Wiesmann Project Thunderball: Νεο-ρετρό ηλεκτρικό roadster 671 ίππων

Wiesmann Project Thunderball

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων Wiesmann αναγεννήθηκε, και παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό δημιούργημα: το εντυπωσιακό roadster με την ονομασία Project Thunderball.

Η ρετρό αισθητική βρισκόταν πάντοτε στον πυρήνα της Wiesmann, από το 1988 που ιδρύθηκε μέχρι το τέλος της διαδρομής της, το 2014. Τώρα ο γερμανικός οίκος επανήλθε στη ζωή χάρη σε έναν νέο επενδυτή, αλλά αυτή τη φορά χωρίς κανέναν δεσμό με τη BMW - της οποίας τους (θερμικούς πολυκύλινδρους) κινητήρες χρησιμοποιούσε στα παρελθοντικά της πρωτότυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη νέα της εποχή η Wiesmann πέρασε στην ηλεκτροκίνηση, και αυτή τη φορά συνεργάζεται -για την προμήθεια των συστημάτων ηλεκτροκίνησης- με έναν άλλο γερμανικό οίκο σπορ αυτοκινήτων, την Roding Automobile.

Παρόλα αυτά, η σχεδιαστική φιλοσοφία έμεινε αναλλοίωτη από την παράδοση της γερμανικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα κλασσικό roadster της παλιάς, κλασικής σχολής, όπου ξεχωρίζει το ρετρό σχέδιο των φωτιστικών σωμάτων στην άκρη του μεγάλου καπό, όπως και των δύο ζευγαριών LED φωτών στην ουρά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία που προμηθεύει η Roding στη Wiesmann για το Project Thunderball έχει χωρητικότητα 84 kWh και προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Αλλά το κυριότερο είναι ότι η αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει φόρτιση που αγγίζει τον εντυπωσιακό ρυθμό των 300 kW. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η ισχύς και η ροπή, που φτάνουν τους 671 hp και τα 1.100 Nm αντίστοιχα.

Για την επίτευξή τους χρησιμοποιούνται δύο ηλεκτροκινητήρες της Roding. Καθένας από αυτούς, μάλιστα, δίνει ισχύ ξεχωριστά σε κάθε πίσω τροχό - και αυτό έχει σημαντικά οφέλη για την οδική συμπεριφορά δεδομένου ότι πετυχαίνει με άρτιο τρόπο το Torque Vectoring, δηλαδή την ενίσχυση της ροπής στον εξωτερικό τροχό σε κάθε στροφή για τη βελτίωση της κατευθυντικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι μια πρόκληση, αναμφίβολα, να περάσει τόση πολλή ροπή -με κίνηση σε μόνο δύο τροχούς- στην άσφαλτο, ώστε να επιτευχθεί η επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα που ισχυρίζεται η Wiesmann.

Προκειμένου να υπηρετηθεί το κλασικό σχέδιο, το ρύγχος του Project Thunderball διατηρεί την τεράστια γρίλια σχήματος σταγόνας, κι έτσι εκ πρώτης όψεως δεν αποκαλύπτει ότι είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Πρέπει να προσέξει κανείς την έλλειψη εξατμίσεων στην ουρά, για να το διαπιστώσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχης ρετρό αισθητικής είναι και το εσωτερικό, με δύο μεγάλα και πέντε μικρά κυκλικά όργανα στο κέντρο του ταμπλό. Η ψηφιακή οθόνη έχει υποβαθμίζεται, έτσι, στο κάτω μέρος του ταμπλό και στο σημείο που ενώνεται με την κεντρική κονσόλα.

Τα κυκλικά όργανα, προσομοιώνοντας σπορ αυτοκίνητα του παρελθόντος, περιλαμβάνουν ακόμα και την ένδειξη της φόρτισης της μπαταρίας. Μια δεύτερη, μικρότερη ψηφιακή οθόνη χρησιμοποιείται για τον πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αναγέννηση της Wiesmann προσέλκυσε πίσω στο εργοστάσιο «Gecko», στο Dulmen της Γερμανίας, αρκετούς από τους παλιούς της εργαζόμενους που είχαν αναζητήσει αλλού επαγγελματική στέγη μετά το 2014. Κι έτσι, η γερμανική εταιρεία επέστρεψε, έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή του εντυπωσιακού και εκρηκτικού Project Thunderball. Προς το παρόν η εταιρεία δεν έχει ανοικώσει την τιμή του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ