Έρχονται το Volkswagen ID 3 SUV και δύο ηλεκτρικά κάτω από 25.000 ευρώ

VW ID. Life

Ανάμεσα στα 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που ανακοίνωσε η Volkswagen ότι θα παρουσιάσει ως το 2026, βρίσκεται η έκδοση SUV του ID 3 και το μικρό και προσιτό της EV.

Ξεκινώντας απο το «ηλεκτρικό Volkswagen των 25.000 ευρώ», που ίσως ονομάζεται ID 2, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Thomas Schafer δήλωσε ότι η Volkswagen θα λανσάρει δύο διαφορετικές εκδόσεις του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού μοντέλου στη βάση της γκάμας, το οποίο αναμένεται να κοστίζει περί τα 23 χιλιάδες ευρώ.

Το μικρό ηλεκτρικό Volkswagen των 25.000 ευρώ θα βασιστεί στο πρωτότυπο ID Life
Το μικρό ηλεκτρικό Volkswagen των 25.000 ευρώ θα βασιστεί στο πρωτότυπο ID Life
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Schafer το περιέργαψε ως «ένα μικρό αυτοκίνητο με την σπορτίφ Crossover παραλλαγή του», και πιστεύεται -σύμφωνα με τη φημολογία- ότι θα πρόκειται για τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό του διδύμου VW Polo / VW T-Cross.

Όσο για την Crossover παραλλαγή του hatchback Volkswagen ID 3, αυτή στοχεύει απευθείας στον πυρήνα της υπερ-εμπορικής κατηγορίας των συμπαγών SUV. Ο Schafer είπε ότι η εταιρεία του Wolfsburg «εργάζεται σκληρά για την εξέλιξη ενός επιπλέον συμπαγούς SUV βασισμένου στο ID 3, για να λανσάρουμε ένα προϊόν της VW σε αυτή τη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία».

Η τρέχουσα γενιά του Volkswagen ID 3
Η τρέχουσα γενιά του Volkswagen ID 3

Μάλιστα, ο Γερμανός δήλωσε ότι ο σχεδιασμός του Crossover αυτού θα είναι ριζικά διαφοροποιημένος από του ID 3, και ότι αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά το 2026. Το hatchback ID 3 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, ΜΕΒ, με το SUV ID 4 - αλλά το δεύτερο είναι πολύ μεγαλύτερο σε διαστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα συνολικά 10 ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η VW μέχρι το 2026 συγκαταλέγονται τόσο τα τρία παραπάνω, όσο και τα facelift των σημερινών της ηλεκτρικών. Έτσι, λέει ο Schafer, η γερμανική εταιρεία θα έχει τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών στην αυτοκινητοβιομηχανία σε τέσσερα χρόνια: «Από το ηλεκτρικό βάσης με τιμή κάτω των 25.000 ευρώ μέχρι το VW ID Buzz και τη νέα 'ναυαρχίδα' ID Aero», όπως είπε, «θα διαθέρουμε τη σωστή προσφορά σε κάθε κατηγορία».

Ανεπίσημο σχέδιο ενός ενδεχόμενου μελλοντικού 4x4 της Volkswagen
Ανεπίσημο σχέδιο ενός ενδεχόμενου μελλοντικού 4x4 της Volkswagen

Σε όλη αυτή τη διαδρομή η ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ θα δέχεται διαρκείς αναβαθμίσεις για την αύξηση της αυτονομίας και της απόδοσης των ηλεκτρικών συστημάτων, αλλά προς το τέλος της δεκαετίας θα αντικατασταθεί από την ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική SSP (Scalable Systems Platform) για όλα τα μοντέλα των επόμενων γενεών.

Στόχος του Schafer, επίσης, είναι η απλούστευση της γκάμας της Volkswagen - που σημαίνει ότι θα περιοριστούν οι πολλές και διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, και σταδιακά μέχρι το 2030 θα εξαφνιστούν όλες οι εκδόσεις που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είτε αποκλειστικά, είτε ως μέρος κάποιου υβριδικού συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σε κάθε κατηγορία η φιλοσοφία θα είναι η εξής: κάνε λιγότερα, αλλά κάνε τα σωστά», είπε ο ισχυρός άνδρας της VW, κλείνοντας 100 ημέρες στην ηγεσία του γερμανικού ομίλου - από τότε που διαδέχθηκε τον Herbert Diess. Μάλιστα, υποστήριξε ότι θα υπάρχει ακόμα πιο σαφής διαχωρισμός του κοινού στο οποίο απευθύνονται οι τέσσερις μάρκες του ομίλου - οι Audi, Seat/Cupra, Skoda και Volkswagen. Με τις απαραίτητες συνέργειες όλων, φυσικά, για την επίτευξη των βέλτιστων οικονομιών κλίμακας.

Πιο συγκεκριμένα, ο Schafer τόνισε ότι η Skoda θα εξελίξει το νέο Superb μαζί με το νέο VW Passat, θα έχει την ευθύνη της βασικής πλατφόρμας MQB-A0 και μαζί και της ινδικής αγοράς. Η Seat και η Cupra θα ηγηθούν στην εξέλιξη των συμπαγών και μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η Volkswagen θα αναλάβει την εξέλιξη της νέας πλατφόρμας SSP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στην παραγωγή, η VW θα κάνει επίσης ριζοσπαστικές αλλαγές. Καθένα από τα 23 συνολικά εργοστάσιά της δεν θα εστιάζει πλέον στην παραγωγή ενός συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά μιας πλατφόρμας πάνω στην οποία θα βασίζονται πολλά και διαφορετικά μοντέλα. Με τον τρόπο αυτό θα εξοικονομήσει 220 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Ο Schafer έκλεισε με κάτι πολύ σημαντικό: «Ο κόσμος χαμογελά και βγάζει το κινητό του για να φωτογραφήσει όταν βλέπει ένα Beetle, ένα Bulli ή ένα Golf GTi. Για εμάς, η κληρονομιά μας δεν είναι ένα βάρος, αλλά ένα κεφάλαιο. Αυτό θέλουμε να χτίσουμε ξανά. Εσωτερικά, είπα στην ομάδα μου ότι 'η VW πρέπει να γίνει ξανά μια εταιρεία που ερωτεύεσαι!'. Μια εταιρεία φιλική, που να συμπαθεί ο κόσμος. Που να ακούει και να προσφέρει ακριβώς ό,τι θέλουν οι πελάτες μας - ειδικά στην ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή της αυτοκίνησης».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ