
Ένα μεγάλο βήμα προς την τεχνολογία που θα φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση έκανε η κροατική Rimac, παρουσιάζοντας τις νέες της μπαταρίες στέρεου τύπου στην έκθεση IAA Mobility 2025 στη βαυαρική πρωτεύουσα.
Στην εξέλιξη των μπαταριών αυτών έχει εμπλακεί και η ProLogium, η ίδια εταιρεία που συνεργάζεται με τη Mercedes-Benz για στερεοηλεκτρολύτες - γεγονός που δείχνει πως η Rimac και η γερμανική φίρμα συναντώνται -έστω και έμμεσα- σε έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Έτσι η Rimac, πλέον με πάνω από 1.000 εργαζόμενους και τη νέα της έδρα 95.000 τ.μ. στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ, εξελίσσεται σε έναν κορυφαίου επιπέδου προμηθευτή για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία - με συνεργασίες ήδη με τις BMW, Porsche και CEER Motors, και τώρα με τεχνολογικούς δεσμούς που φτάνουν μέχρι τη Mercedes.
BUY NOW
Πίσω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, τα οφέλη τους είναι γνωστά: υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αυξημένη ασφάλεια, μικρότερο βάρος και καλύτερη απόδοση. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες φήμες θέλουν τέτοιες τεχνολογίες να καταλήγουν σύντομα σε ηλεκτρικά πολυτελείας όπως η Mercedes EQS, με αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα.

Παράλληλα, η Rimac αποκάλυψε την Evo battery platform, που βασίζεται σε νέας γενιάς κυψέλες 46XX NMC και συνδυάζεται με βελτιωμένη θερμική διαχείριση, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ισχυρά και αποδοτικά συστήματα.
Ανάλογα με την εφαρμογή, οι μπαταρίες μπορούν να σχεδιαστούν είτε για μέγιστη ενεργειακή απόδοση είτε για κορυφαίες επιδόσεις, με ευέλικτη αρχιτεκτονική cell-to-pack που προσαρμόζεται σε διάφορα οχήματα.

Στον τομέα των συστημάτων κίνησης που παρουσίασε η Rimac στο Μόναχο, ξεχωρίζουν οι νέοι ηλεκτροάξονες SINTEG 300 και 550, που αποδίδουν πάνω από 8 kW/kg, φτάνουν έως και τις 25.000 σ.α.λ., και προσφέρουν ισχύ 150 έως 360 kW.

Το highlight όμως είναι ο High Torque XXL Axle, που θα περάσει στην παραγωγή το 2026 για λογαριασμό μεγάλου κατασκευαστή - αν και η Rimac κρατά ακόμα μυστικό το όνομα. Με ροπή πάνω από 11.000 Nm και απόδοση άνω του 95%, δείχνει το πόσο φιλόδοξα είναι τα σχέδια των Κροατών.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία παρουσίασε τις νέες της κεντρικές ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, βασισμένες σε επεξεργαστές NXP, οι οποίες αντικαθιστούν πολλαπλές συμβατικές ECU και υπόσχονται απλούστερη αρχιτεκτονική κατασκευής του οχήματος, μικρότερο κόστος και βάρος, καθώς και δυνατότητες για Over-the-air (απομακρυσμένες) αναβαθμίσεις.