H υβριδική Aventador και ο εξηλεκτρισμός της Lamborghini

Lamborghini Aventador Ultimae

Η Lamborghini ετοιμάζεται για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την υβριδική (αλλά σταθερά V12) νέα γενιά της Aventador το 2023 και με ένα νέο, τετραθέσιο και αμιγώς ηλεκτρικό supercar, μεταξύ άλλων.

Η τελευταία Aventador της σημερινής γενιάς, στην έκδοση Ultimae, πιθανότατα θα γίνει ανάρπαστη από τους συλλέκτες - δεδομένου ότι μετά από 60 χρόνια θα είναι το τελευταίο supercar της Sant' Agata που θα διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα V12 εσωτερικής καύσης, χωρίς ηλεκτρική τεχνολογία.

Lamborghini Aventador Ultimae
Lamborghini Aventador Ultimae
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό διότι η νέα γενιά της Aventador, που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το 2023, θα είναι υβριδική - συνδυάζοντας τον V12 με ηλεκτροκινητήρα. «Αυτό είναι το πιο επιτυχημένο V12 που κατασκευάσαμε ποτέ, με πολλές ειδικές εκδόσεις, και ναι είναι δύσκολο να το αποχωριστούμε» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann. «Η έκδοση Ultimae θα είναι η τελευτία μιας ολόκληρης γενιάς, κάτι που ιδιαίτερο που νομίζω ότι θα εκτιμήσουν οι πελάτες μας».

Συγκεκριμένα, ο Winkelmann είπε ότι η Aventador έχει πουλήσει περισσότερα αντίτυπα από όσα όλες οι V12 Lambo του παρελθόντος, αλλά και ότι η νέα της γενιά θα βασιστεί σε αυτή την επιτυχία για να αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη για τη σταθερή βάση πελατών της εταιρείας, που περιμένουν το επόμενο βήμα εξέλιξής της. «Η υβριδική έκδοση που θα ακολουθήσει θα έχει V12 κινητήρα, ώστε ο ήχος και ιστορία να μείνουν ζωντανά», τόνισε.

Και συνέχισε λέγοντας ότι η Lamborghini τη διετία 2023-'24 θα μετατρέψει σε υβριδικά όλα της τα αυτοκίνητα, με σκοπό να πετύχει τη μείωση κατά 50 τοις εκατό των ρύπων CO2 που εκπέμπει η γκάμα της μέχρι το 2025. Σε αυτό θα συμβάλλει και η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini, που θα έρθει μετά το 2025.

Lamborghini Huracan Evo
Lamborghini Huracan Evo
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από αυτά, τα 2022 θα προηγηθούν δύο νέες εκδόσεις των Huracan και Urus, και μέσα στο τρέχον έτος ένα ακόμη αυτοκίνητο με κινητήρα V12 και supercapacitor, που θα τοποθετηθεί δίπλα στην Aventador Ultimae. Για τη Huracan, ακόμη δεν είναι γνωστό αν θα διατηρήσει τον V10 κινητήρα της και στο πέρασμα στην υβριδική τεχνολογία, το 2024.

Ο Winkelmann δεν θέλησε να επιβεβαιώσει ότι η Lamborghini θα ακολουθήσει το δρόμο και της Ferrari, με τη χρήση ενός μικρότερου υβριδικού κινητήρα V6. «Δεδομένου ότι ο V12 είναι το σύμβολό μας, είναι σημαντικό να τον κρατήσουμε. Όλα τα υπόλοιπα θα τα δούμε στην πορεία και αν προκύψει η ευκαιρία θα πάρουμε μια ισορροπημένη απόφαση. Το πρώτο βήμα είναι το πέρασμα στην υβριδική τεχνολογία», τόνισε.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus

Και συνέχισε: «Έπειτα, θα δούμε την εξέλιξη των συνθετιών καυσίμων και αν μπορούμε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τους θερμικούς κινητήρες, διότι δεν έχει να κάνει με τον κινητήρα που χρησιμοποιείς αλλά με τους ρύπους που εκπέμπεις. Από την άλλη, όμως, προβλέπουμε να έχουμε ένα τέταρτο μοντέλο στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, το οποίο θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό, και δεν θα έχει αμάξωμα αντίστοιχο της Urus αλλά θα είναι 2+2 θέσεων για να οδηγείται καθημερινά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το μακροπρόθεσμο μέλλον της Lambo, ο Stephan Winkelmann κατέληξε: «Οι καιροί αλλάζουν. Νέες γενιές έρχονται. Πρέπει να χωρίσουμε τη γκάμα μας σε δύο ειδών αυτοκίνητα. Για τα supercars σαν την Huracan και την Aventador, πρέπει να κρατήσουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ζωντανό για όσο το δυνατόν περισσότερο. Από την άλλη, με την Urus και το τέταρτο ηλεκτρικό μοντέλο, πρέπει να κάνουμε εξαιρετική δουλειά, όπως κάναμε με την Urus που δεν μοιάζει με Lamborghini με την πρώτη ματιά. Όμως δεν αφοσιωνόμαστε πάντα στα super-sport αυτοκίνητα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ