https://www.audi.gr/el/models/q3/q3-sportback/

Οδηγούμε τα Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM

Suzuki DR-Z4

Τα δύο νέα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας έρχονται να δώσουν νέα διάσταση στην κατηγορία όπου κινούνται, ντύνοντας τον «θρύλο» με σύγχρονη τεχνολογία.

Η οικογένεια DR-Z έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στις on-off μοτοσυκλέτες, αλλάζοντας το τοπίο για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Σήμερα η Suzuki επιστρέφει με τα ολοκαίνουργια DR-Z4S και DR-Z4SM, δύο εκδόσεις που κρατούν ζωντανό το αυθεντικό πνεύμα της σειράς, ντύνοντάς το όμως με σύγχρονη τεχνολογία και προδιαγραφές Euro 5+.

Η ελληνική παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Riding School στο Πολυδένδρι. Η δική μας πρώτη επαφή περιορίστηκε στην άσφαλτο, κάτι που μας αφήνει χώρο για μια πιο ολοκληρωμένη χωμάτινη δοκιμή σύντομα, αλλά αρκούσε για να αποκαλύψει τον ανανεωμένο χαρακτήρα των δύο νέων DR-Z.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DR-Z

Από μακριά καταλαβαίνεις αμέσως ότι μιλάμε για πραγματικά ελαφριές και μίνιμαλ κατασκευές. Το διπλό ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο συνεργάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, επιλογές που δίνουν στιβαρότητα χωρίς να προσθέτουν βάρος.

Το ρεζερβουάρ των 8,7 λίτρων αρκεί για αποστάσεις που ξεπερνούν άνετα τα σύνορα της πόλης, ενώ το συνολικό βάρος στα 151 κιλά για το S και 154 κιλά για το SM φέρνει τη ζυγαριά στο ιδανικό σημείο για αυτήν την κατηγορία. Ο εξοπλισμός είναι λιτός αλλά σύγχρονος και συναντάμε full LED φώτα, λεπτή LCD οθόνη και μια διακριτική αλουμινένια ποδιά που προστατεύει το μοτέρ.

DR-Z
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καρδιά και των δύο αποτελεί ένας ολοκαίνουργιος μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας 398 κ.εκ., συμβατός με δίπλωμα A2, που αποδίδει 38 ίππους και 37 Nm ροπής. Η Suzuki επένδυσε σοβαρά στη λεπτομέρεια με νέα κεφαλή με δύο μπουζί, βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, ελαφρύ πιστόνι και ride-by-wire γκάζι.

Το σύστημα SDMS προσφέρει τρία χαρτογραφημένα προγράμματα (A/B/C) ώστε να ρυθμίζεις την απόκριση χωρίς να αλλάζει η μέγιστη ισχύς, ενώ το traction control με λειτουργία G προσαρμόζεται ανάλογα με την πρόσφυση. Το κιβώτιο παραμένει 5τάχυτο αλλά με ενισχυμένη αίσθηση και συμπλέκτη ολίσθησης, κάνοντας το κατέβασμα ταχυτήτων πιο ομαλό. Στην πράξη, ο κινητήρας βγάζει δύναμη από χαμηλά και με γραμμική απόδοση που ταιριάζει τόσο σε καθημερινές διαδρομές όσο και σε πιο σβέλτες εξορμήσεις.

DR-Z

Στο κομμάτι των αναρτήσεων, η Suzuki συνεργάστηκε με την KYB για πλήρως ρυθμιζόμενα στοιχεία. Μπροστά συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 280 χιλ. στο S και 260 χιλ. στο SM, ενώ πίσω το μονό αμορτισέρ με μοχλικό φτάνει στα 296 χιλ. (277 χιλ. στο SM), τη στιγμή που η απόσταση από το έδαφος είναι 300 χιλ. για την έκδοση S.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διαφορές εδώ καθορίζουν τον χαρακτήρα κάθε μοντέλου, Πιο «μαλακή» ρύθμιση και μεγαλύτερες διαδρομές στην S, πιο «σφιχτή» αίσθηση στη SM ώστε να στηρίζει δυνατή ασφάλτινη οδήγηση. Στα φρένα, η Nissin προσφέρει ένα δίσκο 270 χιλ. εμπρός για το S και 310 χιλ. για το SM, με ABS που μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό ή πλήρως.

DR-Z

Η πρώτη επαφή με το DR-Z4SM μέσα στο ασφάλτινο τμήμα ήταν αποκαλυπτική. Η θέση οδήγησης είναι άμεση και φιλική, με φαρδύ τιμόνι που δίνει αίσθηση πλήρους ελέγχου. Από τα πρώτα μέτρα το σύνολο βγάζει ελαφράδα και ακρίβεια.

Το Supermoto στήνεται εύκολα στη στροφή, αλλάζει κατεύθυνση με τη «σκέψη« και δίνει μεγαλύτερα περιθώρια παιχνιδιού στο πιο έμπειρο αναβάτη. Με το ABS και το traction control ενεργά, η συμπεριφορά του παραμένει προβλέψιμη και φιλική ενώ αν τα απενεργοποιήσεις, το πίσω μέρος αφήνει να γλιστρήσει όσο ζητάς, χωρίς νευρικότητα. Το κιβώτιο συνεργάζεται άψογα, με μικρές διαδρομές στη μανέτα και θετική αίσθηση σε κάθε αλλαγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DR-Z

Στο S το ύψος σέλας ανεβαίνει στα 920 χιλ., με πιο όρθια θέση και ακόμα πιο λεπτή σιλουέτα που επιτρέπει εύκολη κίνηση όρθιος ή καθιστός. Οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων απορροφούν λακκούβες και έντονες ανωμαλίες χωρίς εκπλήξεις, ενώ το φαρδύ τιμόνι σίγουρα θα είναι εξαιρετικό σε ελιγμούς μέσα στην πόλη.

Παρά το χωμάτινο προσανατολισμό, στον σύντομο ασφάλτινο γύρο το DR-Z4S έδειξε άνεση και σταθερότητα, χωρίς να χάνει σε ευελιξία, ενώ σε σχέση με το SM είναι αρκετά πιο φιλικό στους πιο άπειρους αναβάτες. Το traction control με ρύθμιση Gravel και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ABS υπόσχονται ακόμη περισσότερα μόλις το οδηγήσουμε σε φυσικό τερέν, κάτι που θα αποτελέσει ξεχωριστό κεφάλαιο στην πλήρη δοκιμή μας.

DR-Z
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τιμή 8.495 ευρώ και χρώματα που ξεκινούν από το κλασικό κίτρινο της Suzuki έως πιο διακριτικά γκρι και μπλε, τα νέα DR-Z4 δείχνουν έτοιμα να ξαναχτίσουν τη φήμη της σειράς. Το DR-Z4SM απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα fun-to-ride supermoto για καθημερινές και σπορ βόλτες, ενώ το DR-Z4S υπόσχεται την πολυμορφικότητα που έκανε το όνομα θρύλο, συνδυάζοντας καθημερινή πρακτικότητα με περιπέτεια.

Στο διά ταύτα

Η Suzuki επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία με δύο μοτοσυκλέτες που «γεφυρώνουν» τον κόσμο του καθημερινού on-road παιχνιδιού και της εκτός δρόμου εξερεύνησης. Η πρώτη μας γνωριμία ανέδειξε την ποιότητα κατασκευής, τον ζωντανό κινητήρα και την απόλυτη φιλικότητα χειρισμών.

Το επόμενο ραντεβού μας θα είναι και στη χωμάτινη πλευρά, εκεί όπου η DR-Z4S υπόσχεται να δείξει όλο της το εύρος. Μέχρι τότε, η επιστροφή του DR-Z γράφει ήδη νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μεσαίου κυβισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suzuki DR-4S
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος 398 κ.εκ., 38 PS/8.000 σ.α.λ., 37 Nm /6.500 σ.α.λ
Μετάδοση: Κιβώτιο 5 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.270 χλστ., 855 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.495 χλστ.
Ύψος σέλας: 920 χλστ.
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 280/296
Σύστημα πέδησης Ε/Π: δίσκος 270 χλστ. δαγκάνες 2 εμβόλων/1 δίσκος 240 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 8,7 λτ.
Βάρος: 151 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 80/100-21''- 120/80-18’'
Τιμή: 8.495 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suzuki DR-4SM
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος 398 κ.εκ., 38 PS/8.000 σ.α.λ., 37 Nm /6.500 σ.α.λ
Μετάδοση: Κιβώτιο 65χέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.195 χλστ., 885 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.465 χλστ.
Ύψος σέλας: 890 χλστ.
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 260/277
Σύστημα πέδησης Ε/Π: δίσκος 310 χλστ. δαγκάνες 2 εμβόλων/1 δίσκος 2460 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 8,7 λτ.
Βάρος: 154 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 120/70-17''- 140/70-17’'
Τιμή: 8.495 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ