Αυτή είναι η πρώτη σύγχρονη μοτοσικλέτα της Skoda

Skoda Slavia B moto concept

Η εταιρεία της Mlada Boleslav επιστρέφει στις ρίζες της παρουσιάζοντας μια πρωτότυπη μοτοσικλέτα, τη νεο-ρετρό και ηλεκτρική Slavia B - αλλά δεν έχει πλάνα να τη βγάλει στην παραγωγή.

Η Slavia B, μια ηλεκτρική concept μοτοσικλέτα, είναι ένας φόρος τιμής της Skoda στο πρώτο δίτροχο που κατασκεύασαν οι Laurin & Klement το 1899. Εκείνη η μοτοσικλέτα διέθετε κινητήρα 240 κυβικών εκατοστών με ισχύ 1,75 ίππου, μετάδοση με ιμάντα και μπορούσε να φτάσει την τελική ταχύτητα των 40 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Slavia B, που παρουσιάστηκε το 1899 μαζί με τη Slavia A, διέθετε επίσης πετάλια, που χρησιμοποιούνταν για την εκκίνηση και ως βοηθητικό μέσο πρόωσης. Μεταξύ 1899 και 1904, η Laurin & Klement παρήγαγε 540 μονάδες της Slavia B.

Η σύγχρονη εκδοχή της συνδυάζει τη ρετρό αισθητική με φουτουριστική σχεδίαση, μαζί με αμυδρές αγωνιστικές ιδέες. Είναι δημιούργημα του Γάλλου σχεδιαστή Romain Bucaille, ο οποίος εργάζεται στον σχεδιασμό εξωτερικών αυτοκινήτων στη Skoda Design, και ξεχωρίζει από την καφέ της δερμάτινη αναρτώμενη σέλα, τη vintage εργαλειοθήκη και τα κομψά αεροδυναμικά πάνελ.

«Ήθελα να κάνω κάτι μοναδικό και να επιστρέψω στις ρίζες της μάρκας. Δουλεύω κάθε μέρα με αυτοκίνητα και, αφού αγαπώ και τις μοτοσυκλέτες, το να δημιουργήσω μία ήταν πραγματικά μια ευχάριστη αλλαγή», λέει ο Bucaille.

Παρά την ηλεκτρική του υπόσταση, το concept διατηρεί το χαρακτηριστικό σχήμα πλαισίου των πρώτων μοτοσυκλετών Laurin & Klement, όπου κάποτε τοποθετούνταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είχε πολύ ξεχωριστό σχήμα - το πλαίσιο αγκάλιαζε τον κινητήρα, τον προστάτευε από κάτω και κατέβαινε χαμηλότερα από την υπόλοιπη δομή», εξηγεί ο Romain. Αυτή η έξυπνη μηχανολογική λύση αποτέλεσε τη βασική αρχιτεκτονική για τον κομψό σχεδιασμό του.

Το εμπρός τμήμα του πλαισίου αποτίει φόρο τιμής στο αξιοσημείωτο έργο του Vaclav Laurin, του οποίου οι σχεδιασμοί μοτοσυκλετών φημίζονταν για τη σταθερότητα και την οδική τους συμπεριφορά.

Ενώ η αρχική μοτοσυκλέτα είχε τον κινητήρα τοποθετημένο μέσα στο πλαίσιο, το φουτουριστικό concept του Bucaille αφήνει αυτόν τον χώρο κενό, με το λογότυπο της σύγχρονης εκδοχής του θρύλου να φαίνεται σαν να αιωρείται στον αέρα. Μια έντονη κάθετη γραμμή χωρίζει το μπροστινό από το πίσω μέρος, τονίζοντας τη μοναδική σιλουέτα του πλαισίου.

Η φουτουριστική Slavia B κάνει επίσης νύξη στην αγωνιστική κληρονομιά της αρχικής μοτοσυκλέτας. Ο εργοστασιακός αναβάτης Narcis Podsednicek ολοκλήρωσε τον εξαντλητικό αγώνα Παρίσι-Βερολίνο το 1901 ως ο μοναδικός που τερμάτισε από τις δέκα μοτοσυκλέτες - και όλα αυτά πάνω σε μια Slavia B.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ήθελα να αναφερθώ σε αυτές τις σπορ αρετές στο concept μου. Η σέλα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να δείχνει πως αιωρείται, αποσυνδεδεμένη από το σώμα της μοτοσυκλέτας», εξηγεί ο Romain. «Πρόσθεσα επίσης μια vintage πινελιά με μια δερμάτινη εργαλειοθήκη ενσωματωμένη στο πλαίσιο - ένα απαραίτητο αντικείμενο για αγώνες αντοχής εκείνη την εποχή».

Ο Romain περιγράφει το τελικό αποτέλεσμα ως μια «φουτουριστική cafe racer σε στυλ Modern Solid». Η σχεδιαστική γλώσσα της Skoda είναι γνωστή για τις απλές, στιβαρές της φόρμες - και η σύγχρονη Slavia B το αντικατοπτρίζει αυτό με καθαρές γραμμές, κοφτερές ακμές και έναν εντυπωσιακό φωτισμό εμπρός, άλλο ένα χαρακτηριστικό της αισθητικής της εταιρείας σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Bucaille προσέγγισε τον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας με τον ίδιο τρόπο που προσεγγίζει τα αυτοκινητικά του πρότζεκτ στην καθημερινή του εργασία. «Ξεκίνησα με σκίτσα με μολύβι για να βρω τις σωστές αναλογίες. Επειδή ήταν μοτοσυκλέτα, έπρεπε να εξασκηθώ λίγο - είχε περάσει καιρός από την τελευταία φορά που είχα σχεδιάσει μία», εξηγεί. «Το ωραίο με το χαρτί είναι ότι μπορείς να σκιτσάρεις οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή - δεν χρειάζεσαι τάμπλετ ή υπολογιστή».

Στη συνέχεια προχώρησε στα ψηφιακά εργαλεία, δημιουργώντας τρία διαφορετικά σκίτσα και αποδόσεις με εναλλακτικές ερμηνείες της μορφής της μοτοσυκλέτας. «Ήταν μια διαδικασία εξερεύνησης. Συνέχισα να σκιτσάρω μέχρι να με ικανοποιήσει το αποτέλεσμα», καταλήγει ο σχεδιαστής της Skoda.

ΗSlavia B δεν είναι μοντέλο παραγωγής, καθώς η Skoda ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για μια μοναδική σχεδιαστική άσκηση, που υπενθυμίζει την ιστορική της αφετηρία - καθώς το δίτροχο παρελθόν της εξακολουθεί να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητάς της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ