Πόσο θα πληρώσω με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη ΔΕΗ – Αναλυτικά παραδείγματα

Volvo C40

Η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί μόδα, αλλά πραγματικότητα στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα και μάλιστα φιλική προς την τσέπη του ιδιοκτήτη.

Τα ηλεκτροκίνητα αναδεικνύονται σε πρωταθλητές οικονομίας του σήμερα, αφού προσφέρουν τις πλέον συμφέρουσες, φιλικές προς το περιβάλλον και αποδοτικές μετακινήσεις, την ώρα που η τιμή της βενζίνης και του diesel έχει φτάσει στα ύψη...

Η κοινωνική και οικονομική συγκυρία έχει φέρει αυξήσεις τιμών σε όλα τα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων και των καυσίμων, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος των καθημερινών μας μετακινήσεων.

Audi Q8 e-tron
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κρατικές επιδόσεις που υπάρχουν για τα ηλεκτρικά, τα έχουν φέρει τιμολογιακά πιο κοντά από ποτέ, με αποτέλεσμα να αποτελούν μια ισχυρή εναλλακτική πρόταση τόσο στην γκάμα όσο και στην κατηγορίας τους.

Ταυτόχρονα, η τιμή του ρεύματος τους τελευταίους μήνες έχει πάρει την ανιούσα, αλλά η επιδότηση που υφίσταται αυτή την περίοδο καταφέρνει να την διατηρεί σε γνώριμα λογικά επίπεδα και να μην επιβαρύνει έντονα την τσέπη μας.

Με αυτά κατά νου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν ανταγωνιστικό κόστος κτήσης και έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό κόστος χρήσης σε σχέση με αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας. Αρκεί βέβαια να φορτίζουν σε δωρεάν σταθμούς φόρτισης ή στο σπίτι.

Ford Mustang Mach-E

Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 10 πάροχοι στην ελληνική αγορά που ανακοινώνουν σε μηνιαία βάση την τιμή της κιλοβατώρας, με το κράτος να έρχεται μετά και να την επιδοτεί με το ανάλογο ποσοστό που την φέρνει σε φυσιολογικά επίπεδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι δεδομένο ότι δεν ανήκουν στην πρώτη κατηγορία καταναλωτών, καθώς «τραβάνε» ρεύμα από το δίκτυο για τις ανάγκες του σπιτιού και την φόρτιση του αυτοκίνητου, με πάνω από 500 kWh το μήνα.

Για να υπολογίσουμε λοιπόν το πόσο κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι, την κύρια πηγή φόρτισης ενός τέτοιου μοντέλου, θα πρέπει να δούμε αρχικά το πόσο κοστίζει η κιλοβατώρα παίρνοντας ενδεικτικά τις τιμές της ΔΕΗ.

FIAT 500e

Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της ΔΕΗ, η μέση επιδοτούμενη τιμή κιλοβατώρας για μηνιαίους καταναλωτές άνω των 500 kWh είναι 0,195 ευρώ/kWh την ημέρα και 0,168 ευρώ/kWh τη νύχτα, πάντα με Φ.Π.Α. και στο πρόγραμμα Γ1/Γ1 Ν Οικιακό που δεν έχει ρήτρα αναπροσαρμογής.

Ακόμα, θα πρέπει να αναφέρουμε και τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που εγκρίνονται από την Πολιτεία, και ανεβάζουν ελάχιστα το συνολικό κόστος φόρτισης. Στην δική μας περίπτωση με περισσότερες από 500 kWh κατανάλωσης τον μήνα, το σύστημα μεταφοράς επιβαρύνει την τελική τιμή με 0,0084 ευρώ/kWh, η χρέωση για το δίκτυο διανομής με 0,0213 ευρώ/kWh, για το ΕΤΜΕΑΡ με 0,017 ευρώ/kWh και για ΥΚΩ με 0,085 ευρώ/kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτά κατά νου, φτιάξαμε τρία παραδείγματα ηλεκτρικών μοντέλων από διαφορετικής κατηγορίες.

Τα τρία μοντέλα που επιλέξαμε είναι το αυτοκίνητο πόλης FIAT 500e, το compact crossover Peugeot e-2008 και το μεσαίο SUV Volkswagen ID.4. Ενημερωτικά, η καθαρή χωρητικότητα των μπαταριών είναι 37,3 kWh για το ιταλικό μοντέλο, 45 kWh για το γαλλικό και 77 kWh για το γερμανικό.

Έστω λοιπόν ότι είναι μηδενική η «στάθμη» της μπαταρίας και θέλουμε να φορτίσουμε τα τρία αυτοκίνητα του θέματος μέχρι το 100%, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.

Κόστος ολικής φόρτισης την ημέρα (0,32 ευρώ/kWh)
FIAT 500e: 11,90 ευρώ
Peugeot e-2008: 14,4 ευρώ
VW ID.4: 24,65 ευρώ

Κόστος ολικής φόρτισης τη νύχτα (0,29 ευρώ/kWh)
FIAT 500e: 10,87 ευρώ
Peugeot e-2008: 13 ευρώ
VW ID.4: 22,33 ευρώ

Για να το κάνουμε πιο λιανά και να αντιληφθούμε το πραγματικό κόστος μετακίνησης με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας θεωρήσουμε ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο κάνει περίπου 1.000 χλμ. τον μήνα, δηλαδή 12.000 χλμ. τον χρόνο. Οι τιμές μέσης κατανάλωσης που αναφέρουμε είναι σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Peugeot e-2008 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση του FIAT 500e, με μέση κατανάλωση ρεύματος τις 13,6 kWh/100 χλμ., το κόστος για φόρτιση την ημέρα ανέρχεται στα 4,3 ευρώ/100 χλμ., ενώ με νυχτερινό ρεύμα πέφτει στα 3,9 ευρώ/100 χλμ.

To Peugeot e-2008 έχει μέση κατανάλωση 15,8 kWh/100 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος φόρτισης για 100 χλμ. διαδρομής είναι 5 ευρώ την ημέρα και 4,58 ευρώ με νυχτερινό ρεύμα.

Η μέση κατανάλωση του μεγαλύτερου VW ID.4 είναι 16,8 kWh/100 χλμ. και το κόστος μετακίνησης για 100 χλμ. με ημερήσιο ρεύμα είναι 5,38 ευρώ και με νυχτερινό τα 4,87 ευρώ.

VW ID.4

Όλα αυτά βέβαια αποκτούν βάση όταν οδηγούμε ήπια και όχι επιθετικά, ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι με οδήγηση κατά κύριο λόγο στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση θα μειωθεί και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας θα προσθέσει το λιθαράκι του στην αυτονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι, το συνολικό κόστος μετακίνησης με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο ενός μοντέλου με κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας, είτε φορτίζετε μέρα είτε βράδυ, ενώ εάν μπορείτε να φορτίζετε μερικές μέρες στους δωρεάν φορτιστές που υπάρχουν, τότε το κόστος μετακίνησης θα μειωθεί αισθητά προς όφελος της τσέπης σας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ