Range Rover

Εξωτερική θερμοκρασία -Γιατί μας λέει ψέματα το αυτοκίνητο;

Car exterior temperature gauge 1

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν θερμόμετρο περιβάλλοντος και σχετικό δείκτη στο ταμπλό. Πόσο ακριβείς είναι όμως οι ενδείξεις του;

Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα σήμερα έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που είναι σε θέση να προσφέρουν πολλές και ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό και τους επιβάτες τους. Μια από αυτές είναι και η ένδειξη θερμοκρασίας περιβάλλοντος, η μέτρηση της οποίας πραγματοποιείται μέσω θερμίστορ, ενός θερμόμετρου αρκετά διαφορετικού από αυτά που γνωρίζουμε.

Car exterior temperature gauge 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θερμίστορ (το όνομα βγαίνει από τις αγγλικές λέξεις thermal και resistor -thermistor) είναι μια θερμική αντίσταση που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για να καταγράψει τις αλλαγές θερμοκρασίας στον αέρα, ενώ θεωρείται και είναι μια πολύ ακριβής συσκευή-αισθητήρας.

Το πρόβλημα όμως προκύπτει πολλές φορές από τη θέση που βρίσκεται το θερμίστορ, αφού σχεδόν στο 90% των αυτοκινήτων είναι τοποθετημένο ακριβώς πίσω από την εμπρόσθια γρίλια. Έτσι λοιπόν, ιδίως το καλοκαίρι όταν η άσφαλτος ζεσταίνεται υπερβολικά, ακτινοβολείται περισσότερη θερμότητα και κατά συνέπεια το θερμίστορ «διαβάζει» αυτή τη διαφορά αυξάνοντας τη σχετική ένδειξη σε σχέση με την πραγματική θερμοκρασία του αέρα.

Car exterior temperature gauge 3

Ακριβώς το ίδιο, για παράδειγμα, συμβαίνει όταν βάζουμε το θερμόμετρο του σπιτιού δίπλα ακριβώς από ένα αναμμένο τζάκι.

Το γεγονός αυτό παρατηρείται κυρίως όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αφού όταν αυτό κινείται, ο σένσορας διαβάζει πολύ λιγότερη από τη θερμοκρασία αυτή που αντανακλάται από την άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
road trip

Για αυτό άλλωστε και οι μετερεωλόγοι συνιστούν να θεωρούμε ως πιο κοντά στην πραγματική τη θερμοκρασία που μας δείχνουν τα αυτοκίνητα όταν κινούμαστε σε λίγο πιο υψηλές ταχύτητες εκτός πόλεως ή σε μια λεωφόρο, καθώς επίσης και όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος.

Και πάλι όμως υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με τη θερμοκρασία που ανακοινώνουν οι μετεωρολόγοι με τα δεδομένα που παίρνουν από τους σταθμούς, μιας και ο μετεωρολογικός κλωβός είναι τοποθετημένος σε ύψος πάνω από τα 1,2 μέτρα από το έδαφος, αεριζόμενος, στραμμένος προς το Βορρά κ.ο.κ., δηλαδή σε εντελώς διαφορετική θέση από αυτόν του αυτοκινήτου μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ