Η πιο απρόσμενη κατασκευή: Μια κατακόκκινη Ferrari με δύο τροχούς

Ferrari 900 Kay Engineering

Η Ferrari 900 είναι μια εκθαμβωτική κατασκευή της Kay Engineering, η πρώτη και μοναδική μοτοσικλέτα με το cavallino στο στήθος. Διαβάστε την εκπληκτική ιστορία της από το μακρινό 1995.

Πρόκειται, φυσικά, για μια ιδιοκατασκευή, που γεννήθηκε όταν -το Μάιο του 1990- ο David Kay, διάσημος μηχανικός της MV Agusta, έκανε στον εαυτό του μία απλή ερώτηση: τι θα γινόταν αν η Ferrari κατασκεύαζε μία μοτοσικλέτα;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι σήμερα θα έμοιαζε αδιανόητο να πάρει ο οποιοσδήποτε από την ιταλική εταιρεία το δικαίωμα χρήσης του εμβλήματος της Ferrari για να το τοποθετήσει σε οτιδήποτε δεν έχει κατασκευαστεί στο Μαρανέλο, πριν από 30 χρόνια ο Piero Ferrari αυτοπροσώπως έδωσε στον Kay το δικαίωμα αυτό.

Εξάλλου, ο Kay έδειχνε να έχει όλα τα εχέγγυα για να το υποστηρίξει. Η εμπειρία του από το σχεδιασμό και την εξέλιξη ορισμένων εμβληματικών MV Agusta ήταν εκτεταμένη, ενώ διατηρούσε και την οικογενειακή του επιχείρηση MV Meccanica Verghera. Έτσι, η δίτροχη δημιουργία του τελευταίου απέκτησε το δικαίωμα να αποκαλείται «Ferrari».

Ο Kay θέλησε με τη δημιουργία της μοτοσικλέτας Ferrari 900 να αποδώσει φόρο τιμής στον Enzo Ferrari, γεννήτορα της εταιρείας, σχεδιάζοντάς την με τις αρχές που ο εμβληματικός «Commendatore» έθετε για την κατασκευή των σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων της Ferrari.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καρδιά της μοτοσικλέτας χτυπά ένας εν λευκώ σχεδιασμένος και κατασκευασμένος -από αλουμίνιο και μαγγνήσιο- αερόψυκτος, τετρακύλινδρος κινητήρας 900 κ.εκ., που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Αποδίδει 105 ίππους στις 8.800 στροφές, επιταχύνοντας τη μοτοσικλέτα των 172 κιλών μέχρι τα 280 km/h.

Και ο σχεδιασμός της είναι γεμάτος με παραπομπές στα θρυλικά αυτοκίνητα της Ferrari, της εποχής εκείνης. Το μεγάλο εμπρός φαίρινγκ προεκτείνεται προς το εκλεπτυσμένο δοχείο καυσίμων, τα πλευρικά πλαστικά διαθέτουν αεραγωγούς που ξεκάθαρα παραπέμπουν στους πλευρικούς της Ferrari Testarossa, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα θυμίζουν κλασσικά sportscars του παρελθόντος της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά, η μοτοσικλέτα είχε την αφρόκρεμα των επιλογών της εποχής: πιρούνι της Forcelle Italia, δισκόφρενα της Brembo εμπρός-πίσω με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα, πίσω αμορτισέρ της WPS και σφυρήλατους τροχούς Astralite 17 ιντσών. Οι δύο διπλές εξατμίσεις είναι επίσης custom, από τον Terry Hall, και σύμφωνα με τον David Kay κάνουν τη μοτοσικλέτα να ακούγεται «όπως ένα Messerschmitt που καταδιώκει ένα Spitfire».

Η κατασκευή της Ferrari 900 χρειάστηκε τέσσερα χρόνια και 3.000 ώρες εργασίας. Το ενδιαφέρον για αυτήν, μόλις παρουσιάστηκε, ήταν τεράστιο, και μετά από περίπου 13 χρόνια δημοπρατήθηκε. Η τιμή πώλησης δεν ήταν αντίστοιχη των προσδοκιών, αλλά τέσσερα χρόνια αργότερα σε νέα δημοπρασία άγγιζε σχεδόν τις 100.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ