Η παραγωγή του Tesla Roadster μετατίθεται ξανά, για το 2023

Tesla Roadster

Οι επιπτώσεις της πανδημίας και η παγκόσμια έλλειψη hardware των ηλεκτρονικών συστημάτων ανάγκασαν τον Elon Musk, CEO της Tesla, να ανακοινώσει εκ νέου την αναβολή της παραγωγής του νέου Roadster - αυτή τη φορά για το 2023.

Το ανοιχτό, διθέσιο, ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της αμερικανικής εταιρείας παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2017, υποσχόμενο επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,1 (!) δευτερόλεπτο, με σκοπό να βγει στην παραγωγή το 2020. Προφανώς αυτό δεν συνέβη, και στις αρχές της φετινής χρονιάς η Tesla ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του Roadster θα ξεκινούσε μέσα στο 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, το συνεχιζόμενο παγκόσμιο πρόβλημα έλλειψης ηλεκτρονικών συστημάτων ώθησε τον Musk σε νέα αναβολή, και πάλι με την προϋπόθεση ότι «το 2022 δεν θα φέρει άλλα μεγάλα δράματα». Είναι μια άμεση παραδοχή του ευφυούς ηγέτη της Tesla ότι η εταιρεία είναι άμεσα εξαρτημένη από την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία δέχεται αφόρητες πιέσεις από κάθε πλευρά της παγκόσμιας βιομηχανίας.

Σε αυτό το σκηνικό η Tesla δεν είναι μόνη που αντιμετωπίζει τόσο μεγάλα προβλήματα - παρότι η παραγωγή της το 2021 αυξήθηκε σε σχέση με το 2020. Άλλοι γίγαντες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν καθοδικούς δείκτες παραγωγής. Για παράδειγμα, η Ford Αμερικής έχει έτοιμα χιλιάδες νέα αυτοκίνητα τα οποία περιμένουν την παραλαβή των microchips για να αποσταλλούν στους αγοραστές τους. Η General Motors, από την πλευρά της, έχει φτάσει στο σημείο να παραδίδει νέα αυτοκίνητα με ελλειπή ηλεκτρονικά συστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, η παραγωγή του Tesla Roadster είναι λογικό να αντιμετωπίζει κι ένα άλλο εμπόδιο: την προτεραιότητα στην παραγωγή του Tesla Cybertruck - του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού pickup της εταιρείας. Το πρώτο είναι ένα πολύ ακριβό αυτοκίνητο, που μοιραία δεν μπορεί να ευελπιστεί σε μεγάλο αριθμό πωλήσεων, ενώ το δεύτερο -με τιμή που ξεκινά στις ΗΠΑ από τα 39.990 δολάρια- έχει τη δυναμική τεράστιων κερδών για την Tesla.

Εξάλλου, αυτή είναι μια εποχή που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται εμπορικά μοντέλα, και όχι αυτοκίνητα γοήτρου και περιορισμένης παραγωγής (όπως είναι τα Roadsters), ώστε να εξοικονομούν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για τις μέγιστες δυνατές επενδύσεις στον παγκόσμιο και λυσσαλέο αγώνα της ηλεκτροκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ