Πάνω από 105.000 κενές θέσεις εργασίας -Ποιο επάγγελμα γίνεται περιζήτητο

Επαγγελματίες οδηγοί

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις της IRU για το επάγγελμα του οδηγού λεωφορείων και πούλμαν που δεν προσελκύει νέο αίμα.

Συνεχώς διογκώνεται το έλλειμμα επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη, με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) να κρούει τον κώδωνα κινδύνου κάνοντας λόγο για περίπου 105.000 κενές θέσεις εργασίας.

Πρόκειται για αριθμό που αντιπροσωπεύει το 10% του συνολικού πληθυσμού επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων και πούλμαν και συνεπάγεται αύξηση της τάξεως του 54% συγκριτικά με το 2022.

Η ανάκαμψη του τομέα των μετακινήσεων με πούλμαν και λεωφορεία μετά την υγειονομική κρίση της COVID-19, αύξησε τη ζήτηση για οδηγούς, με πάνω από το 80% των διαχειριστών στόλου να αντιμετωπίζουν σοβαρές ή πολύ σοβαρές δυσκολίες στην κάλυψη θέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οδηγός λεωφορείου

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο για τα περιφερειακά λεωφορεία, τα υπεραστικά και τουριστικά πούλμαν.

Ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, δήλωσε: «Οι εταιρείες μεταφορών σε όλη την Ευρώπη αγωνίζονται να βρουν οδηγούς. Ήδη διακόπτονται οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης οδηγών», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto, προσθέτοντας ότι «η έλλειψη οδηγών λεωφορείων και πούλμαν έχει αυξηθεί κατά 54% από πέρυσι, αλλά αυτό που είναι ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το χαμηλό ποσοστό νέων που εισέρχονται στο επάγγελμα σε σύγκριση με το υψηλό ποσοστό των ηλικιωμένων οδηγών που συνταξιοδοτούνται».

Δυσοίωνες προβλέψεις

Σύμφωνα με την IRU, μέχρι το 2028 οι ελλείψεις σε οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν θα υπερδιπλασιαστούν, μιας και μέσα στην επόμενη πενταετία επίκειται η συνταξιοδότηση πάνω από 330.000 επαγγελματιών, όταν ο ρυθμός εισόδου στο επάγγελμα είναι πολύ μικρότεροι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οδηγός λεωφορείου

Ένα επίμονο δημογραφικό κενό

Τα στοιχειά της IRU, επίσης, δείχνουν ότι μόλις το 16% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν είναι γυναίκες, κάτω από τον μέσο όρο τόσο του συνολικού κλάδου των μεταφορών (22%) όσο και του οικονομικά ενεργού πληθυσμού (46%).

Επιπροσθέτως, λιγότερο από το 3% των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη είναι κάτω των 25 ετών, ενώ περισσότερο από το 40% είναι άνω των 55 ετών.

Όπως διαπιστώνει ο Umberto de Pretto, το επάγγελμα του οδηγού λεωφορείων και πούλμαν αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για τη μείωση της ανεργίας των νέων, και για την αύηση του αριθμού των σημαντικών εργαζομένων. «Οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία πρέπει να συνεργαστούν για να εξουδετερώσουν αυτήν τη δημογραφική ωρολογιακή βόμβα».

Ακόμα, η IRU προτείνει να μειωθεί το ελάχιστο όριο ηλικίας για είσοδο στον κλάδο, που αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη κυμαίνεται από τα 21 έως τα 24 έτη, να μετριαστεί το κόστος απόκτησης διπλώματος, και να διευκολυνθεί η είσοδος στο επάγγελμα ανθρώπων από τρίτες χώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ