
Από πέρσι η Tesla έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να λανσάρει «πιο προσιτά μοντέλα» βασισμένα στα υπάρχοντα Model 3 και Model Y μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Φτάσαμε στο δεύτερο εξάμηνο - αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Η εταιρεία της Καλιφόρνιας πριν λίγες μέρες ανέφερε ότι ξεκίνησαν τα «πρώτα αντίτυπα» ενός πιο προσιτού μοντέλου και ότι «η μαζική παραγωγή προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2025».

Τα «προσιτά» Tesla, γενικώς, καλύπονται από ένα πέπλο σύγχυσης και συγκεχυμένων πληροφοριών. Ο Elon Musk είχε διαψεύσει πέρυσι δημοσίευμα για ακύρωση του φημολογούμενου μοντέλου των 25.000 ευρώ, αλλά τα δεδομένα Αμερικανών που ερευνούν το θέμα δείχνουν πως δύο τέτοια προγράμματα (που βασίζονταν σε νέα αρχιτεκτονική και συνδέονται με το ρομποταξί Cybercab), ακυρώθηκαν στις αρχές του 2024.
BUY NOW
Ο Musk παρατήρησε πως οι γραμμές παραγωγής των Model 3 και Model Y δεν λειτουργούσαν στο μέγιστο λόγω μειωμένης ζήτησης. Έτσι, αντί να προχωρήσει στην εξέλιξη ενός νέου αυτοκινήτου πάνω σε μια καινούρια πλατφόρμα, φέρεται να αποφάσισε να δημιουργήσει πιο οικονομικά οχήματα βασισμένα στις ήδη υπάρχουσες γραμμές παραγωγής των Model 3/Y.

Προηγούμενες πληροφορίες, αλλά και πρόσφατες εικόνες από ένα ελαφρώς καμουφλαρισμένο πρωτότυπο έξω από το εργοστάσιο της Tesla στην Καλιφόρνια, δείχνουν πως το «νέο» μοντέλο θυμίζει σχεδόν απόλυτα το Model Y.
H πιο προσιτή του τιμή θα προκύπτει από το ότι θα είναι μια «απογυμνωμένη» εκδοχή του Model Y, με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, απλούστερα και πιο οικονομικά υλικά και πιθανώς ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις.

Φημολογείται ότι η αρχική του τιμή θα κυμαίνεται στα 35.000 δολάρια, σημαντικά χαμηλότερα από την τρέχουσα βασική έκδοση του Model Y που κοστίζει περίπου 45.000 δολάρια στις ΗΠΑ.
Η Tesla άφησε να εννοηθεί ότι λόγω της κοινής γραμμής παραγωγής με τα υπάρχοντα μοντέλα, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια διαφοροποίησης στο σχεδιασμό. Ο στόχος είναι να αυξηθεί ο όγκος παραγωγής στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, αλλά χωρίς επιπλέον πολυπλοκότητα που θα αύξανε τις δαπάνες.

Η στρατηγική φαίνεται να στοχεύει στην εκμετάλλευση της αυξημένης ζήτησης πριν την λήξη του ομοσπονδιακού επιδόματος αγοράς ηλεκτρικού των 7.500 στις ΗΠΑ στο τέλος του έτους. Εκτιμάται ότι το νέο, πιο προσιτό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο μαζικά προς τα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026, με σκοπό να τονωθούν οι πωλήσεις που παρουσιάζουν σημαντική πτώση.

Η εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο του 2025 είναι ενδεικτική των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Tesla. Οι παραδόσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 13%, φτάνοντας τις 384.122 μονάδες, καθώς οι πωλήσεις των Model 3 και Y υποχώρησαν κατά 12% και των υπολοίπων μοντέλων κατά 52%. Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 12% στα 22,5 δισ. δολάρια, κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών.

Ο τομέας της αυτοκίνησης παρουσίασε πτώση 16% στα 16,7 δισ. δολάρια, καθώς μόνο οι υπηρεσίες κατέγραψαν άνοδο 17% στα 3,05 δισ. δολάρια. Το λειτουργικό κέρδος έπεσε κατά 42% στα 923 εκατ. δολάρια, ενώ το καθαρό κέρδος μειώθηκε 16% στα 1,17 δισ. δολάρια, ενισχυμένο μεν από τα 439 εκατ. σε περιβαλλοντικά πιστωτικά έσοδα, αλλά παραμένοντας κάτω από τις προσδοκίες.