενώ στην χειρότερη προκύπτει κάποιο τροχαίο ατύχημα ή επιβάλλεται πρόστιμο σε εκείνον που δεν τήρησε τον ΚΟΚ -ή και τα δύο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πλατεία κίνηση

Πάμε να δούμε μαζί τι λέει ο ΚΟΚ αλλά και ποιο είναι το πρόστιμο που επιβάλλεται για λανθασμένη κίνηση σε κυκλικό κόμβο.

O K.O.K. αναφέρει τις υποχρεώσεις, την προτεραιοτότητα και φυσικά το πρόστιμο που προβλέπεται για αυτούς που παραβαίνουν τις διατάξεις του Άρθρου 26 (Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας). Πρόκειται για πέντε βασικούς και απλούς κανόνες, που ορίζουν ότι προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται από δεξιά, δηλαδή αυτός που μπαίνει στην πλατεία, εκτός φυσικά εάν υπάρχει STOP (κάτω φωτογραφία).

Αναλυτικά, ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει:

1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.

3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.

4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση.

5. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά

Η σήμανση με ρυθμιστικές πινακίδες αφορά το ανάποδο τρίγωνο υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας και το STOP για υποχρεωτική διακοπή πορείας.

Τέλος, σύμφωνα με το K.O.K., ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου 26 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ