Ξεφούσκωτα ελαστικά: Πόσο μου στοιχίζουν σε κατανάλωση;

Πίεση ελαστικών και κατανάλωση 2022

Η σωστή πίεση στα ελαστικά μας επηρεάζει πολλούς σημαντικούς τομείς, ένας από τους οποίους είναι και η κατανάλωση καυσίμου από τον κινητήρα.

Τα ελαστικά είναι τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου μας με το δρόμο. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που θα πρέπει να τα προσέχουμε πάντα φροντίζοντας ώστε να έχουν τις σωστές πιέσεις για τις εκάστοτε συνθήκες κίνησης, ως ένα από τα βασικά μέτρα ασφάλειας που μπορούμε να πάρουμε κια μάλιστα εύκολα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το παραπάνω τουλάχιστον έκπληξη και μάλιστα δυσάρεστη προκαλούν τα ευρύματα ερευνών σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες που δείχνουν ότι σχεδόν το 50% των οδηγών αμελούν να ελέγξουν την πίεση των ελαστικών στα αυτοκίνητα τους στα ενδεδειγμένα χρονικά διαστήματα, με αποτέλεσμα να οδηγούν στις περισσότερες των περιπτώσεων με ελαφρώς ξεφούσκωτα ελαστικά.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες ένα ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα, καταλήγουμε στο φαινόμενο που παρατηρείται και στους ελληνικούς δρόμους και δεν είναι άλλο από την κυκλοφορία αυτοκινήτων με ελαστικά που δεν διαθέτουν την ενδεδειγμένη πίεση.

Πίεση ελαστικών

Με το ελαστικό να φέρει χαμηλότερη πίεση από εκείνη που προβλέπει ο κατασκευαστής, μειώνονται κάποιες από τις ιδιότητες του. Με την μεγαλύτερη παραμόρφωση του σκελετού αυξάνεται και η επιφάνεια επαφής, γεγονός που οδηγεί στην υπερθέρμανσή του ελαστικού και στην πρόωρη φθορά του, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και τα επίπεδα της πλευρικής και της ελκτικής πρόσφυσης, όπως και ικανότητα του ελαστικού να αποβάλλει το νερό από το πέλμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχει, ωστόσο, ένας ακόμα κρίσιμος τομέας που επηρεάζεται από την λανθασμένη πίεση των ελαστικών μας και δεν είναι άλλος από την από την κατανάλωση του καυσίμου. Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων, μια απώλεια πίεσης της τάξης του 10% αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 2%.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που η απώλεια πίεσης αγγίξει το 20%, τότε η επιβάρυνση της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το 4%. Ως ποσοστό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες, χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών.

Για του λόγους το αληθές, αν ένα αυτοκίνητο καταναλώνει 10 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τότε η επιβάρυνση που προκύπτει από τη χαμηλή πίεση των ελαστικών είναι 0,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή αν προτιμάτε 40 λίτρα για κάθε 10.000 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι «χάνεται» ένα ρεζερβουάρ καυσίμου τον χρόνο, στην περίπτωση που η πίεση των ελαστικών μας είναι μόλις 20% χαμηλότερη από την προβλεπόμενη. Σημειώστε ότι πέρα από την απώλεια πίεσης της τάξης του 1 psi/μήνα που μπορεί να παρουσιάσει ένα ελαστικό ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες, σημαντικές αυξομειώσεις προκαλεί και η εξωτερική θερμοκρασία.

Έρευνες, τέλος, έχουν δείξει ότι η πτώση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος κατά 5 βαθμούς Κελσίου μειώνει την πίεση των ελαστικών μας κατά 2%. Γι' αυτό και τις ημέρες με έντονες διακυμάνσεις σε θερμοκρασία πρέπει να προσέχουμε λίγο περισσότερο τις πιέσεις των ελαστικών μας.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ