audi q3

Oι μοτοσυκλέτες που δεν σταμάτησαν να παράγονται πότε -Ποια είναι η μακροβιότερη

motorcycle

Τα μοντέλα–θρύλοι που βρίσκονται στην παραγωγή για δεκαετίες και συνεχίζουν σαν να μην πέρασε μια μέρα.

Κάθε χρονιά κυκλοφορούν δεκάδες νέα μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί να καλύπτουν συνήθως διαφορετικές ανάγκες των αναβατών. Μερικά από αυτά μέσα σε λίγα χρόνια μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, άλλα αφήνουν το αποτύπωμά τους στον κόσμο των δύο τροχών και μερικά αποκτούν τη δική τους θέση στο βιβλίο της μοτοσυκλέτας.

Όμως υπάρχει και μια ελίτ ομάδα, στην οποία τα μοντέλα που βρίσκονται εκεί δεν άντεξαν απλώς στον χρόνο, αλλά συνεχίζουν να παράγονται αδιάλειπτα από τη μέρα που πρωτοεμφανίστηκαν. Πρόκειται για «δεινόσαυρους» ή αν προτιμάτε ζωντανούς θρύλους που όχι μόνο δεν χάθηκαν στο πέρασμα των δεκαετιών, αλλά συνεχίζουν να κυριαρχούν, έχοντας φυσικά συμμορφωθεί με τις νόρμες και τις τεχνολογίες του σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξαιρετικό είναι το γεγονός ότι οι 5 μοτοσυκλέτες με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής στον κόσμο δεν ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά καλύπτουν από παπιά μέχρι cruiser που αντιπροσωπεύουν το «Born to be wild».

Honda CG125

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η παγκόσμια ζήτηση για μοτοσυκλέτες εκτοξεύτηκε, ειδικά στη Νοτιοανατολική Ασία. Καθώς οι χώρες αναπτύσσονταν και η ανάγκη για γρήγορη μετακίνηση μεγάλωνε, εμφανίστηκε ένα απρόσμενο εμπόδιο, αυτό της συντήρησης. Πολλοί νέοι χρήστες αλλά και συχνά ακόμη και οι αντιπρόσωποι δεν γνώριζαν τις βασικές απαιτήσεις των τότε μοτοσυκλετών.

Με λάδια που μετατρέπονταν σε πηχτή μάζα και φίλτρα αέρα που έλιωναν, η Honda αποφάσισε να ξεκινήσει από την αρχή για να δώσει τη λύση. Το αποτέλεσμα ήταν η CG125, μια μικρή commuter μοτοσυκλέτα χτισμένη για να αντέχει κυριολεκτικά τα πάντα και να απαιτεί ελάχιστη φροντίδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραγωγή ξεκίνησε το 1975 και το μοντέλο έκανε ντεμπούτο στην Ταϊλάνδη την ίδια χρονιά. Σταδιακά η Honda τη βελτίωσε σε σημείο να θεωρείται σχεδόν «αλεξίσφαιρη», παραμένοντας σε παραγωγή μέχρι σήμερα σε χώρες όπως η Κίνα και το Πακιστάν.

Harley-Davidson FL Electra Glide

Μέσα στην απίστευτη γκάμα των ιστορικών Harley, η FL Electra Glide έχει δικαίως κερδίσει θέση στο Hall of Fame. Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1965, αποτελώντας το νέο μεγάλο κεφάλαιο της σειράς FL χάρη σε ένα στοιχείο που τότε ήταν επαναστατικό, την ηλεκτρική μίζα

Για τα δεδομένα της εποχής, η ηλεκτρική εκκίνηση ήταν κάτι πρωτοποριακό και φυσικά άλλαζε τις ισορροπίες. Ξαφνικά, ο αναβάτης δεν χρειαζόταν να «παλέψει» με τη μανιβέλα, ανοίγοντας τον δρόμο σε ένα τεράστιο κοινό και φέρνοντας μια ολόκληρη κουλτούρα μαζί του.

Στα ’70s έγινε κινηματογραφικό σύμβολο με ταινίες όπως το Electra Glide in Blue, ενώ ακόμη και ο Elvis Presley είχε μία δική του. Η ίδια η Electra Glide δεν υπάρχει πλέον ως μοντέλο, όμως τα «παιδιά» της, όπως τα Street Glide και Road Glide, κουβαλούν ξεκάθαρα το DNA της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Honda Super Cub

Το Honda Super Cub είναι πιθανότατα η πιο αναγνωρίσιμη μοτοσυκλέτα στον πλανήτη. Από το 1958 μέχρι σήμερα, παραμένει σε συνεχή παραγωγή, με τη Honda να γιορτάζει το 2017 την παραγωγή 100 εκατομμυρίων μονάδων.

Το πρώτο Super Cub βγήκε από το εργοστάσιο της Yamato τον Αύγουστο του 1958 και άρχισε να εξάγεται στις ΗΠΑ έναν χρόνο αργότερα. Σήμερα κατασκευάζεται σε πάνω από 16 εργοστάσια σε 15 χώρες. Ειδικά στη χώρα μας αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τη γενιά με το προσωνύμιο «γλάρος», με σχεδόν κάθε αναβάτη στην Ελλάδα να έχει ανέβει έστω και μια φορά σε σέλα C50.

Ο λόγος της επιτυχίας του ήταν ο κινητήρας του, καθώς την ώρα που οι ανταγωνιστές χρησιμοποιούσαν δίχρονες λύσεις, η Honda επέλεξε έναν τετράχρονο 50 κυβικών, ο οποίος ήταν πιο αξιόπιστος, πιο οικονομικός και σαφώς πιο πολιτισμένος. Το Super Cub ήταν το δίκυκλο που δεν χαλούσε, δεν έκαιγε τίποτα και πήγαινε παντού. Πλέον, αν και έχει χάσει τον πενηντάρη κινητήρα του κυρίως λόγω της νομοθεσίας περί ρύπων, διατίθεται στη χώρα μας με κινητήρα 125 κ.εκ., συνεχίζοντας τον θρύλο που ξεκίνησε πριν 67 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Harley-Davidson Sportster

Η Sportster, που παράγεται από το 1957 μέχρι σήμερα, είναι ένα από τα πιο μακροβιότερα ονόματα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, «έπαιζε» στα ίσα απέναντι στις βρετανικές Triumph, Norton και BSA, που μεσουρανούσαν. Στη δεκαετία του ’60, έγινε αγαπημένη βάση custom λόγω της απλότητας και του χαμηλού βάρους της.

Με τον κλασικό κινητήρα Ironhead V-Twin να επιβιώνει μέχρι τα μέσα του ’80, η μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1986 με το Evolution «Evo» μοτέρ, αυτόν που πολλοί θεωρούν ότι ουσιαστικά έσωσε τη Harley από χρεοκοπία. Σήμερα, η κληρονομιά συνεχίζεται με τη Sportster S, που κρατάει το ίδιο DNA όπως οι πρόγονοί της, ξεχωρίζοντας για το στιλ, την απλότητα στο customization και το όνομα που στέκεται όρθιο εδώ και σχεδόν 70 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Royal Enfield Bullet

Όμως όλα τα παραπάνω μοντέλα φαίνονται απλώς να έχουν μπει τώρα στην εφηβεία, μπροστά στη δική της μακροζωία . Η Royal Enfield Bullet θεωρείται ευρέως η παλαιότερη μοτοσυκλέτα σε συνεχή παραγωγή στον κόσμο, με ρίζες που φτάνουν στο 1932.

Η πρώτη Bullet παρουσιάστηκε στο Olympia Motorcycle Show στο Λονδίνο το 1932. Μετά τον Β΄ ΠΠ και συγκεκριμένα το 1948, η Royal Enfield παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο 350 κυβικών για το Colmore Cup Trial, εισάγοντας κάτι πραγματικά μπροστά από την εποχή του, την πίσω ανάρτηση τύπου ψαλιδιού και διπλά αμορτισέρ. Προσέφερε άνεση και έλεγχο που καμία μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής της εποχής δεν πλησίαζε.

Το 2021, η εταιρεία γιόρτασε τα 120 χρόνια ιστορίας στο κόσμο των δύο τροχών, ενώ το 2024 πούλησε σχεδόν 1 εκατομμύριο μοσυκλέτες, με τη Bullet να παραμένει παγκόσμιο best seller και να διατίθεται κανονικά και στις περισσότερες χώρες στη σύγχρονη μορφή της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ