Τα chips πυριτίου είναι το νέο μεγάλο βήμα για την ηλεκτροκίνηση

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η Bosch βγάζει στη μαζική παραγωγή τις πλακέτες ημιαγωγών από καρβίδιο του πυριτίου, που αποτελούν μια σημαντική εξέλίξη για την αύξηση της αυτονομίας και τη μείωση του χρόνου φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι πλακέτες ημιαγωγών από το υλικό silicon carbide (SiC) είναι μικρότερες, πιο ισχυρές και εξαιρετικά πιο αποδοτικές. Η προσθήκη του πυριτίου προσφέρει σημαντικά οφέλη, και ένα πρωτεύον είναι η μείωση στο μισό της απώλειας ενέργειας με τη μορφή θερμότητας. Τα συγκεκριμένα chips είναι σημαντικά για τις πλατφόρμες 800V πολλών καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που επιτρέπουν την πολύ ταχύτερη φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, με δεδομένο ότι εκκρίνουν τη μισή θερμότητα, χρειάζονται μικρότερα και λιγότερα από τα ενεργοβόρα και ακριβά συστήματα ψύξης. Αυτό, σε συνδυασμό με το μειωμένο τους βάρος, συμβάλλει στη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η γερμανική εταιρεία εξέλισσε την τεχνολογία τα τελευταία δύο χρόνια με χρηματότηση της κυβέρνησης της χώρας, και άρχισε τις δοκιμές και αξιολογήσεις των ημιαγωγών από τις αρχές του 2021. Αυτό το Δεκέμβριο είναι πλέον έτοιμη να τη βγάλει στη μαζική παραγωγή, και να παρέχει τα chips στις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας βρει όλες τις λύσεις που απαιτήθηκαν για την εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία κατασκευής τους.

Όπως υποστηρίζει η Bosch, το βιβλίο παραγγελιών της για τα συγκεκριμένα chips ημιαγωγών είναι ήδη γεμάτο, λόγω της ραγδαίας επέκτασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Κάτι που μεταφράζεται στην παραγωγή εκατοντάδων εκατομμυρίων μονάδων στο εργοστάσιο του Reutlingen, το οποίο για τις συγκεκριμένες ανάγκες ήδη επεκτάθηκε κατά 1.000 τ.μ., και θα μεγαλώσει κατά 3.000 τ.μ. ακόμα μέχρι το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα με την έναρξη παραγωγής, η Bosch έχει ήδη ξεκινήσει την έρευνα για τη δεύτερη γενιά των πλακετών από SiC, για την περαιτέρω αύξηση της αποδοτικότητάς τους, με σκοπό να τους βγάλει στην παραγωγή μέσα στο 2022.

Η χρηματοδότηση του προγράμματος από τη γερμανική κυβέρνηση εντάσσεται στο «Πρόγραμμα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος για Μικροηλεκτρονικά Συστήματα» της τελευταίας. Το υπουργείο Οικονομικών της χώρας υποστηρίζει ότι αυτή η τεχνολογία θα προσφέρει περαιτέρω ανεξαρτησία στο δρόμο προς την ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων.

Πέραν της Γερμανίας, η ζήτηση για πλακέτες ημιαγωγών από καρβίδιο του πυριτίου γνωρίζει επίσης σημαντική άνοδο. Η εταιρεία ερευνών Yole έχει φτάσει στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη αγορά θα αναπτύσσεται με ρυθμό 30 τοις εκατό το χρόνο, μέχρι το 2025, φτάνοντας σε κύκλο εργασιών της τάξης των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Περισσότερη από τη μισή ζήτηση θα προέρχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Bosch θα προσφέρει τους νέους ημιαγωγούς από SiC είτε ως μεμονωμένες πλακέτες, είτε προεγκατεστημένους σε ηλεκτρονικά συστήματα, είτε με τη μορφή πλήρους μηχανισμού ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει το σύνολο ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου μετάδοσης και ηλεκτρονικού συστήματος. Στην τελευταία περίπτωση, λόγω του αποδοτικότερου σχεδιασμού του πλήρους συστήματος, η ενεργειακή αποδοτικότητα θα αγγίζει το 96%.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ