Η Tesla τετραγώνισε τον... κύκλο και απέτυχε

Tesla Model S/X Steering Wheel

Η Tesla δείχνει να μην θέλει να αφήσει ούτε ένα στοιχείο του αυτοκινήτου που να μην προσπαθήσει να επανεφεύρει, και το ορθογώνιο τιμόνι με το οποίο εφοδίασε τα ανανεωμένα Model S και Model Χ είναι μία ακόμη τολμηρή ακροβασία της εταιρείας του Elon Musk.

Στο νέο τιμόνι λάμπει διά της απουσίας του όλο το άνω ημικύκλιο που θα συναντούσε κανείς στο παραδοσιακό τιμόνι όλων των αυτοκινήτων του περασμένου αιώνα - με εξαίρεση την τροποποιημένη Pontiac TransAm του Kitt στον τηλεοπτικό «Ιππότη της Ασφάλτου», ή ενός μονοθεσίου της Formula 1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι χωρίς άνω τόξο έχει επικρατήσει στη F1 διότι είναι εξαιρετικά σπάνιο ο οδηγός να χρειαστεί να το γυρίσει για περισσότερες από 300 μοίρες, κι έτσι να διασταυρώσει τα χέρια του. Για την αβρίβεια, αυτό συμβαίνει μόνο στη φουρκέτα των «λεόντων», στο Μονακό. Η διαδρομή του τιμονιού μιας F1, επίσης, δεν ξεπερνά τις 360 μόιρες με σκοπό να προσφέρει στον οδηγό όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια και αμεσότητα.

Αντίθετα σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, πόσω μάλλον σε ένα πολυτελές Tesla, το τιμόνι πρέπει να εντάσσεται στη γενικότερη άνεση του οδηγού - κι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πρώτοι που οδήγησαν τα νέα Tesla με το ορθογώνιο τιμόνι φάνηκαν αρκετά επιφυλακτικοί, αν όχι αρνητικοί, με την εμπειρία.

Βρήκαν, συγκεκριμένα, την οδήγηση αρκετά πιο απαιτητική: τα χέρια τους διασταυρώνονταν πολύ συχνά, και η επαναφορά του τιμονιού μετά από μια επιτόπου στροφή αποδείχθηκε περίπλοκη διαδικασία που απαιτούσε αρκετή προσοχή.

Η ακροβασία αυτή της Tesla, πέρα από τα αναμφίβολα οφέλη που χαρίζει στο marketing κάθε εκκεντρικότητα της εταιρείας, αιτιολογείται και από λειτουργική άποψη. Ένα τιμόνι από το οποίο έχει αφαιρεθεί εντελώς το άνω ημικύκλιό του προσφέρει καλύτερη ορατότητα στον πίνακα οργάνων και καλύτερη αίσθηση της κατευθυντικότητας (ειδικά στις αλλαγές λωρίδας), ενώ στην περίπτωση αυτή έχει ενσωματωμένους στην αριστερή του πλευρά, εύκολα προσβάσιμους από τον αριστερό αντίχειρα του οδηγού, τους διακόπτες των φλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα είναι στις κλειστές, ή στις επιτόπου στροφές. Η Tesla διευκρινίζει ότι από άκρη σε άκρη το τιμόνι κάνει 2,25 στροφές, δηλαδή γυρίζει κατά περίπου 800 μοίρες - διαδρομή τυπική ενός αυτοκινήτου με συμβατικό τιμόνι.

Η Tesla ενδεχομένως να πιστεύει ότι το νέο της ορθογώνιο τιμόνι θα χρειαστεί λίγο χρόνο να καθιερωθεί, και να το συνηθίσει κανείς -όπως συμβαίνει με οτιδήποτε αντισυμβατικό- και για το λόγο αυτό, μέχρι τότε, προσφέρει με τα νέα Mosel S και Model X και την επιλογή του κλασσικού, κυκλικού τιμονιού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ