H CATL αποκάλυψε τις πρώτες μπαταρίες ιόντων-νατρίου

CATL

Ο κινέζικος γίγαντας της ενέργειας Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) έγινε ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής μπαταριών αυτοκινήτων που παρουσίασε την μπαταρία ιόντων-νατρίου, την οποία θα διαθέτει από το 2023.

Η CATL, μια εταιρεία χρηματιστηριακής αξίας άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με περισσότερους από 5.000 ερευνητές, προμηθεύει με μπαταρίες -μεταξύ άλλων- την Tesla, τον όμιλο Volkswagen και τη Geely, μητρική εταιρεία της Volvo.

Το εντυπωσιακό εργοστάσιο της CATL στην πόλη Ningde της κινεζικής επαρχίας Fujian
Το εντυπωσιακό εργοστάσιο της CATL στην πόλη Ningde της κινεζικής επαρχίας Fujian
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μεγάλη επανάσταση των μπαταριών ιόντων-νατρίου είναι ότι δεν περιέχουν ούτε λίθιο, ούτε κοβάλτιο, ούτε νικέλιο. Η ζήτηση για αυτά τα υλικά και οι πολύπλευρες επιπτώσεις ήταν τέτοιες, στο πλαίσιο της εμπορικής «έκρηξης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που τα εργοστάσια αναγκάστηκαν να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.

Δύο από τα πλεονεκτήματα της νέας αυτής μπαταρίας είναι ότι αποδίδει καλύτερα σε συνθήκες ψύχους και στην ταχεία φόρτιση - όμως έχει το μειονέκτημα της χαμηλότερης ενεργειακής πυκνότητας σε σχέση με τη μπαταρία λιθίου.

Η CATL δεν αποκάλυψε το κόστος που μπορεί να έχει μια μπαταρία ιόντων-νατρίου, καθότι βρίσκεται ακόμα στο στάδιο εξέλιξης. Μαζί με αυτήν, η κινεζική εταιρεία παρουσίασε και μια δομή μπαταρίας που μπορεί να περιέχει μαζί κυψέλες ιόντων-νατρίου και ιόντων-λιθίου, και ταυτόχρονα εξελίσσει την τεχνολογία τοποθέτησης των κυψελών μέσα στο πλαίσιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με σκοπό την αύξηση της αυτονομίας τους.

Σε αυτόν τον αγώνα δρόμου του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, απομένει να δούμε πώς θα απαντήσουν στη CATL οι δύο μεγάλοι ανταγωνιστές της, η ιαπωνική Panasonic Corp και η Νοτιοκορεάτικη LG Chem.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ