Δοκιμάζουμε τη νέα Yamaha XSR125

Δοκιμή Yamaha XSR125 carandmotor.gr 2022

Με στιλ που περισσεύει και προδιαγραφές που κάνουν την κίνηση στην πόλη πραγματικό παιχνίδι η Yamaha XSR125, είναι το μικρότερο μέλος της γνωστής νεορετρό οικογένειας... μόνο στα χαρτιά.

Το πολυπόθητο κλασικό στιλ έχει έχει κάνει για τα καλά την εμφάνιση του και στις μικρότερες κατηγορίες κυβισμού στους δύο τροχούς. Οι προτάσεις μάλιστα που παρουσιάζονται κάνουν τα σάλια των νέων να τρέχουν ανεξέλεγκτα και τους μεγαλύτερους να σκάνε από τη ζήλια τους που δεν είχαν τέτοιες επιλογές στα νιάτα τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποτέ δεν είναι αργά βέβαια για να αποκτήσει κανείς μια όμορφη μικρού κυβισμού και ρετρό σχεδίασης μοτοσικλέτα. Η νέα Yamaha XSR125 μπορεί κάλλιστα να είναι η «δικαιολογία» που ψάχνει ένας μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης για να γυρίσει ξανά στα μικρότερα κυβικά για την καθημερινότητα του.

Όσο για τους νέους, η νέα πρόταση της Yamaha στην κατηγορία των 125 κ.εκ. είναι μια επιλογή που έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά τη γκάμα της εταιρείας των τριών διαπασών, δίπλα στο σπορ R125 και την μοντέρνας σχεδίασης γυμνή ΜΤ-125.

Ρετρό επιτυχία
Η Yamaha XSR125 ανήκει στη νεορετρό οικογένεια XSR της ιαπωνικής εταιρείας η οποία έχει ήδη καταφέρει να χτίσει το δικό της κοινό βασιζόμενη στην φιλική και διασκεδαστική απόδοση του δικύλινδρου XSR700 και ακόμη περισσότερο του 3κύλινδρου XSR900. Το XSR125 ήρθε για να μεταφέρει την χαρακτηριστική αισθητική των XSR και στα χαμηλότερα ηλικιακά στρώματα των αναβατών, αλλά και εκείνων που έχουν στα χέρια τους δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορία Β), με το οποίο μπορούν πλέον να οδηγούν και δίκυκλα κατηγορίας Α1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την σχεδιαστική έμπνευση να προέρχεται από παλιότερα μοντέλα της Yamaha από τις δεκαετίες του '70 και του '80, η XSR125 κάνει το μάτι του αναβάτη να γυαλίζει από την πρώτη στιγμή, ειδικά στο έντονο κόκκινο χρώμα της μοτοσικλέτας της δοκιμής, που την κάνει παράλληλα να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα, στο μουντό αστικό τοπίο.

Αν και μικρή σε κυβισμό, η XSR125 καταφέρνει να συγκεντρώνει πάνω της τα βλέμματα σε κάθε φανάρι με τις διερευνητικές ερωτήσεις από άλλους αναβάτες, ακόμη και μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς αυτοκινήτων, να αποτελούν μέρος του ημερήσιου μενού της κίνησης στο αστικό περιβάλλον, όπως διαπίστωσα κατά τη διάρκεια της δοκιμής της.

Σίγουρα αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το τρίπτυχο της σχεδίασης του προβολέα, του ρεζερβουάρ και της σέλας-ουράς της XSR125, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα μεγαλύτερα αδελφά μοντέλα της σειράς και δίνει στη μικρού κυβισμού μοτοσικλέτα την πολυπόθητη ρετρό όψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη ζηλευτή σχεδίαση συμβάλλουν αποφασιστικά και οι αρμονικές αναλογίες με τη Yamaha να έχει προικίσει την 125άρα XSR με μαζεμένες διαστάσεις που βρίσκονται στη χρυσή τομή για μοτοσικλέτα 125 κ.εκ: αρκετές για να φιλοξενήσουν αναβάτη σχεδόν κάθε σωματότυπου, να μην την κάνουν να μοιάζει μικροκαμωμένη, αλλά να μην φαίνεται παράλληλα και μοτοσικλέτα που ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία κυβισμού, κάτι που τελικά λειτουργεί υπέρ της.

Σε σωστές βάσεις

Το σύγχρονο ατσάλινο πλαίσιο των δύο δοκών, ίδιο με εκείνο των MT-125 και R125, είναι βαμμένο μαύρο, όπως και ο κινητήρας, με το τελευταίο να είναι το επιθυμητό χρώμα για το υγρόψυκτο μοτέρ, αφού έτσι «κρύβονται» σε κοινή θέα και κάποιες σωληνώσεις του συστήματος ψύξης που δεν συνάδουν με το κλασικό παρουσιαστικό της μοτοσικλέτας.

Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, η XSR125 δεν δυσκολεύεται να πείσει τον αναβάτη για την αντοχή της στο χρόνο, προβάλλοντας την απουσία τριγμών κατά την κίνηση της, ακόμη και σε δρόμο με έντονες ανωμαλίες, αλλά και το καλό φινίρισμα των πλαστικών και μεταλλικών της επιφανειών, το οποίο ενισχύεται από τα πολύ καλά για την κατηγορία επίπεδα συναρμογής και συναρμολόγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για νέους και παλιούς

Όπως και τα άλλα δύο 125άρια μοντέλα της Yamaha που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο πλαίσιο και κινητήρα έτσι και η XSR1215 σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο από την αρχή ώστε να είναι εύκολη και φιλική στη χρήση από τη συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών και ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας τους.

Με βάρος μόλις 140 κιλά, πλήρης υγρών, η μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας καλωσορίζει τον αναβάτη με μια αέρινη αίσθηση με το που κάτσει στην άνετη και στενή σέλα της. Τα πόδια φτάνουν κάτω με περισσή άνεση ακόμη και για τους πλέον βραχύσωμους και σε αυτό βοηθά και το στενό πλαίσιο που δεν ανοίγει περιττά τα πόδια και τα αφήνει να φτάσουν μέχρι το έδαφος σχεδόν κάθετα. Το τιμόνι βρίσκεται σε τέτοια απόσταση που δεν απαιτεί προσπάθεια για να το φτάσεις, ενώ το πλάτος του δεν εμποδίζει στους ελιγμούς ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα και δημιουργεί καλό μοχλό για γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Ένας συνεπιβάτης κανονικού μεγέθους θα βρει παράλληλα ικανοποιητικό χώρο στο μερίδιο της σέλας που του αναλογεί με τα γόνατά του να σχηματίζουν σχετικά άνετες γωνίες στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αναβάτης έχει στη διάθεση του έναν μικρό και στρογγυλό LCD πίνακα πληροφοριών. Σε σκούρο φόντο και με «φωτεινές» ενδείξεις, ο πίνακας με την όμορφη αντίθεση έχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος στις καθημερινές του μετακινήσεις χωρίς παράλληλα να υπερφορτώνει τον εγκέφαλο του αναβάτη, με τις αλλαγές στις ενδείξεις του να πραγματοποιούνται από κουμπάκια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του οργάνου.

Κλασικό... αιλουροειδές

Η κλασική του εμφάνιση της XSR125 δεν προϊδεάζει τον αναβάτη για τις δυνατότητες της στο αστικό τοπίο που προδιαθέτουν εύλογα για πιο χαλαρές καταστάσεις. Ωστόσο από τα πρώτα κιόλας μέτρα η μοτοσικλέτα της Yamaha δείχνει ότι έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να πρωταγωνιστεί στον αστικό στίβο χωρίς δικαιολογίες. Με μεταξόνιο μόλις 1.330 χλστ. η μικρή 125άρα XSR αλλάζει κατεύθυνση με παραδειγματική ευκολία και το ίδιο παραδειγματικά εκτελεί και ελιγμούς με οποιαδήποτε ταχύτητα. Το πιρούνι δεν προβληματίζεται με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη λειτουργία του αμορτισέρ που θα τα καταφέρει αξιοπρεπώς και με δεύτερο άτομο στη σέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μικρός υγρόψυκτος κινητήρας των 125 κ.εκ. αποτελεί ένα ακόμη από τα δυνατά χαρτιά της XSR125. Η απόδοση του φτάνει στα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της Α1 κατηγορίας άδειας οδήγησης, ενώ το σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες εισαγωγής που φέρει, τον κατατάσσει στα πλέον προηγμένα 125άρια μοτέρ. Στην πράξη, ο μονοκύλινδρος κινητήρας επιδεικνύει εξαιρετικά επίπεδα ελαστικότητας αλλά και δεν προβληματίζεται καθόλου όταν ο αναβάτης ζητά από αυτόν τα μέγιστα. Αντίθετα νιώθει άνετα να γυρίζει κοντά στο όριο περιστροφής του επιταχύνοντας γρήγορα τη μοτοσικλέτα της Yamaha από στάση. Εκτός πόλης ταχύτητες στα 110-110 χλμ. ώρα διατηρούνται εύκολα με ένα άτομο στη σέλα με το κοντέρ να ξεπερνά ακόμη και τα 120 χλμ./ώρα σε ιδανικές συνθήκες. Αυτό που κάνει το εν λόγω μοτέρ ακόμη πιο ελκυστικό είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπέρασε τα 2,9 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στα θετικά έρχονται να προστεθούν το κιβώτιο σχέσεων με την καλή κλιμάκωση και τον μαλακό επιλογέας με τις ελαφρώς μεγαλύτερες από το ιδανικό διαδρομές αλλά και η «βουτυρένια» μανέτα του συμπλέκτη που μπορείς να την κρατάς όση ώρα χρειαστεί χωρίς να νιώσεις κούραση στα δάκτυλά σου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βόλτες και εκτός των τειχών

Η Yamaha XSR125 προσφέρεται φυσικά και για βόλτες εκτός των τειχών της πόλης με φυσικό πεδίο κίνησης τον επαρχιακό. Στις συνεχείς στροφές η μοτοσικλέτα όχι μόνο δεν στέκεται εμπόδιο στις ορέξεις του αναβάτη της αλλά τον βοηθά κιόλας να κρατήσει έναν γρήγορο ρυθμό. Αυτό το οφείλει στο στιβαρό πλαίσιο και στις αναρτήσεις που τα καταφέρνουν καλά και υπό πίεση με τις αντιδράσεις να είναι προοδευτικές και να δίνουν πάντα μεγάλο χρονικό περιθώριο στον αναβάτη. Σε αυτές τις συνθήκες φαίνεται πιο ξεκάθαρα και η πολύ καλή απόδοση του LED προβολέα, με το εύρος και την ένταση της δέσμης που παράγει να τον φέρνουν στην κορυφή της κατηγορίας, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ορατότητας και φυσικά την ασφάλεια σε συνθήκες κίνησης με υψηλότερο συντελεστή δυσκολίας.

Τα φρένα, τέλος, χωρίς να διεκδικούν την κορυφή στα 125 κ.εκ. αναφορικά με την απόδοση τους, καλύπτουν πλήρως τις απαιτήσεις της XSR125. Με διάμετρο στα 267 χλστ. ο εμπρός δίσκος συνεργάζεται σωστά με τη διπίστονη δαγκάνα και προσφέρει προοδευτικά τη δύναμη του στο τράβηγμα της μανέτας, ενώ προοδευτική είναι και η απόδοση του πίσω δισκόφρενου για ένα σύνολο στα πλαίσια της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μικρός ρετρό πειρασμός

Η μικρή XSR125 κέρδισε τις εντυπώσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με τιμή στο άνω άκρο της κατηγορίας αποτελεί μια καθόλα αξιόλογη πρόταση για καθημερινές μετακινήσεις και όχι μόνο. Είναι παράλληλα μια σοβαρή εναλλακτική για εκείνους που θέλουν να περάσουν απευθείας στις μοτοσικλέτες, χωρίς ενδιάμεση «στάση» στα scooters ή τα παπιά, ή να επιστρέψουν στις χαρές που προσφέρει μια μικρού κυβισμού μοτοσικλέτα. Με σωστή συμπεριφορά στο δρόμο σε όλες τις συνθήκες, κατανάλωση με το σταγονόμετρο και φιλική διάθεση προς όλους η Yamaha XSR125 ρίχνει και το τελευταίο κάστρο της όποιας αντίστασης με τη ελκυστική ρετρό σχεδίαση της που κακά τα ψέματα δεν πρόκειται να βγει ποτέ εκτός μόδας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ., 15 PS, 11,5 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 1.960 χλστ., 800 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος, κάστερ), 1.330 χλστ., 95 χλστ., 26 μοίρες
Ύψος σέλας: 805 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 11 λτ.
Βάρος: 140 κιλά
Τροχοί Ε/Π: 110/70-17''-140/55''
Τιμή: 4.290 ευρώ

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ