byd atto 2

Ποιες βλάβες προκαλούνται όταν αφήνουμε τον κινητήρα στο ρελαντί -Σε ποιες περιπτώσεις προβλέπεται πρόστιμο από τον ΚΟΚ

Ρελαντί

Οι μηχανικοί έχουν συγκεκριμένη άποψη για αυτή την συνθήκη και μας απαντούν εάν είναι σωστό να λειτουργεί με τις ώρες στο ρελαντί ένας κινητήρας.

Σίγουρα έχει περάσει από το μυαλό όλων κάποια στιγμή να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου και να τον αφήσουμε να ζεσταθεί μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία. Εάν μάλιστα έχει χιονιά, μπορείτε όσο ανεβάζει θερμοκρασία το μοτέρ να καθαρίσετε τα τζάμια του αυτοκινήτου και γενικότερα να κάνετε έναν έλεγχο.

Relanti kinitira 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά μοιάζουν λογικά και συνηθισμένα, αλλά από τεχνικής και νομικής άποψης είναι άσκοπο να αφήνετε ένα αυτοκίνητο στο ρελαντί. Στην πραγματικότητα είναι μια πολύ κακή συνήθεια και υπάρχουν νόμοι σε πολλά κράτη του κόσμου που το απαγορεύουν για ευνόητους λόγους.

Μπορούμε να «κουβεντιάζουμε» με τις ώρες για το τι ακριβώς είναι άχρηστο και κακιά συνήθεια, αλλά το να σταθμεύουμε ένα αυτοκίνητο και να το αφήνουμε να λειτουργεί στο ρελαντί χωρίς λόγο είναι ανούσιο. Και όχι μόνο είναι ανούσιο, αλλά έχει και συνέπειες, τόσο οικονομικές όσο και μηχανικές. Παρά το γεγονός ότι το πρόστιμο δεν είναι αμελητέο, δεν πλησιάζει σε ύψος αυτό της αντικατάστασης ενός μπεκ ψεκασμού, του τούρμπο ή του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων. Τα χρήματα όμως που δαπανώνται άσκοπα, δεν είναι λίγα και πρέπει να τα υπολογίζουμε.

Relanti kinitira 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Αυστρία, απαιτείται η άμεση απενεργοποίηση του κινητήρα όταν ακινητοποιείται το αυτοκίνητο, καθώς υπάρχει χρηματικό πρόστιμο εκατοντάδων ευρώ.

Πρόστιμο προβλέπεται και στην Ελλάδα, αλλά αποκλειστικά σε περίπτωση που ένας οδηγός αναγκαστεί να ακινητοποιήσει το όχημά του εντός τούνελ. Σύμφωνα με το άρθρο 33 του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περί κίνησης οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες, αναφέρεται ότι «σε περίπτωση παρατεταμένης ακινητοποίησης, οι οδηγοί υποχρεούνται να σβήσουν τον κινητήρα του οχήματός τους». Διαφορετικά, κινδυνεύουν με πρόστιμο 350 ευρώ, καθώς και με αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 30 ημέρες.

Relanti kinitira 4

Όσον αφορά τους κινητήρες, τα σύγχρονα μοτέρ έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν αποδοτικά υπό φορτίο, με αυξημένη πίεση, υψηλή θερμοκρασία και ροή αέρα. Οι συνθήκες του ρελαντί, δεν είναι σίγουρα τέτοιες. Και αυτό γιατί οι θερμοκρασία των καυσαερίων είναι χαμηλή, η καύση του μίγματος μη ιδανική και το αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθούν επικαθήσεις άνθρακα στα σωθικά του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί στο ρελαντί καταναλώνει καύσιμο που δεν μας φαίνεται ως απώλεια, αλλά τελικά είναι. Και αυτό κοστίζει. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο καταναλώνει στο ρελαντί περίπου 600 ml έως 1 λίτρο καυσίμου την ώρα, και εάν υπολογίσετε πόσες ώρες παραμένει ακινητοποιημένο ένα αυτοκίνητο με ενεργοποιημένο κινητήρα, θα καταλάβετε ότι πρόκειται για αρκετές δεκάδες λίτρα που απλά «καίγονται».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ