Νέος ηλεκτροκινητήρας σπάει τους κανόνες: Με βάρος κάτω από 30 κιλά και απόδοση 560 ίππων

Οι τεχνολογίες ηλεκτρικής κίνησης έχουν κάνει εντυπωσιακά άλματα εξέλιξης, με τον εν λόγω ηλεκτροκινητήρα να αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Η ηλεκτροκίνηση θεωρείται μονόδρομος για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, στο επίκεντρο των τεχνικών εξ αυτών να βρίσκεται το αυξημένο βάρος των κινητήρων τους. Παρά τις συνεχείς βελτιώσεις σε επιδόσεις και αυτονομία, η μείωση του βάρους παραμένει κρίσιμο ζητούμενο.
Οι ηλεκτρικοί κινητήρες προσφέρουν αυξημένη ισχύ και άμεση ροπή, όμως αυτό έρχεται σε κόστος του βάρους. Οι κατασκευαστές φέρνουν ανά καιρούς διαφορετικές τεχνολογίες, με τις οποίες ελπίζουν να μειώσουν το βάρος των ηλεκτροκινητήρων, χωρίς όμως να υπάρξουν εκπτώσεις στις επιδόσεις τους.
BUY NOW

Σε αυτό το πεδίο, η Orbis Electric, μια start-up από την Καλιφόρνια, έρχεται να παρουσιάσει μια λύση που εντυπωσιάζει. Η τεχνολογία της, με την ονομασία HaloDrive, βασίζεται σε έναν ενδοτροχιακό ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής, ο οποίος τοποθετείται απευθείας μέσα στον τροχό. Έτσι εξαλείφεται η ανάγκη για παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης, μειώνεται το μη αναρτώμενο βάρος και βελτιώνεται η οδική συμπεριφορά, η ποιότητα κύλισης και η συνολική αποδοτικότητα του οχήματος.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το HaloDrive υπόσχεται εντυπωσιακά νούμερα. Η ισχύς του κινητήρα θα αγγίζει τους 560 ίππους και η ροπή φτάνει περίπου τα 5.500 Nm. Η τιμή της ροπής, βέβαια, δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα με εκείνη των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς αντανακλά τη δύναμη που φτάνει στους τροχούς μέσω του συστήματος διεύθυνσης. Παρ’ όλα αυτά, η απόδοση παραμένει εντυπωσιακή.

Το στοιχείο που ξεχωρίζει περισσότερο είναι το βάρος του. Ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 29,5 κιλά, χάρη στη χρήση πλαστικού στάτορα, ενός προσαρμοζόμενου κιβωτίου ταχυτήτων και ενός πατενταρισμένου συστήματος φρένων που ανέπτυξε η EcoWave. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αγγίζει το 97%, γεγονός που τον καθιστά κατάλληλο τόσο για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και για υβριδικές εφαρμογές.
Η Orbis Electric υποστηρίζει ήδη συζητά με μεγάλους κατασκευαστές για πιθανές συνεργασίες. Ανάμεσά τους και η Volkswagen, με την Orbis Electric να διαφημίζει πως μέσα στους κοινούς τους στόχους είναι η ανάπτυξη ενός τετρακίνητου ηλεκτρικού οχήματος που θα αξιοποιεί την τεχνολογία HaloDrive.