Η Honda «τελειώνει» το εμβληματικό CB400 Super Four

Honda CB400 Super Four τέλος παραγωγής 2022

Με μια λιτή ανακοίνωση η Honda ανήγγειλε το τέλος της του εμβληματικού CB400 Super Four, έπειτα από 30 χρόνια αδιάλειπτης παραγωγής.

Με φήμη που ξεπέρασε τα σύνορα της ιαπωνικής αγοράς, για την οποία προοριζόταν αρχικά και με αξιοσημείωτη εμπορική πορεία ακόμη και στην Ελλάδα παρόλο που δεν εισήχθη ποτέ επίσημα, το Honda CB400 Super Four είναι μια από τις μακροβιότερες μοτοσικλέτες της ιαπωνικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη χώρα μας το Honda CB400 Super Four κυκλοφόρησε σε μεγάλο αριθμό από τα μέσα της 10ετίας του '90 και έπειτα και χάρη στην αξιοσημείωτη αξιοπιστία που το χαρακτηρίζει δεν είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς ένα κυκλοφορεί ακόμη στους δρόμους μιας πόλης ακόμη και σήμερα. Είναι μάλιστα η μοτοσυκλέτα πάνω στην οποία πολλοί από τους σημερινούς αναβάτες ηλικίας 30-40 ετών έκαναν τα πρώτα τους μαθήματα αλλά και έδωσαν εξετάσεις για το δίπλωμα κατηγορίας Α.

Η Honda προχωρά στην παύση της παραγωγής του εν σειρά 4κύλινδρου CB400 Super Four λόγω των νέων και αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων για την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, με τον 30χρονο κινητήρα να μην μπορεί πλέον να συμμορφωθεί με τα χαμηλότερα όρια.

Το CB400SF έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην έκθεση αυτοκινήτου του Tokyo το μακρινό 1991, ως η μικρότερη έκδοση του CB1000 Super Four. Ως μοντέλο που ήταν διαθέσιμο μέσω της επίσημων dealer των Ιαπώνων, το μικρό 4κύλινδρο CB ήταν αποκλειστικό προνόμιο των κατοίκων της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου έως και το 2002 όταν ξεκίνησε η διάθεσή του και στην Αυστραλία και σε κάποιες ακόμη χώρες της ΝΑ Ασίας. Οι επίσημες εξαγωγές σταμάτησαν προς άλλες χώρες σταμάτησαν το 2016.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ισχύ από τον εν σειρά 4κύλινδρο να φτάνει στους 55 ίππους και βάρος περί τα 190 κιλά πλήρες υγρών, το CB400SF χαρακτηριζόταν για τη διαχρονική του σχεδίαση αλλά και τον ιδιαίτερα φιλικό χαρακτήρα του που το έκανε πραγματικό παιχνίδι ακόμη και για τον αρχάριο αναβάτη. Είχε άλλωστε σχεδιαστεί από τη Honda έχοντας υπόψη αυτόν ακριβώς τον τύπο αναβάτη που είχε στα χέρια του το «μεσαίο» ιαπωνικό δίπλωμα οδήγησης.

Φιλικότατο στους δρόμους της πόλης και με επιδόσεις που μπορούσαν να το βγάλουν με αξιοπρέπεια και εκτός των τειχών το CB400SF ήταν μια από τις αγαπημένες μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες και στις ευρωπαϊκές αγορές που έφτασε ως τέτοιο παρά την έλλειψη σε επίσημη κάλυψη ανταλλακτικών -λέγε με μνημειώδη αξιοπιστία.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για ένα διάδοχο μοντέλο, ωστόσο οι σχετικές φήμες κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου εδώ και αρκετούς μήνες. Η οριστική παύση της παραγωγής θα γίνει τον ερχόμενο Οκτώβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ