Η υψηλή απόδοση και το χαμηλό βάρος είναι τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της αντισυμβατικής ιδέας, στην οποία οι Ιταλοί επιστρέφουν διθυραμβικά.
Στην μηχανολογική παρακαταθήκη των τελευταίων δεκαετιών, ένα από τα λιγότερα γνωστά κληροδοτήματα, είναι οι κινητήρες με διάταξη τύπου Η. Αυτά τα σύνολα που τοποθετήθηκαν κυρίως σε αεροσκάφη, μονοθέσια της Φόρμουλα 1 και μοτοσυκλέτες, ξεχώρισαν αμέσως για το μικρό τους μέγεθος, την εξαιρετική ισορροπία και τους μειωμένους κραδασμούς που προσέφεραν. Ωστόσο η πολύπλοκη κατασκευή τους, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες στην υπερτροφοδότητση, οδήγησαν στην αντικατάστασή τους από τους κινητήρες τύπου V και W.
Προσφάτως, η MV Agusta με έδρα το Βαρέζε της Λομβαρδίας στη Βόρεια Ιταλία, αναβίωσε αυτούς τους κινητήρες, με ένα πεντακύλινδρο πρωτότυπο που εντυπωσιάζει απ’ όλες τις απόψεις. Ο υδρόψυκτος αυτός κινητήρας θα διατίθεται σε κυβισμό από 885κ.εκ. Έως 1.115 κ.εκ, με τη κορυφαία έκδοση να υπόσχεται 240 ίππους στις 16.000 σ.α.λ. και 135 Nm ροπής στις 8.500 σ.α.λ.
BUY NOW
Το βάρος δεν υπερβαίνει τα 60 κιλά, και αυτό οφείλεται στον σχεδιασμό του μοτέρ. Η εταιρεία αποφάσισε να αφαιρέσει τελείως το σύστημα του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, και να εφοδιάσει τον κινητήρα με ηλεκτρική αντλία νερού και ηλεκτρική αντλία λαδιού, οι οποίες υποτίθεται ότι βελτιώνουν την απόκριση και μειώνουν την κατανάλωση.
Στις τεχνικές προδιαγραφές, φέρει δύο σειρές κυλίνδρων (μια μπροστινή τριών κυλίνδρων και μια πίσω σειρά με δύο), σε στενή διαμόρφωση V, έναν στροφαλοφόρο άξονα, δύο πολλαπλές εξαγωγής, μια φαρδύτερη κυλινδροκεφαλή και τρεις εκκεντροφόρους. Ο κεντρικός διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγής, ενώ οι άλλοι δύο (είναι τοποθετημένοι εκατέρωθεν) τις βαλβίδες εξαγωγής.
Η MV Agusta δεν έχει ακόμη διευκρινίσει πότε θα δούμε τον κινητήρα σε μοντέλο παραγωγής, αλλά αναμένεται να γίνει σε συνδυασμό με ένα μοντέλο που δεν υπάρχει στη γκάμα της εταιρείας αυτή τη στιγμή. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι Ιταλοί πιθανότατα θα συνεχίσουν την ανάπτυξη του συνόλου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ