Η άγνωστη ιστορία πίσω από το θρυλικό «παπί» των ελληνικών δρόμων -Το παγκόσμιο φαινόμενο με περισσότερες από 100 εκατ. πωλήσεις

Από το 1958, όταν η Honda παρουσίασε το C100 Super Cub, μέχρι σήμερα, το μικρό αυτό «παπί» έχει γράψει μια μοναδική ιστορία, μεταμορφώνοντας τη μοτοσικλετιστική κουλτούρα σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
To Honda Super Cub δεν είναι ένα απλό δίτροχο - είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, ένα σύμβολο της απλότητας, της αξιοπιστίας και της προσιτής μετακίνησης. Με πάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις, παραμένει το πιο επιτυχημένο μηχανοκίνητο όχημα όλων των εποχών.

Όμως, πάνω από όλα απέδειξε πως η απλότητα και η αξιοπιστία μπορούν να ξεπεράσουν δεκαετίες και ηπείρους. Από τους δρόμους του Τόκιο έως τις λεωφόρους του Λος Άντζελες και τα σοκάκια της Μπανγκόκ, το μικρό αυτό δίτροχο παραμένει το πιο αγαπημένο και αναγνωρίσιμο δίκυκλο στον κόσμο.
BUY NOW

Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’50, οι ιδρυτές της εταιρείας, Soichiro Honda και Takeo Fujisawa, οραματίζονταν μια μοτοσικλέτα που θα βοηθούσε την Ιαπωνία να σταθεί ξανά στα πόδια της μετά τον πόλεμο. Ήθελαν κάτι ανθεκτικό, φτηνό, κομψό και εύκολο στη χρήση.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα μικρό δίτροχο με κινητήρα 50 κ.εκ., τετράχρονο, αξιόπιστο και τοποθετημένο οριζόντια ώστε να κάνει το σχήμα πιο λεπτό και πιο πρακτικό. Με πλαίσιο τύπου “step-through”, που επέτρεπε εύκολη επιβίβαση, και ημιαυτόματο κιβώτιο, το Super Cub έκανε τη μοτοσικλέτα προσιτή σε όλους - άντρες, γυναίκες, φοιτητές και επαγγελματίες.

Η επιτυχία του Super Cub, ωστόσο, δεν οφειλόταν μόνο στην τεχνική του αρτιότητα. Το 1963, η διάσημη καμπάνια «You meet the nicest people on a Honda» άλλαξε ριζικά την εικόνα του μοτοσικλετιστή στην Αμερική.

Μέχρι τότε, οι μοτοσικλέτες συνδέονταν με συμμορίες και «σκληρούς» τύπους. Με το Super Cub, η Honda έδειξε πως η μοτοσικλέτα μπορούσε να είναι ένα καθημερινό, φιλικό και ασφαλές μέσο μετακίνησης. Ξαφνικά, το παπί έγινε μόδα: φοιτητές, μητέρες, ταχυδρόμοι και καλλιτέχνες ανέβαιναν στη σέλα του. Ακόμα και οι Beach Boys του αφιέρωσαν τραγούδι, το “Little Honda”, το 1964.

Η επιτυχία στις ΗΠΑ έφερε και νέες παραλλαγές. Το αστικό Super Cub «μεταμορφώθηκε» σε Trail Cub, προσαρμοσμένο για χωμάτινες διαδρομές. Οι εκδόσεις Trail 50, Trail 90 και CT90 έγιναν οι αγαπημένες των κυνηγών και των κατασκηνωτών, ενώ το 1968 η Honda παρουσίασε ένα νέο σύστημα μετάδοσης με δύο σχέσεις (για δρόμο και για χώμα), μετατρέποντας το μικρό παπί σε πραγματικό πολυεργαλείο.

Η πορεία του στην Ασία υπήρξε ακόμη πιο εντυπωσιακή. Το 1964, η Honda ξεκίνησε τη συναρμολόγηση των Super Cub στην Ταϊλάνδη, καθιστώντας το μοντέλο σύμβολο οικονομικής ανάπτυξης και καθημερινής ανεξαρτησίας. Από εκεί εξαπλώθηκε σε Μαλαισία, Φιλιππίνες και Ινδονησία, ενώ στο Βιετνάμ το ιαπωνικό «παπί» έγινε μέρος της εθνικής ταυτότητας - τόσο διαδεδομένη, που η χώρα απέκτησε το παρατσούκλι «Super Cub Paradise».

Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, το Super Cub δεν έπαψε ποτέ να εξελίσσεται. Από το 2019, το Super Cub C125 επανήλθε δυναμικά, διατηρώντας τον κλασικό σχεδιασμό του αλλά με σύγχρονη τεχνολογία: ψεκασμό καυσίμου, ABS, LED φώτα και κινητήρα 125 κ.εκ. Η νέα γενιά συνεχίζει το ίδιο πνεύμα - μια μοτοσικλέτα φιλική, οικονομική και καλαίσθητη, ιδανική για την πόλη, αλλά και ένα κομμάτι ζωντανής ιστορίας για τους λάτρεις του κλασικού.