Πόσα χιλιόμετρα κάνει στην πραγματικότητα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην εθνική;

Volkswagen ID4 2

Η θεωρία απέχει αρκετές φορές από την πράξη, με την αυτονομία που υπόσχονται οι κατασκευαστές για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα να μην αποτελεί εξαίρεση. Αλήθεια, πόσο μακριά μπορούν να ταξιδέψουν με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα;

Ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε σοκ στις τιμές των καυσίμων και ταυτόχρονα ισχυροποίησε την θέση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά. Δεν είναι περίεργο άλλωστε ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί ενδιαφέρονται για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι μπαταρίες γίνονται όλο και μεγαλύτερες, τα σημεία φόρτισης πληθαίνουν και το σύστημα διαχείρισης της ενέργειας των αυτοκινήτων βελτιώνεται, υποβαθμίζουν αρκετά το άγχος της αυτονομίας που έχουν οι οδηγοί ηλεκτρικών μοντέλων.

Audi RS e-tron GT 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξακολουθεί να υφίσταται ένα μεγάλο ζήτημα. Σε γενικές γραμμές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη καλά και εκπληρώνουν όσα υπόσχονται. Ορισμένα μάλιστα δείχνουν πιο κατάλληλα για μεγαλύτερες αποστάσεις, καθώς μπορούν να φορτίσουν ταχύτερα.

Τι γίνεται όμως εάν πρέπει να ταξιδέψετε μέχρι την άλλη άκρη της χώρας ή να πάτε για διακοπές στην γειτονική χώρα; Σε αυτή την περίπτωση, η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα πρέπει να αναγκάζει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα φόρτισης περίπου κάθε 200 χιλιόμετρα.

Ο μεγαλύτερος όμως εχθρός των αυτοκινήτων που θέλουν να κινηθούν με ταχύτητα ταξιδιού είναι η αντίσταση του αέρα. Όσο πιο γρήγορα ταξιδεύει ένα αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο, τόσο περισσότερη ενέργεια μας τρώει αυτός ο “αόρατος τοίχος” μπροστά από το παρμπρίζ μας.

Ford Mustang Mach-E GT 2

Ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αυτονομία εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό και από την ταχύτητα κίνησης. Για αυτό τον λόγο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν μεγαλύτερη αυτονομία σε αστικές και ήπιες συνθήκες που περιλαμβάνουν και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με δοκιμή αυτονομίας σε αυτοκινητόδρομο που πραγματοποίησε ο γερμανικός Τύπος με ηλεκτρικά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, τα αποτελέσματα για ταξίδι με 130 χλμ./ώρα έχουν ως εξής:

1. Mercedes EQS 580 4MATIC: 444 χλμ. (163.950 ευρώ)

Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC 1

Η ηλεκτρική S-Class έχει 523 ίππους και μπορεί να φορτίσει την τεράστια μπαταρία των 108 kWh σε ποσοστό από 10% έως 80% σε μόλις 31 λεπτά (200 kW παροχή), προσφέροντας αυτονομία ταξιδιού 444 χλμ.

2. BMW iX xDrive50: 434 χλμ. (109.950 ευρώ)

BMW iX 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κορυφαία έκδοση του νέου ηλεκτρικού SUV της BMW με τους 523 ίππους καταφέρνει να ταξιδέψει για 434 χλμ. με μία φόρτιση, με την μεγάλη μπαταρία των 105,2 kWh να φορτίζει μέχρι το 80% σε 39 λεπτά (195 kW παροχή).

3. Ford Mustang Mach-E GT: 367 χλμ. (81.220 ευρώ)

Ford Mustang Mach-E GT

Ο συνδυασμός της μεγάλης μπαταρίας με τις επιδόσεις που χαρίζουν οι 487 ίπποι, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πακέτο που διανύει με μία φόρτιση 367 χλμ. Παράλληλα, με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 150 kW, η μπαταρία των 98 kWh φορτίζει από το 10% έως το 80% σε 45 λεπτά.

4. Audi RS e-tron GT: 367 χλμ. (148.700 ευρώ)

Audi RS e-tron GT 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τεχνολογικό αδελφάκι της Porsche Taycan προσφέρει επιδόσεις και άνεση υψηλού επιπέδου, χαρίζοντας αυτονομία 367 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο. Το μεγάλο πακέτο μπαταριών μπορεί να φορτίσει πολύ γρήγορα, απαιτώντας σε ιδανικές συνθήκες μόλις 20 λεπτά (265 kW παροχή).

5. Porsche Taycan 4S: 352 χλμ. (111.500 ευρώ)

Porsche Taycan

Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει το προαιρετικό πακέτο με την Performance Plus μπαταρία και την μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης (270 kW), εξασφαλίζοντας 352 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Όπως συμβαίνει και με το Audi, ένα 20λεπτο σε δυνατό ταχυφορτιστή αρκεί για να φορτίσει την μπαταρία.

6. Tesla Model 3 Performance: 337 χλμ. (64.990 ευρώ)

Tesla Model 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τετρακίνητη έκδοση Performance του Model 3 προσφέρει δυνατές επιδόσεις και τελική ταχύτητα 261 χλμ./ώρα, ενώ η μπαταρία των 75 kWh (ωφέλιμη) αρκεί σύμφωνα με το WLTP, για μικτή αυτονομία 547 χλμ. Σε συνθήκες ταξιδιού με 130 χλμ./ώρα θα πέσει στα 337 χλμ., αλλά μπορεί να φορτίσει την μπαταρία σε μόλις 20 λεπτά σε παροχή με ισχύ 210 kW.

7. Volkswagen ID.4 GTX: 332 χλμ. (53.500 ευρώ)

VW ID4 GTX

Η σπορ εκδοχή του ID.4 έχει τετρακίνηση, 299 ίππους και τελική 180 χλμ./ώρα. Η ισχύς της παροχής φόρτισης φτάνει τα 135 kW και μπορεί να γεμίσει την μπαταρία των 77 kWh (ωφέλιμη) σε λιγότερο από 40 λεπτά. Η αυτονομία με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα φτάνει τα 332 χλμ.

8. Volkswagen ID.4 Pro Performance: 328 χλμ. (46.100 ευρώ)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW ID4

Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την ισχυρότερη πισωκίνητη με το μεγάλο πακέτο μπαταριών 77 kWh. Οι 204 ίπποι κινούν με άνεση το βαρύ SUV και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Η αυτονομία στο ταξίδι είναι 5 χλμ. μικρότερη από της έκδοσης GTX, έχει όμως την ίδια ταχύτητα φόρτισης.

9. Audi Q4 e-tron 40: 326 χλμ. (53.150 ευρώ)

Audi Q4 e-tron 40
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Q4 e-tron έχει μεγάλη συγγένεια με τα VW ID.4 και Skoda Enyaq, με την έκδοση 40 να έχει ένα πίσω ηλεκτρομοτέρ 204 ίππων και μπαταρία 77 kWh. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η αυτονομία δεν μπορούσε να διαφέρει αρκετά, ενώ η ταχύτητα φόρτισης είναι πανομοιότυπη.

10. Skoda Enyaq iV 80: 316 χλμ. (48.100 ευρώ)

Skoda Enyaq iV 80

Το Skoda Enyaq είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV με ευχάριστο πρόσωπο στο δρόμο. Οι προδιαγραφές του είναι ίδιες με του ID.4 Pro και του Q4 e-tron 40, με την αυτονομία σε συνθήκες ταξιδιού να φτάνει τα 316 χλμ.

11. Tesla Model Y Long Range: 304 χλμ. (62.990 ευρώ)

Tesla Model Y
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το crossover/SUV της Tesla έχει δύο ηλεκτροκινητήρες (τετρακίνηση) και μπαταρία 82 kWh (75 kWh ωφέλιμη). Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, σε συνθήκες ταξιδιού που καταναλώνουμε πολύ ενέργεια, το Y θα έπρεπε να πετύχει αυτονομία 533 χλμ. Στην δοκιμή πέτυχε μόλις 304 χλμ.. Τουλάχιστον φορτίζει αρκετά γρήγορα (210 kW μέγιστη ισχύ παροχής).

12. BMW i4 M50: 299 χλμ. (69.750 ευρώ)

BMW i4 M50

Η έκδοση M50 της νέας BMW i4 μετατρέπει το ηλεκτρικό κουπέ σε σπρίντερ και όχι μαραθωνοδρόμο. Οι 544 ίπποι επιταχύνουν την i4 από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δλ., με την μπαταρία των 80,7 kWh (ωφέλιμη) να εξασφαλίζει σύμφωνα με το WLTP 510 χλμ. αυτονομίας. Σε ταξίδι όμως με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, θα πέσει τα 299 χλμ.

13. Mercedes EQV 300 Long: 273 χλμ. (94.201 ευρώ)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz EQV 300

Το μεγάλο ηλεκτρικό επιβατικό πολυμορφικό της Mercedes μπορεί να φορτώσει χιλιάδες λίτρα αποσκευών και ζυγίζει 3μιση τόνους. Οι 204 ίπποι κινούν τους εμπρός τροχούς και η μπαταρία των 90 kWh (ωφέλιμη) μπορεί να φορτίσει σε παροχή ισχύος 110 kW και να διανύσει στον αυτοκινητόδρομο 273 χλμ.

14. Hyundai Ioniq 5 Long Range 2WD: 261 χλμ. (-)

Hyundai Ioniq 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σχετικά compact Hyundai Ioniq 5 είναι συνολικά αρκετά αποδοτικό και διατίθεται σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με ισχύ από 170 έως 305 ίππους. Η ισχυρότερη πισωκίνητη έκδοση της δοκιμής με τους 218 ίππους συνδυάζεται με μπαταρία 70 kWh (ωφέλιμη) που αρκεί για μόλις 261 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο με σταθερά 130 χλμ./ώρα. Τουλάχιστον φορτίζει πολύ γρήγορα, με την μέγιστη παροχή ισχύος να φτάνει τα 211 kW.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ