Η Land Rover εξελίσσει το Defender με κυψέλες υδρογόνου

Land Rover Defender

Η Jaguar Land Rover ξεκινά τη διείσδυσή της στην τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου, ως εναλλακτικής μορφής καυσίμου, με ένα τροποποιημένο Defender που θα κάνει τις πρώτες του δοκιμές στη Βρετανία στο τέλος του 2021.

Η βρετανική εταιρεία, που ανήκει στην ινδική Tata Motors, είναι ένας από τους κατασκευαστές που βαδίζουν στο δρόμο που άνοιξε η Toyota με το υδρογονοκίνητο Mirai, στο πλαίσιο της δέσμευσής της να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης την προσεχή πενταετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το μηχανολογικό πλάνο «Project Zeus», που εν μέρει συγχρηματοδοτείται από το Advanced Propulsion Center της βρετανικής κυβέρνησης, η Jaguar Land Rover φιλοδοξεί το 2025 να παύσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να αφοσιωθεί στην ηλεκτροκίνηση, και μετέπειτα στις κυψέλες υδρογόνου.

Παρά την έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, προς το παρόν, η JML φαίνεται να εκτιμά ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Διότι δεν εκκρίνει τίποτα περισσότερο από καθαρό νερό που βγαίνει από τη χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου, ο ανεφοδιασμός είναι άμεσος (σε αντίθεση με τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου), και η απώλεια αυτονομίας είναι ελάχιστη σε συνθήκες ψύχους.

Επιπλέον, η βρετανική κυβέρνηση εκτιμά ότι θα έχουν κατασκευαστεί 10 χιλιάδες σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου ως το τέλος αυτής της δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο Defender δοκιμών που ετοιμάζει η Jaguar Land Rover έχει τις κυψέλες υδρογόνου κάτω από το καπό, εκεί που σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο βρίσκεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, μαζί με τον αεραγωγό για την άντληση του αέρα που απαιτείται για τη μίξη με το υδρογόνο στις κυψέλες. Διαθέτει δύο ρεζερβουάρ υδρογόνου, δίπλα στη μπαταρία που υποστηρίζει τη λειτουργία των κυψελών και συλλέγει την ενέργεια από την αναγεννητική πέδηση.

Η Land Rover ήδη διαθέτει στην αγορά mild-hybrid και plug-in hybrid εκδόσεις του νέου Defender. Η τελευταία, με την ονομασία P400e, συνδυάζει μπαταρία χωρητικότητας 19.2 kWh με ηλεκτροκινητήρα και turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, αποδίδοντας συνδυαστικά 400 ίππους και 650 Nm ροπής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ