
Η ιδέα της εταιρείας Benda για επίπεδο (boxer) κινητήρα μπορεί να προέρχεται από τη BMW, όμως τα σχέδια της naked μοτοσικλέτας BD250-3B των 250 κ.εκ. δείχνουν την τάση των Κινέζων να διαφοροποιηθούν.
Οι αντιγραφές σχεδίων, η τάση «δανεισμού ιδεών» και οι αμφιβόλου ποιότητας κατασκευές για χρόνια χαρακτήριζαν τις κινεζικές εταιρείες κατασκευής μοτοσικλετών - όπως ακριβώς και αυτοκινήτων. Όμως, όπως και τους τέσσερις, έτσι και στους δύο τροχούς αυτό αλλάζει γρήγορα και ριζικά, από εταιρείες που κερδίζουν το σεβασμό, όπως οι CFMoto και QJ Motor.

Και μετά είναι και η Benda, μια εταιρεία που δείχνει να θέλει να ακολουθεί το δικό της δρόμο. Μία ακόμα απόδειξη για αυτή την τάση της είναι τα ψηφιακά σχέδια του επόμενου προγράμματος της: πρόκειται για την BD250-3B, ένα μικρό naked εξοπλισμένο με υγρόψυκτο boxer κινητήρα 250 κυβικών - δηλαδή με κυλίνδρους τοποθετημένους αντικριστά, όπως στους θρυλικούς δικύλινδρους της BMW.
BUY NOW
Όμως δεν πρόκειται για αντιγραφή, αυτή τη φορά. Η Benda δεν προσπαθεί να γίνει μια συρρικνωμένη και πιο οικονομική GS. Είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό. Απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, τα πτερύγια του συστήματος ψύξης είναι τοποθετημένα κάθετα, ο στρόφαλος είναι διαμήκης και η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

Οι επίσημες αποδόσεις δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αν η κινεζική εταιρεία καταφέρει να βγάλει 30 ίππους από έναν boxer κινητήρα τέτοιου κυβισμού, τότε θα είναι ένας αξιοσέβαστος αριθμός.
Ωστόσο, το πιο παράξενο στοιχείο ίσως να είναι το πλαίσιο. Ο κεντρικός σκελετός αποτελείται από παχιούς σωλήνες χάλυβα που ξεκινούν από το πίσω μέρος και φτάνουν μέχρι το λαιμό του τιμονιού. Υπάρχει ένα κεντρικά τοποθετημένο μονό αμορτισέρ με πολύπλοκο σύστημα συνδέσμων, τοποθετημένο χαμηλά.

Στο μπροστινό σύστημα υπάρχει συμβατικό πιρούνι, κρυμμένο όμως κάτω από ένα fairing που παραπέμπει σε ανάρτηση τύπου Hossack - με δύο ψαλίδια, κατακόρυφο σύνδεσμο, στήλη διεύθυνσης και αμορτισέρ που μπορεί να τοποθετείται σε διαφορετικές θέσεις.
Μέσα σε αυτό το τόσο ασυνήθιστο σχέδιο είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ποιος είναι ο πραγματικός σκοπός αυτής της μοτοσυκλέτας. Είναι ξεκάθαρο πάντως πως η Benda δεν παίζει εκ του ασφαλούς, και δεν φοβάται να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό για να καθιερωθεί στην παγκόσμια σκηνή των μοτοσικλετών.