Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Στους τελευταίους της Ευρώπης η Ελλάδα

Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σε... νηπιακό στάδιο είναι αυτή τη στιγμή το δίκτυο δημόσιας φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας μας, αφού η Ελλάδα έχει ένα από τα μικρότερα δίκτυα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) σημειώνει ότι υπάρχει μια τεράστια ανισότητα στην κατανομή των φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη, αφού τρεις μόνο χώρες, η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία κατέχουν συνδυαστικά το 70% των φορτιστών που υπάρχουν στην περιοχή μας.

Από την άλλη πλευρά, σε χώρες όπως η Ελλάδα το δίκτυο αυτή τη στιγμή είναι πολύ μικρό, παρότι η έκταση της χώρας μας είναι σχεδόν τριπλάσια για παράδειγμα συγκριτικά με την έκταση της Ολλανδίας, που είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε αριθμό φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Charging Stations

Τα νούμερα είναι ενδεικτικά. Στην Ολλανδία σήμερα υπάρχουν 66.665 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν στην Ελλάδα τα αντίστοιχα σημεία είναι μόλις 275. Με βάση αυτή την επίδοσή της, η χώρα μας τοποθετείται στην 5η θέση από το τέλος μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, ξεπερνώντας μόνο τις πολύ μικρότερές της Κύπρο και Μάλτα που βρίσκονται στις δύο τελευταίες θέσεις, αλλά και τις Λιθουανία και Βουλγαρία.

Οι 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ηλεκτρικών στην Ευρώπη

  1. Ολλανδία: 66.665 σημεία φόρτισης
  2. Γαλλία: 45.751 σημεία φόρτισης
  3. Γερμανία: 44.528 σημεία φόρτισης
  4. Ιταλία: 13.073 σημεία φόρτισης
  5. Σουηδία: 10.370 σημεία φόρτισης

Οι 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές ηλεκτρικών στην Ευρώπη

  1. Κύπρος: 70 φορτιστές
  2. Μάλτα: 96 φορτιστές
  3. Λιθουανία: 174 φορτιστές
  4. Βουλγαρία: 194 φορτιστές
  5. Ελλάδα: 275 φορτιστές

Ο ACEA σημειώνει ότι θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει σε όλα τα μέλη της το ζήτημα της γρήγορης αύξησης του δικτύου των φορτιστών στην επικράτειά τους, αφού με την ταχεία ανάπτυξη που έχουν και θα έχουν τα επόμενα χρόνια τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, η απαίτηση για τη φόρτιση των οχημάτων θα γίνεται όλο και πιο έντονη.

Άλλωστε, η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υπολογίσει ότι το 2030 που έχει τεθεί ως στόχος η μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων, θα απαιτούνται 6 εκατομμύρια δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων εντός της επικράτειάς της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή τη στιγμή, συνολικά υπάρχουν λιγότεροι από 225.000, κάτι που σημαίνει ότι απαιτείται να γίνουν πολλά ακόμη ώστε να φθάσουμε στο παραπάνω νούμερο...

Διαβάστε επίσης

Αυτά είναι τα πιο προσιτά plug in hybrid μοντέλα της ελληνικής αγοράς

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ