H Honda αναβιώνει τον δεύτερο «μπόμπο» της, το θρυλικό Dax (+video)

Honda ST125 Dax 2022 νέο Dax

Η γκάμα των μίνι μοτοσικλετών της Honda διευρύνεται εκ νέου με την ιαπωνική εταιρεία να αναβιώνει ένα θρυλικό μικρό μοντέλο της και να επαναφέρει ξανά στη ζωή το Dax.

Το θρυλικό «Daxάκι» επανέρχεται ξανά στη ζωή έπειτα από ένα ομολογουμένως μεγάλο επίσημο διάλειμμα 41 ετών με τη Honda να αποκαλύπτει με κάθε επισημότητα τη νέα γενιά της μικρής μοτοσικλέτας της που ονομάζεται ST125 Dax.

Honda ST125 Dax 2022 νέο Dax
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη αισθητική από μια άλλη εποχή να ξεχειλίζει, το νέο Honda ST125 Dax κινείται σε γενικές γραμμές πολύ κοντά στο αυθεντικό μοντέλο και κλείνει πονηρά το μάτι στην ιδιαίτερα μεγάλη μερίδα του κοινού που έχει ταχθεί πλέον ξεκάθαρα προς τις ρετρό σχεδίασης προτάσεις. Το Dax έρχεται παράλληλα να συμπληρώσει τη γκάμα των μίνι μοτοσικλετών της ιαπωνικής εταιρείας και να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στο σύγχρονης σχεδίασης Grom και το επίσης ρετρό Monkey 125.

Αν και φαίνεται πως έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις σε σχέση με το πρώτο Dax, η δεύτερη γενιά διατηρεί σε μεγάλο βαθμό όλα εκείνα τα γνωρίσματα που το έκαναν διάσημο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Το πιο χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι φυσικά το στραντζαριστό πλαίσιο σχήματος «Τ», που φιλοξενεί εντός και το μικρό ρεζερβουάρ, αλλά και η κουρμπαριστή εξάτμιση που «βγαίνει» ψηλά και αυξάνει σημαντικά την απόσταση από το έδαφος. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED και στα δύο άκρα, ο αναβάτης πληροφορείται από ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ έχει γίνει πρόβλεψη και για συνεπιβάτη με σταθερά μαρσπιέ να δίνουν το «παρών» και τη σέλα να παρουσιάζει ικανοποιητικό μήκος, τουλάχιστον οπτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Dax φέρει αυτούσιο τον τετράχρονο αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα των 124 κ.εκ. που βλέπουμε και στο ρετρό αισθητικής παπί Super Cub 125. Με δύο βαλβίδες στον κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, η απόδοση του μοτέρ φτάνει στους 9,4 ίππους και τα 10,8 Nm στις 7.000 και 5.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ σύμφωνα με τη Honda η κατανάλωση κατά το πρότυπο WMTC φτάνει στα μόλις 1,57 λίτρο/100 χλμ. με το βάρος της μικρής μοτοσικλέτας να ανέρχεται στα 107 κιλά πλήρες υγρών και με γεμάτο το μικρό ρεζερβουάρ των 3,8 λίτρων. Όπως και στο παπί έτσι και στο Dax το κιβώτιο είναι ημι-αυτόματο με φυγοκεντρικό συμπλέκτη τεσσάρων σχέσεων που δεν απαιτεί τη χρήση μανέτας για την επιλογή μιας ταχύτητας.

Το νέο ST125 Dax έχει μήκος μόλις 1,760 χλστ. με το πλάτος και το ύψος του να περιορίζονται στα 760 και 1.020 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει επίσης στα 1.020 χλστ. Σε συνδυασμό με τις ζάντες των 12 ιντσών, η ευελιξία του Dax αναμένεται υποδειγματική, ενώ η αίσθηση κατά την οδήγηση αναμένεται να έχει το δικό της ενδιαφέρον καθώς τα «μπαλονάτα» ελαστικά έχουν 70άρι προφίλ και πλάτος 120 και 130 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές το νέο, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και βαρύτερο μοντέλο αναμένεται σημαντικά καλύτερο στο δρόμο, έναντι του αυθεντικού με την ανάρτηση του πίσω τροχού να φροντίζουν δύο κλασικά αμορτισέρ, ενώ μπροστά βλέπουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 31 χλστ.

Την πέδηση αναλαμβάνουν δίσκοι και στα δύο άκρα με τον εμπρός να έχει διάμετρο 220 χλστ. και τον πίσω 190 χλστ., με τη Honda να αναφέρει ότι στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και ένα μονοκάναλο ABS που αξιοποιεί και ηλεκτρονική μονάδα IMU για τη βελτίωση του φρεναρίσματος πανικού υπό κλίση. Το λανσάρισμα του ιαπωνικού μοντέλου στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ