Περιοδική συντήρηση: Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν εάν δεν πραγματοποιηθεί στην ώρα της;

maintenance schedule 1

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ορίζουν συγκεκριμένα χρονικά ή χιλιομετρικά διαστήματα για την συντήρηση των οχημάτων. Τι θα συμβεί εάν δεν τα ακολουθήσουμε;

Όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς υπόκεινται σε οδηγίες χρήσης από τον κατασκευαστή, με την συχνότητα των εργασιών που πρέπει να πραγματοποιηθούν να ορίζονται είτε χρονικά, κάθε χρόνο ή κάθε δύο χρόνια, είτε χιλιομετρικά: κάθε 15.000/20.000/30.000 χλμ.

Θα πρέπει ήδη να γνωρίζετε ότι αυτές οι συστάσεις έρχονται με την υποσημείωση “όποιο από τα δύο έρθει πρώτο”. Εάν δηλαδή μία εργασία προβλέπει πραγματοποίηση συντήρησης κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χλμ., θα χρειαστεί να κάνετε το σέρβις στην διετία και ας μην έχει κάνει τα 30.000 χλμ.. Το ίδιο ισχύει και ανάποδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είτε λοιπόν κρατάτε ευλαβικά τις ημερομήνιες που πρέπει να κάνετε τα σέρβις του αυτοκίνητό σας είτε όχι, τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς έχουν συγκεκριμένη ένδειξη στον πίνακα οργάνων που θα σας το υπενθυμίσει. Το σύστημα αυτό υπολογίζει τον χρόνο και τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει από το τελευταίο σέρβις, ενώ ορισμένες φορές λαμβάνει υπόψιν την ποιότητα του λαδιού, τον αριθμό εκκινήσεων του κινητήρα κ.α. με σκοπό να σας ενημερώσει εγκαίρως.

maintenance schedule 2

Ωστόσο, όταν έρθει αυτή η στιγμή μπορεί να μην έχουμε τον χρόνο ή τα οικονομικά μας να μην μας επιτρέπουν εκείνο τον μήνα την πραγματοποίηση της περιοδικής συντήρησης του αυτοκινήτου μας. Και τι θα συμβεί; Τίποτα το αμέσως επόμενο διάστημα, δίνοντάς μας την αίσθηση ότι το προγραμματισμένο σέρβις μπορεί να περιμένει.

Από μηχανικής απόψεως, οι κίνδυνοι είναι ελάχιστοι, αρκεί η καθυστέρηση πραγματοποίησης του σέρβις να μην είναι πολύ μεγάλη. Μέχρι και οι κατασκευαστές “ανέχονται” μια μικρή αργοπορία στην συντήρηση των αυτοκινήτων τους, αρκεί αυτή να μην ξεπερνά τον ένα μήνα ή τα 1.000 χλμ..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν όμως καθυστερήσουμε αρκετά να κάνουμε το σέρβις του αυτοκινήτου μας, μπορεί να υπάρξουν συνέπειες. Για παράδειγμα, το δουλεμένο λιπαντικό του κινητήρα θα χάσει ακόμα πιο πολύ τις λιπαντικές ιδιότητές του, ενώ δεν θα ψύχει σωστά και αρκετά μηχανικά μέρη. Με αυτό τον τρόπο επιταχύνουμε σε μεγάλο βαθμό την φθορά του κινητήρα. Επιπλέον, η διαπερατότητα ενός παλιού φίλτρου λαδιού θα μειωθεί, με αποτέλεσμα να προκληθούν προβλήματα λίπανσης και πίεσης του λαδιού.

Το ίδιο θα συμβεί και με το ψυκτικό υγρό, που λόγω χρήσης θα χάσει τις ιδιότητές του και θα επιβαρύνει την λειτουργία αρκετών υποσυστημάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται. Το υγρό φρένων από την άλλη, δεν είναι καλό να μην το ελέγχεται στην ώρα του, μιας και ένα πολυκαιρισμένο υγρό θα βράσει σε συνεχή χρήση με αποτέλεσμα να μειωθεί ή και να εξαφανιστεί η δυνατότητα επιβράδυνσης.

Τα φίλτρα με την σειρά τους, ειδικά αυτό για τα καύσιμα, πρέπει να αντικαθίστανται στην ώρα τους για να συνεχίσουν να προστατεύουν την υγεία μας και του κινητήρα μας.

Γενικότερα, η μεγάλη καθυστέρηση πραγματοποίησης της περιοδικής συντήρησης μπορεί να οδηγήσει και στον μη εντοπισμό μιας σημαντικής φθοράς, η οποία μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια των μετακινήσεων. Αυτό βέβαια δεν γίνεται από την μία μέρα στην άλλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
maintenance schedule 3

Αυτό σημαίνει ότι έχετε λίγο χρόνο και ένα ζευγάρι χιλιάδες χιλιόμετρα μέχρι να κάνετε το προγραμματισμένο σέρβις. Να ξέρετε όμως ότι οι προαναφερθέντες κίνδυνοι από την καθυστέρηση του σέρβις, δεν είναι οι μόνοι. Και αυτο γιατί ο μεγαλύτερος κίνδυνος βρίσκεται στην εγγύηση του κατασκευαστή.

Για να το πούμε όσο πιο απλά γίνεται, οι κατασκευαστές γνωρίζουν τι κάνετε στο αυτοκίνητό σας και θα χρησιμοποιήσουν την οποιαδήποτε καθυστέρηση (υπάρχει μια μικρή ανοχή), ως πρόσχημα για να αρνηθούν την εφαρμογή της εγγύησης.

Αυτό φυσικά ισχύει για τα καινούρια αυτοκίνητα. Στα παλαιότερα που δεν τίθεται θέμα εγγύησης, μπορούμε πιο εύκολα να καθυστερήσουμε για μικρό διάστημα την περιοδική συντήρηση, χωρίς σοβαρές συνέπειες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ