
Με πιο έντονο χωμάτινο προσανατολισμό, αλλά χωρίς να θυσιάζει την ευκολία χρήσης και την απόδοση στην άσφαλτο, η Suzuki V-Strom 800DE με τον εμπρός τροχό των 21 ιντσών μπορεί να υπερηφανεύεται ότι δεν ακολουθεί απλώς την παράδοση του ονόματος, αλλά τη συνεχίζει με αξιώσεις, γράφοντας το δικό της κεφάλαιο στον «θρύλο» της οικογένειας Strom.
Η Suzuki V-Strom έχει καταφέρει να γίνει συνώνυμο της επιτυχίας στον κόσμο των δύο τροχών στη χώρα μας. Από τη μέρα που παρουσιάστηκε, αγαπήθηκε όσο λίγες μοτοσυκλέτες από το ελληνικό κοινό, όντας από τις πιο καλοπουλημένες, αν όχι η πιο καλοπουλήμενη. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί ιδιοκτήτες της αρνούνται να την αποχωριστούν, ακόμη και μετά από χρόνια συμβίωσης.
Η επιτυχία αυτή δεν ήρθε τυχαία. Η V-Strom προσφέρει μοναδική ευκολία στην καθημερινή χρήση, χαμηλό κόστος συντήρησης και, κυρίως, απαράμιλλη αξιοπιστία. Χιλιάδες χιλιόμετρα μετά, πολλές V-Strom συνεχίζουν απρόσκοπτα να γράφουν ιστορία, μετρώντας πάνω από 100.000 χλμ. στο κοντέρ, έχοντας ακολουθήσει απλώς το προβλεπόμενο πρόγραμμα service.
BUY NOW

Αυτή τη βαριά κληρονομιά καλείται να συνεχίσει η νέα γενιά του μοντέλου. Μπορεί να αποχαιρέτησε τον χαρακτηριστικό V κινητήρα, απ’ όπου και αντλούσε το όνομά της, ωστόσο διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που την κατέστησαν θρύλο. Με τρεις διαθέσιμους κινητήρες (1050, 800 και 650 κ.εκ.), η νέα V-Strom ξεφεύγει πλέον από τα στενά όρια της ασφάλτου, με τις εκδόσεις DE, με τον εμπρός τροχό των 21 ιντσών, να αποδεικνύουν ξεκάθαρα την πρόθεση της Suzuki να ακολουθήσει πιο απαιτητικά και σκληροτράχηλα μονοπάτια, προσφέροντας μια αυθεντική adventure εμπειρία στους αναβάτες της.
Εμφανισιακά η νέα Suzuki V-Strom διαφέρει από τους προκατόχους του, με τη σχεδίαση της να είναι πιο επιθετική και να φέρνει μνήμες από το θρυλικό Desert Racer DR-Z. Αιχμηρές γραμμές και έντονες γωνίες διατρέχουν όλο το μοντέλο, δείχνοντας την πρόθεση της εταιρείας να αφήσει πίσω τις πιο απλές “σχεδιάσεις”, με το μπροστινό εξάγωνο LED φανάρι να κλέβει τα βλέμματα.

Από την άλλη, οι χούφτες, το κάλυμμα του μοτέρ και του ψυγείου φανερώνουν ξεκάθαρα ότι έχει φτιαχτεί για να πατάει χώμα σε κάθε ευκαιρία, ενώ το πίσω μέρος στα πρότυπα του μπροστινού ολοκληρώνει ιδανικά την εικόνα. Τα πλαστικά είναι από το πάνω ράφι, με τη συναρμογή να μην αφήνει περιθώρια για γκρίνια αφού παραμένουν αθόρυβα και χωρίς τριγμούς ακόμα και στο χώμα.
Φιλοσοφία εκτός δρόμου, συναντάμε εν μέρη και στην εργονομία των εκδόσεων DE. Το τρίγωνο τιμόνι – σέλα – μαρσπιέ τοποθετούν τον αναβάτη σε μια θέση οδήγησης, που χωρίς να ενοχλεί στην κίνηση σε άσφαλτο, έχει χωμάτινη προδιάθεση. Το τιμόνι είναι φαρδύ, όντας σχεδιασμένο για να πατάει χώμα, και μακριά από τον αναβάτη, ο οποίος κάθεται ψηλά, κερδίζοντας καλύτερη ορατότητα, αλλά χάνοντας σε προστασία από τη μικρή ζελατίνα.

Η σέλα στην εργοστασιακή της μορφή βρίσκεται στα 855 χλστ., κάνοντας σχετικά δύσκολη την πρόσβαση με τα δυο πόδια στην άσφαλτο για τους πιο βραχύσωμους αναβάτες, με την ιαπωνική εταιρεία να “τριπλάρει” το συγκεκριμένο ζήτημα με aftermarket χαμηλή σέλα που μειώνει το ύψος κατά 20 χλστ. Το αφρώδες υλικό της είναι αρκετό και σχετικά μαλακό, με τον συνεπιβάτη να έχει μπόλικο χώρο στη διάθεση του, τη στιγμή που τα μαρσπιε τοποθετούν τα γόνατα σου σε βολικές γωνίες, ενώ οι χειρολαβές είναι στα σωστά σημεία.
Υπεύθυνος για την ενημέρωση είναι μια TFT οθόνη 5 ιντσών που είναι αρκετά ευκρινής και άκρως πληροφοριακή, αφού προσφέρει στο αναβάτη πληροφορίες όπως αυτονομία, θερμοκρασία, μήνυμα για σερβις, ενώ πάντα σε πρώτο πλάνο βρίσκονται οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και το πρόγραμμα χαρτογράφησης. Στο αριστερό grip υπάρχει ο διακόπτης του μενού που μπορεί ο αναβάτης να κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις για να φέρει το μοντέλο στα μέτρα, ενώ η θύρα USB στο πλάι της οθόνης είναι εξαιρετικά βολική.

Η καρδιά της V-Strom 800DE χτυπά σε διαφορετικό ρυθμό σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, καθώς πλέον η Suzuki εγκαταλείπει τον αγαπημένο V2 για χάρη ενός νέου, υγρόψυκτου, δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα 776 κυβικών. Αν και η αρχιτεκτονική αλλάζει, το πνεύμα παραμένει το ίδιο, έχοντας γεμάτη απόδοση, πολιτισμένη λειτουργία και ένα ευρύ φάσμα στροφών που δεν απαιτεί κόπο για να αξιοποιηθεί.
Με 84 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 78Nm ροπής στις 6.800 σ.α.λ., ο νέος κινητήρας δείχνει τη δουλειά που έχει γίνει στο εσωτερικό του. Eιδική επιμετάλλωση στους κυλίνδρους για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, αντικραδασμικοί άξονες σε ασυνήθιστη διάταξη 90° και 270 μοιρών χρονισμός που χαρίζει V2 χαρακτήρα και ήχο. Είναι ένας κινητήρας που δε φοβάται τα χαμηλά, απλώνεται άνετα στα μεσαία και ανεβαίνει πρόθυμα όσο του ζητάς, χωρίς απότομες εξάρσεις ή τραχιές αντιδράσεις.

Το ride-by-wire ηλεκτρονικό γκάζι συνεργάζεται άψογα με το σύνολο, ενώ το 6τάχυτο κιβώτιο με τον quickshifter και για τα ανεβάσματα και για τα κατεβάσματα, κάνει το παιχνίδι με τις ταχύτητες πιο ευχάριστο και πιο γρήγορο, χωρίς να χρειάζεται πάντα να τραβήξεις τη μανέτα. Η λειτουργία του συμπλέκτη είναι επίσης υποδειγματική, ομαλή και με καλή αίσθηση, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν λείπουν, μιας κι εφοδιάζεται με traction control τεσσάρων επιπέδων με G mode για χωμάτινες συνθήκες, τρία riding modes (Active, Basic, Comfort), easy start και low RPM assist για ξεκούραστη καθημερινή χρήση.
Κάτω από το νέο ατσάλινο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, το οποίο σχεδιάστηκε από την αρχή ώστε να εξασφαλίζει σωστή κατανομή βάρους και αντοχή στις ταλαιπωρίες, κρύβεται ένα σύνολο αναρτήσεων που δικαιολογεί απόλυτα το «DE» στην ονομασία της. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών και το αμορτισέρ της Showa με το εξωτερικό δοχείο αερίου και ρυθμιστή προφόρτισης, προσφέρουν διαδρομή 220 χιλιοστών εμπρός και πίσω, αριθμοί που μέχρι τώρα ήταν άγνωστοι σε V-Strom.

Οι τροχοί είναι ακτινωτοί, 21 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, με ελαστικά Dunlop Trailmax Mixtour που σε πρώτη ανάγνωση δείχνουν διπλής χρήσης, αλλά στο χώμα αποδεικνύονται πιο ικανά απ’ ό,τι περιμένεις. Η επιλογή σαμπρέλας ίσως ξενίσει κάποιους, αλλά για όσους κινούνται σοβαρά στο χώμα είναι μια ευχάριστη προσθήκη.
Η αίσθηση που παίρνεις από το σύνολο είναι αυτή ενός στιβαρού πλαισίου, που σε συνδυασμό με τις αποδοτικές αναρτήσεις και τα φρένα της Nissin, με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και δύο δίσκους 310 χλστ. προσφέρει απόλυτη αυτοπεποίθηση. Το πίσω φρένο, με δίσκο 260 χιλιοστών και μονοπίστονη δαγκάνα, δένει ιδανικά με τον υπόλοιπο εξοπλισμό, ενώ η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS πίσω, σου επιτρέπει να παίξεις με τη μοτοσυκλέτα στο χώμα όπως σου αρέσει.

Αυτό όμως που ολοκληρώνει το χαρακτήρα της 800DE είναι το πώς μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο ή και μακριά από αυτόν. Η αίσθηση που σου δίνει από την πρώτη στιγμή είναι αυτή της φιλικότητας, χωρίς όμως να της λείπει το σφρίγος. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά, με πολύ καλή ορατότητα και έλεγχο του μπροστινού, ενώ ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες, η μοτοσυκλέτα δε σε αγχώνει.
Δεν είναι φτερό στον άνεμο, αλλά το έξυπνο ζύγισμα και η ελαστική απόδοση του κινητήρα βοηθούν ώστε να μην κουράζει. Στο αστικό τοπίο δείχνει παραπάνω από ικανή, αν εξαιρέσεις το φαρδύ τιμόνι που θέλει προσοχή στα στενά περάσματα, ενώ σε αυτοκινητόδρομο κινείται με σιγουριά στα 130-140 χλμ/ώρα χωρίς να ζητά κάτι παραπάνω. Αλλά εκεί που πραγματικά δείχνει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της είναι όταν οι τροχοί βρουν άσφαλτο με στροφές ή ακόμα καλύτερα πατημένο χώμα.

Oι αναρτήσεις της απορροφούν με σοβαρότητα τις ανωμαλίες, δίχως υπερβολές, η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι σαφής και το traction control σε mode gravel σου επιτρέπει να ανοίξεις το γκάζι με ασφάλεια, ακόμη και όταν το πίσω μέρος θέλει να περάσει μπροστά. Μπορεί να μη φτάνει σε ακραία επίπεδα χωμάτινης επίδοσης, αλλά για όποιον θέλει να ταξιδεύει με άνεση και να εξερευνεί μονοπάτια πέρα από την άσφαλτο χωρίς άγχος και συμβιβασμούς, είναι το πιο πλήρες V-Strom που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Το V-Strom 800DE αποδεικνύει στην πράξη ότι μια μοτοσυκλέτα adventure δεν χρειάζεται να είναι ούτε «πολύ» ούτε «λίγο» για να σε κερδίσει. Αρκεί να είναι όσο πρέπει και το ιαπωνικό μοντέλο είναι ακριβώς αυτό. Ροπάτο όσο χρειάζεται, φιλικό χωρίς να γίνεται άνευρo, με στήσιμο που εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε είδους τερέν και με χωμάτινη διάθεση που δε μένει στα λόγια.

Αν μάλιστα του δώσεις την ευκαιρία, μπορεί να γίνει αρκετά παιχνιδιάρο, χωρίς να σε τρομάξει ή να σε κουράσει. Με την τιμή του να βρίσκεται στα 12.495 ευρώ, δεν διεκδικεί τον τίτλο του φθηνότερου της αγοράς, όμως προσφέρει ένα τόσο καλό value for money πακέτο, που δύσκολα μπορείς να το προσπεράσεις, είτε η περιπέτειά σου γράφεται στην άσφαλτο, είτε ξεκινά εκεί που τελειώνει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος 776 κ.εκ., 84 PS, 78 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.345 χλστ., 975 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.570 χλστ.
Ύψος σέλας: 855 χλστ.
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 220/220
Σύστημα πέδησης Ε/Π: 2 δίσκοι 310 χλστ. δαγκάνες 4 εμβόλων/1 δίσκος 260 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 20 λτ.
Βάρος: 230 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 90/90-21''- 150/70-17’'
Τιμή: 12.495 ευρώ