https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Μεγάλα λόγια και φτηνές υποσχέσεις της Tesla για το Roadster

Tesla Roadster

Αδιαφορώντας για τον μακρύ κατάλογο υπέροχων σπορ αυτοκινήτων από παραδοσιακούς και μη κατασκευαστές της Ευρώπης ή της Ασίας, η Tesla υπόσχεται ότι το νέο Roadster θα είναι το «τελευταίο μεγάλο αυτοκίνητο για οδηγούς».

Αυτό, φυσικά, προϋποθέτει να το δούμε πρώτα. Κοντεύει δεκαετία από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του, το μακρινό 2017 και ακόμη δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα αυτοκίνητο. Μεσολάβησε η πανδημία και η κρίση των ημιαγωγών, όμως και από αυτά πέρασε ήδη πολύς καιρός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τώρα η Tesla επανέρχεται, για να κινήσει και πάλι το ενδιαφέρον για το Roadster με πομπώδεις υποσχέσεις. Ο Lars Moravy, Αντιπρόεδρος Μηχανολογίας της Tesla, δήλωσε -κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης X Takeover στην Καλιφόρνια- ότι η εταιρεία θέλει το νέο Roadster να αποτελέσει το «τελευταίο και καλύτερο αυτοκίνητο για οδηγούς» πριν την πλήρη επικράτηση της αυτόνομης οδήγησης.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, τα αυτοκίνητα που θα μπορεί κανείς να οδηγεί θα θεωρούνται σύντομα «πολυτέλεια» και το Roadster δεν θα είναι «κύκνειο άσμα», αλλά κορύφωση της εποχής της εμπειρίας της οδήγησης.

«Περάσαμε πολύ χρόνο επανεξετάζοντας τα πάντα: τι κάναμε, γιατί το κάναμε και τι θα μπορούσε να κάνει αυτό το αυτοκίνητο συναρπαστικό. Το κάνουμε συνεχώς καλύτερο. Είναι κάτι παραπάνω από αυτοκίνητο», δήλωσε ο Moravy.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι παρουσίασαν στον Elon Musk κάποιες «εντυπωσιακές επιδείξεις» τεχνολογίας και εκείνος «ενθουσιάστηκε». Ο ίδιος ο Musk υποσχέθηκε στο X «την πιο επική επίδειξη όλων των εποχών» μέχρι το τέλος του έτους. Αν και δεν ανέφερε ονομαστικά το Roadster, όλα δείχνουν ότι πρόκειται γι’ αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Roadster παραμένει τετραθέσιο με αφαιρούμενη γυάλινη οροφή, υπόσχεται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, τελική ταχύτητα άνω των 400 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,9 δευτ. Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του Musk, «η επιτάχυνση είναι το λιγότερο εντυπωσιακό στοιχείο». Κάποια στιγμή είχε πει ότι η έκδοση SpaceX θα διαθέτει 10 μικρούς προωθητήρες για εκτόξευση στα 100 km/h σε κάτω από 1 δευτερόλεπτο.

Βέβαια, όλα αυτά παραμένουν στα λόγια. Το Roadster εξακολουθεί να μην υπάρχει στην παραγωγή, και η προϊστορία της Tesla σε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα κάνει πολλούς να κρατούν μικρό καλάθι. Για την ώρα, στην ιστοσελίδα της Tesla μπορείτε ακόμη να το παραγγείλετε με προκαταβολή 5.000 δολαρίων - και άλλα 45.000 μέσα στις επόμενες 10 ημέρες για να εξασφαλίσετε μια θέση στην παραγωγή. Η τελική τιμή παραμένει ανάμεσα στις 200.000 και 250.000 δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη κι αν φτάσει κάποια στιγμή στην παραγωγή και τηρήσει τις υποσχέσεις του, το Roadster έχει μπροστά του μια δύσκολη αγορά. Οι περισσότεροι λάτρεις των supercars εξακολουθούν να προτιμούν τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, ιδανικά μεσαίας τοποθέτησης. Ο ίδιος ο Mate Rimac έχει παραδεχτεί ότι η Nevera δεν πουλάει όσο περίμενε, καθώς οι πελάτες ζητούν ακόμα την «αναλογική εμπειρία».

Και μπορεί η Tesla να μην ανταγωνίζεται τη Rimac ή την Koenigsegg, όμως στα υψηλά στρώματα της απόδοσης, το κοινό παραμένει παραδοσιακό. Το Roadster μοιάζει να στοχεύει κυρίως σε πλούσιους φίλους της Tesla - όχι απαραίτητα σε όσους αναζητούν σπορ οδήγηση με ψυχή και ήχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, υπάρχει και το θέμα του χρονισμού. Με την Tesla να βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν και το επόμενο «φθηνό» μοντέλο να είναι μια απογυμνωμένη έκδοση του Model Y, πολλοί αναρωτιούνται αν το Roadster είναι η σωστή επένδυση. Ένα πραγματικά entry-level μοντέλο τύπου Model 2 θα είχε ίσως μεγαλύτερη σημασία - αλλά η σιωπή γύρω από αυτό δείχνει πως δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ