Η μοτοσυκλέτα που θέλει να φτάσει τα 500 χλμ./ώρα -Τι κινητήρα έχει

wmc-250ev

Τα ρεκόρ υπάρχουν για να σπάνε, με την WMC 250 EV να θέλει να γίνει η ταχύτερη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα στο κόσμο.

Το κυνήγι του ρεκόρ ταχύτητας στους δύο τροχούς δεν είναι κάτι καινούργιο. Ξεκίνησε σχεδόν παράλληλα με τη γέννηση της μοτοσυκλέτας, με το πρώτο μοντέλο που έγραψε ιστορία να είναι το Pope Model L του 1914, καθώς ήταν το πρώτο που κατάφερε να ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα. Από τότε έχουν περάσει δεκαετίες, με τα ρεκόρ να καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο και πλέον, στη μάχη έχουν μπει και τα ηλεκτρικά μοντέλα.

WMC 250 EV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ανήκει στον Max Biaggi, ο οποίος το 2021 οδήγησε τη Voxan Wattman της Venturi στην πίστα του Space Florida στις ΗΠΑ, καταγράφοντας μέση ταχύτητα 455,737 χλμ./ώρα και μέγιστη 470,257 χλμ./ώρα. Το ρεκόρ αυτό καταχωρήθηκε στην κατηγορία "ηλεκτρική μοτοσυκλέτα μερικώς καρεναρισμένη, κάτω των 300 κιλών" και παραμένει ακατάρριπτο μέχρι σήμερα. Ωστόσο, όλα δείχνουν πως η πρωτιά αυτή δεν θα κρατήσει για πολύ ακόμη.

Με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, η WMC έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την ιταλική Pininfarina για τη σχεδίαση μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με στόχο να ξεπεράσει το φράγμα των 450 χλμ./ώρα, αλλά όχι μέσω της ωμής δύναμης, αλλά μέσω πρωτοποριακού αεροδυναμικού σχεδιασμού, εμπνευσμένο από τη Formula 1.

WMC 250 EV

Το φουτουριστικό μοντέλο ξεχωρίζει για το κεντρικό αεροδυναμικό τούνελ που διατρέχει το σώμα της μοτοσυκλέτας, επιτρέποντας στον αέρα να περνά μέσα από το πλαίσιο και να εξέρχεται κάτω από τη σέλα, μειώνοντας δραστικά την αεροδυναμική αντίσταση. Ο ιδρυτής και CEO της WMC, Rob White, ένας μηχανικός με μακρά πορεία στη Formula 1, στο Le Mans και στους αγώνες V8 Supercars, έχει κατοχυρώσει την πατέντα αυτής της διάταξης, προβλέποντας πως θα βρει εφαρμογή και σε άλλες ηλεκτρικές ή υβριδικές μοτοσυκλέτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας, που περιορίζεται στο μόλις 0,118, τιμή εξωπραγματική για τα δεδομένα των δύο τροχών, όταν ακόμη και οι κορυφαίες superbikes δυσκολεύονται να πέσουν κάτω από το 0,5. Η καρίνα της WMC 250 EV έχει σχεδιαστεί ώστε να εφάπτεται με ακρίβεια στο σώμα του αναβάτη, ενισχύοντας τη συνολική αεροδυναμική απόδοση.

WMC 250 EV

Όσον αφορά τον τομέα της κίνησης, η WMC 250 EV εφοδιάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, δύο στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω, οι οποίοι αυτή τη στιγμή αποδίδουν 27 και 40 ίππους αντίστοιχα, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 134 ίππους.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμών στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 2021, η μοτοσυκλέτα κατάφερε να φτάσει τα 273 χλμ./ώρα, χρησιμοποιώντας λιγότερο από τη μισή διαθέσιμη ισχύ, ενώ με την αναβάθμιση του συστήματος υψηλής τάσης στα 800–900 Volt, η συνολική απόδοση αναμένεται να αγγίξει τους 335 ίππους. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Voxan Wattman της Venturi
Η Venturi Voxan Wattman που κατέχει μέχρι σήμερα το ρεκόρ

Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το πλάνο, η WMC 250 EV θα μπορούσε σύντομα να φιγουράρει ξανά στην κορυφή του παγκόσμιου πίνακα ρεκόρ ταχύτητας, πλησιάζοντας σε ταχύτητες των 500 χλμ./ώρα και “απειλώντας” ακόμα και το απόλυτο ρεκόρ της Ack Attack, το οποίο έχει καταγραφεί με ταχύτητα 605 χλμ./ώρα με συμβατική μοτοσυκλέτα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ