Γιατί είναι πιο δύσκολο να πάρει μπρος το αυτοκίνητο τον χειμώνα;

Press engine start button while driving

Συγκεκριμένοι είναι οι λόγοι που κάνουν πιο δύσκολη την εκκίνηση ενός αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του χειμώνα και καλό είναι να τους γνωρίζουμε για να μη βρεθούμε πιο εκπλήξεων.

Η δυσκολία που μπορεί να παρουσιάσει ένας κινητήρας κατά την εκκίνησή του σίγουρα δεν είναι ποτέ καλό σημάδι και είναι κάτι που μας δείχνει ότι υπάρχει κάποια μορφής πρόβλημα, ακόμη και αν αυτό δεν είναι σημαντικό.

Ως αναντικατάστατη πηγή ενέργειας και «ζωής» για το αυτοκίνητό μας, η μπαταρία είναι ένα από τα αναλώσιμα εξαρτήματα του που γερνούν με το πέρασμα του χρόνου και ευθύνεται τις περισσότερες φορές για τις δύσκολες χειμωνιάτικες εκκινήσεις του μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κύριος λόγος που ο κινητήρας μπορεί να παρουσιάσει διστακτικότητα όταν εμείς προσπαθούμε να τον θέσουμε σε λειτουργία σε συνθήκες όπου επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες είναι η κατάσταση της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας.

Αν και η περισσότερη φθορά της μπαταρίας λαμβάνει μέρος το καλοκαίρι, οι συνέπειες γίνονται πιο εμφανείς κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ο λόγος γι' αυτό βρίσκεται στις σημαντικά χαμηλότερες θερμοκρασίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την «ετοιμότητά» της να προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια στο κύκλωμα και κατ΄ επέκταση στη μίζα.

Επόμενος λόγος που σχετίζεται άμεσα και με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου και μπορεί να είναι υπεύθυνος για το κόμπιασμα ενός μοτέρ κατά τη διάρκεια της εκκίνησής του είναι το δυναμό. Το δυναμό έχει την ευθύνη της μετατροπής της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική, έχοντας παράλληλα ως ρόλο να παρέχει ρεύμα στην μπαταρία ώστε αυτή να διατηρεί την φόρτισή της στα επιθυμητά επίπεδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια δυσλειτουργία ή βλάβη στο δυναμό μπορεί να είναι αρκετή για να στέλνει λιγότερο ή και καθόλου ρεύμα στη μπαταρία. Έτσι, με τα επίπεδα φορτισης χαμηλότερα από το ιδανικό, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες, η αργοπορία στη λειτουργία της μίζας μπορεί κάλλιστα να κάνει την εμφάνισή της.

Τα μπουζί του κινητήρα και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι μία ακόμη αιτία που έχει στη βάση της την ηλεκτρική ενέργεια ως δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίσει κατά την εκκίνησή του ένας θερμικός κινητήρας τον χειμώνα. Αν η κατάστασή των μπουζί δεν επιτρέπει την δημιουργία σπινθήρα σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής, τότε είναι απόλυτα φυσιολογικό να γυρνάει η μίζα τον κινητήρα χωρίς να μπορεί να τον θέσει σε λειτουργία, τουλάχιστον τα πρώτα δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλες αιτίες που ο κινητήρας μας δυσκολεύεται να τεθεί σε λειτουργία, ανεξάρτητα από τις θερμοκρασίες που επικρατούν είναι η ποιότητα του καυσίμου που έχουμε στο ρεζερβουάρ, η κατάσταση του φίλτρου του καυσίμου και η κατάσταση και λειτουργεί της τρόμπας της βενζίνης.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ