Yamaha MT-09 SP: Οι λόγοι που την κάνουν καθημερινό «πειρασμό»

Yamaha MT-09 SP 2022 οι λόγοι που την κάνουν πειρασμό

Η σπορ συμπεριφορά της Yamaha MT-09, η χορταστική απόδοση του 3κύλινδρου κινητήρα και η φιλικότητα που την χαρακτηρίζει γίνονται ακόμη πιο απολαυστικά στην κορυφαία έκδοση SP.

Αναμφίβολα με τις μοτοσικλέτες της σειράς MT, η Yamaha πέτυχε διάνα στο να καλύψει τις απαιτήσεις των αναβατών και οι περισσότερες από 250.000 πωλήσεις που έχει σημειώσει η σειρά επί ευρωπαϊκού εδάφους αποτελούν την καλύτερη απόδειξη.

Περίοπτη θέση στη σειρά MT έχει η μοτοσικλέτα που έκανε την αρχή και έβαλε ξανά τη Yamaha σε τροχιά εμπορικής επιτυχίας στην Ευρώπη. Ο λόγος για την MT-09 που παρουσιάστηκε το 2013 και άλλαξε τα δεδομένα στις γυμνές σπορ μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σπορ μοτοσικλέτα των Ιαπώνων κατέκτησε γρήγορα μια από τις κορυφαίες θέσεις στις πωλήσεις της κατηγορίας, την οποία και διατηρεί μέχρι σήμερα. Παράλληλα, η MT-09 έβαλε δύσκολα και στις μεγαλύτερου κυβισμού και ισχυρότερες naked με την εξαιρετική της απόδοση να συνοδεύεται από προσιτή τιμή αγοράς.

Στη δεύτερη πλέον γενιά της, που αποκαλύφθηκε στα τέλη του 2020, η MT-09 είναι ελαφρύτερη, ισχυρότερη και πιο τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ, έτοιμη να δείξει στον αναβάτη της ανά πάσα στιγμή τι εστί «Σκοτεινή Πλευρά της Ιαπωνίας», που είναι και το σλόγκαν της σειράς MT.

Και μπορεί το σλόγκαν της Yamaha να παραπέμπει σε κάτι απαιτητικό και δύστροπο, η ίδια όμως η MT-09 είναι ένα από τα φωτεινότερα παραδείγματα των δύο τροχών αφού τα υψηλότατα επίπεδα της συνολικής της απόδοσης συνδυάζονται με υποδειγματική φιλικότητα σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, ακόμη και για τους νεοεισερχόμενους στην κατηγορία αναβάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Yamaha MT-09 SP, για τους απαιτητικούς

Η Yamaha MT-09 είναι διαθέσιμη και στην κορυφαία έκδοση SP που ξεχωρίζει από τη στάνταρ εμφανισιακά αλλά και στην προσοχή που έχουν δώσει οι Ιάπωνες αναφορικά με τη περαιτέρω βελτίωση της συμπεριφοράς της, με τα κορυφαία περιφερειακά που έχουν προσθέσει.

Μοναδικά χρώματα με έμπνευση τη R1M

Στην MT-09 SP οι διαφορές με τη στάνταρ έκδοση ξεκινούν από τον αποκλειστικό χρωματισμό «Icon Performance» με την έμπνευση να προέρχεται από την κορυφαία superbike των Ιαπώνων, την R1M.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «πολεμική» τριχρωμία του ρεζερβουάρ αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο από το άβαφο και βουρτσισμένο αλουμινένιο ψαλίδι με το εντυπωσιακό φινίρισμα και τα χρυσά καλάμια του πιρουνιού της KYB. Το τιμόνι είναι βαμμένο μαύρο όπως μαύρες είναι οι μανέτες και το πίσω γρανάζι της τελικής μετάδοσης. Οι αποκλειστικότητες συνεχίζονται στην μοναδική επένδυση της σέλας με την χαρακτηριστική διπλή ραφή και τα αντιολισθητικά χαρακτηριστικά, η οποία βελτιώνει περαιτέρω τα υψηλά επίπεδα εργονομίας της θέσης οδήγησης.

Αναρτήσεις κορυφαίων προδιαγραφών από τις KYB και Ohlins

Καθοριστικό σημείο διαχωρισμού μεταξύ της στάνταρ MT-09 και της έκδοσης SP είναι οι αναρτήσεις, οι οποίες αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τις αρετές του αλουμινένιου πλαισίου των δύο δοκών και φυσικά του εν σειρά τρικύλινδρου κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ., το πιρούνι της KYB φέρει πλήρεις ρυθμίσεις αναφορικά με την απόσβεση της συμπίεσης, της επαναφοράς αλλά και της προφόρτισης των ελατηρίων του, με επιπλέον ρυθμίσεις για την αργή και γρήγορη συμπίεση. Κερασάκι στην τούρτα η DLC επίστρωση των καλαμιών που μειώνει τις στατικές τριβές και βελτιώνει ακόμη περισσότερο την ακρίβεια στην λειτουργία του μπροστινού και κατά συνέπεια την αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης για την πρόσφυση του εμπρός τροχού.

Στα ίδια υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ανάρτηση του πίσω τροχού με το αμορτισέρ να προέρχεται από την κορυφαία στο είδος Ohlins. Το κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ της διάσημης σουηδικής εταιρείας είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ η προφόρτιση του ελατηρίου του γίνεται εύκολα και γρήγορα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου, χωρίς τη χρήση εργαλείων.

Η λειτουργία των αναρτήσεων βελτιώνεται ακόμη περισσότερο από τις SpinForged σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες. Είναι οι ελαφρύτερες που έχει κατασκευάσει ποτέ η Yamaha και μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος και την αδράνεια. Έτσι, εκτός από καλύτερη λειτουργία στις αναρτήσεις, οι ζάντες που αποτελούν πατέντα των Ιαπώνων, ως προς τον τρόπο κατασκευής τους, προσφέρουν και ταχύτερες αντιδράσεις στην αλλαγή κατεύθυνσης.

Πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα πραγματικό «όπλο» στα χέρια του έμπειρου αναβάτη, η MT-09 SP καταφέρνει την ίδια στιγμή να προσφέρει άνεση και φιλικότητα και σε εκείνους που κάνουν τώρα το βήμα στις σπορ γυμνές μοτοσικλέτες βρισκόμενο στη χρυσή τομή της κατηγορίας. Τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης με τα οποία εξοπλίζεται η τρικύλινδρη Hyper Naked φροντίζουν να διατηρούν τις ισορροπίες όπου και αν κινείται προσαρμόζοντας παράλληλα και την απόδοσή της.

Η ηλεκτρονική μονάδα IMU έξι αξόνων αναβαθμίζει τη λειτουργία του ABS και του traction control, τα οποία προσαρμόζουν την απόδοσή τους βάσει και της κλίσης της μοτοσικλέτας στις στροφές. Στα συστήματα της MT-09 περιλαμβάνεται και το LIFt που ελέγχει την ανύψωση του εμπρός τροχού, με τον αναβάτη να μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα παρεμβατικότητας σε κάθε περίπτωση.

Συστήματα που κάνουν επίσης τη διαφορά, τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στο ταξίδι, είναι το στάνταρ quickshifter που επιτρέπει αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη αλλά και το αποκλειστικό στην έκδοση SP cruise control, το οποίο ξεκουράζει το δεξί χέρι του αναβάτη στον αυτοκινητόδρομο με την αυτόματη διατήρηση της επιλεγμένης ταχύτητας κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας που συναρπάζει

Ο εν σειρά τρικύλινδρος κινητήρας της Yamaha MT-09 είναι και εκείνος που ορίζει τον συναρπαστικό χαρακτήρα της Hyper Naked μοτοσικλέτας των Ιαπώνων. Οι 119 ίπποι και τα 93 Nm ροπής στις 10.000 και 7.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, δεν λένε ούτε τη μισή αλήθεια για αυτό το κορυφαίο τρικύλινδρο μοτέρ των 890 κ.εκ. που διαθέτει πλούσια αποθέματα ροπής σχεδόν από το ρελαντί, άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και απολαυστική δύναμη που δίνει το «παρών» έως και τον κόφτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η μέση κατανάλωση που παρουσιάζει ο κινητήρας σε πραγματικές συνθήκες είναι... διαμετρικά αντίθετη σε σχέση με τις επιδόσεις που προσφέρει αφού δεν ξεπερνά τα 6,4 λτ./100 χλμ. και αυτό κάνει την MT-09 ιδανική και για καθημερινή χρήση.

Στην καθημερινότητα βοηθά τα μέγιστα και η άριστη εργονομία της θέσης οδήγησης. Το τιμόνι βρίσκεται στη σωστή απόσταση από τον κορμό και η σέλα με το ποιοτικό αφρώδες είναι όσο φαρδιά χρειάζεται και για τους ψηλότερους αναβάτες. Τα μόλις 190 «γεμάτα» κιλά εξαφανίζονται στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα λόγω του υποδειγματικού ζυγίσματος της MT-09, ενώ οι ποιοτικές αναρτήσεις κάνουν και εδώ τη διαφορά απορροφώντας τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Η πραγματική διαφορά που κάνουν οι αναρτήσεις θα γίνει βέβαια αντιληπτή και θα εκτιμηθεί με το παραπάνω στο φυσικό στοιχείο της MT-09 που είναι ο επαρχιακός δρόμος με την μοτοσικλέτα των Ιαπώνων να μην λέει όχι ούτε σε περιβάλλον πίστας, αφού με τις ρυθμίσεις που προσφέρουν μπορούν να προσαρμόζονται σε κάθε περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαφορές που κάνουν τη... διαφορά

Αναμφίβολα η Yamaha MT-09 είναι μια από τις πλέον ολοκληρωμένες μοτοσικλέτες στην κατηγορία της έτοιμη να καλύψει κάθε επιθυμία του αναβάτη της. Στην έκδοση SP με τα κορυφαία περιφερειακά και τις αποκλειστικές λεπτομέρειες και εξοπλισμό δεν αφήνει καμία δικαιολογία ειδικά από τη στιγμή που η διαφορά της σε τιμή με τη στάνταρ έκδοση βρίσκεται σε απόλυτα λογικά πλαίσια.

Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για το μοντέλο εδώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ