Το νέο super scooter από την Αγγλία -Με κινητήρα KTM 65 ίππων και βάρος 160 κιλά

PiperMoto J1 super scooter Κινητήρας KTM 65 ίππων

Διαχρονική retro σχεδίαση scooter και επιδόσεις και απόδοση επιπέδου σπορ μοτοσυκλέτας μπορούν να συνδυαστούν και στην πραγματικότητα, αν «κρύβεται» από πίσω πρώην μηχανικός της F1.

H PiperMoto είναι αναμφίβολα μια σχετικά νέα και προφανώς άγνωστη εταιρεία από την Αγγλία. Ωστόσο δεν αναμένεται να μείνει για πολύ έτσι αν κρίνουμε από το πρώτο μοντέλο που σκοπεύει να φέρει στην παραγωγή, το εξαιρετικό από κάθε άποψη J1.

H PiperMoto ιδρύθηκε από τον John Piper έναν Άγγλο μηχανικό με «γεμάτο» βιογραφικό αναφορικά με την εμπλοκή του στη σχεδίαση και κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο οποίος έχει μακρά θητεία και στην Formula 1, σε ομάδες όπως η Williams και Benetton.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Piper είχε ένα πέρασμα και από κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των δύο τροχών αφού είχε αναμιχθεί στην σχεδίαση της superbike μοτοσυκλέτας για την αγωνιστική ομάδα της Foggy Petronas.

Ο Piper λοιπόν αποφάσισε πως έχει έρθει η ώρα για να ασχοληθεί και με τις μοτοσυκλέτες, με πρώτο project το scooter J1, το οποίο σκοπεύει να παράξει και για το κοινό, έστω και σε περιορισμένο αριθμό.

Με την έμπνευση να προέρχεται από τα scooters της 10ετίας του 1960, η πρόταση του Βρετανού φέρνει νέα δεδομένα στο τραπέζι, αφού κάτω από το ελκυστικό retro κοστούμι «κρύβεται» μια σπορ μοτοσυκλέτα που έχει σχεδιαστεί με την εμπειρία που έχει αποκομίσει ο Piper από την αγωνιστική του εμπλοκή το κορυφαίο επίπεδο των τεσσάρων τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμφίβολα εκείνα που κάνουν το PiperMoto J1 να διαφέρει είναι το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα που κρύβεται κάτω από τις καλλίγραμμες ανθρακονημάτινες επιφάνειες του και ο πανίσχυρος για τον κυβισμό του μονοκύλινδρος κινητήρας των 690 κ.εκ. της KTM.

Τα κορυφαία υλικά που έχει χρησιμοποιήσει ο Piper και η ομάδα του για το scooter J1 έχουν κρατήσει το βάρος στα 160 στεγνά κιλά, τη στιγμή που το μοτέρ αποδίδει 66,5 ίππους και προσφέρει, σύμφωνα με τον Βρετανό, 0-97 χλμ./ώρα σε τέσσερα δευτερόλεπτα και τελική της τάξης των 193 χλμ./ώρα.

Το PiperMoto J σχεδιάστηκε όχι μόνο για να ικανοποιήσει τις ορέξεις του αναβάτη τους στις ευθείες αλλά και στις στροφές με το Piper να κάνει λόγο για ιδανική κατανομή των μαζών στο 50:50 μεταξύ των τροχών, αλλά και γωνία κλίσης που μπορεί να φτάσει έως και τις 52 μοίρες, πολύ περισσότερο δηλαδή από όσο πετυχαίνουν τα scooters που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον έλεγχο των τροχών του βρετανικού scooter φροντίζει ένα ανεστραμμένο πιρούνι της WP και ένα οριζόντια και παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ που στηρίζεται πάνω στον κινητήρα σε αλουμινένια πλάκα και αναρτά τον πίσω τροχό μέσω μοχλικού που εδράζει στο κέντρο του δεξιού μπράτσου του μονομπλόκ αλουμινένιου ψαλιδιού.

Ιδιαίτερα αρμονικά έχει ενσωματωθεί και η εξάτμιση στη σχεδίαση του πίσω μέρους αφήνοντας έτσι το κάλυμμα να φτάσει μέχρι χαμηλά και να κρύψε με μαεστρία την μεγάλη ακτινωτή ζάντα των 17 ιντσών που φέρει ελαστικό 160/60, ενώ 17 ίντσες είναι η διάμετρος και της μπροστινής ζάντας. Το μεταξόνιο φτάνει στα 1.500 χλστ. με την κάστερ και το ίχνος να δίνουν έμφαση στην ουδέτερη συμπεριφορά και να βρίσκονται στις 25 μοίρες και τα 100 χλστ. αντίστοιχα.

Η εμμονή του Piper με την απόδοση δεν έχει οδηγήσει σε «συμβιβασμούς» για τα δεδομένα των scooters αναφορικά με την άνεση αφού το εξάρι μηχανικό κιβώτιο παραμένει, ωστόσο η λειτουργία του έχει αυτοματοποιηθεί και οι αλλαγές γίνονται από κουμπιά στο τιμόνι -η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί που υστερεί η βρετανική πρόταση είναι στους αποθηκευτικούς χώρους που είναι ανύπαρκτοι κάτω από τις δύο ξεχωριστές σέλες. Η τιμή του J1 δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα. Υπολογίζεται ωστόσο κοντά στα 35.000 ευρώ, ένα ποσό σύμφωνο με τον περιορισμένο αριθμό της χειροποίητης παραγωγής αλλά και τις προδιαγραφές του βρετανικού scooter.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ