
Σε μια σημαντική αναθεώρηση της στρατηγικής της για την ηλεκτροκίνηση προχωρά η Honda, καθώς αποφάσισε να εγκαταλείψει τον στόχο της για το 30% των πωλήσεων σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030.
Αυτό δεν σημαίνει ότι “μπαίνει στον πάγο” το project Honda 0. Απλώς οι Ιάπωνες, στο σκηνικό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει διαμορφωθεί σήμερα, “κόβουν ταχύτητα”. Αυτή η κίνηση αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση που μπορεί να φτάσει τα 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα συνολικά 63,5 δισεκατομμύρια που η Honda είχε προγραμματίσει να επενδύσει.

Η απόφαση αυτή έρχεται καθώς η εταιρεία παρατήρησε ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και αλλού, δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της, ενώ και οι κρατικές επιδοτήσεις δεν είναι επαρκείς.
BUY NOW
Επιπλέον, η κατάσταση στην αμερικανική αγορά, η οποία αποτελεί μακράν την κύρια αγορά για τη Honda με μερίδιο περίπου 8,5%, επηρεάζει τα οικονομικά της. Αναφέρεται ότι οι "ακρότητες" στην Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των διακυμάνσεων στους φόρους που επιβάλλει ο Donald Trump, θα μπορούσαν να κοστίσουν στη Honda το 70% των κερδών της για το 2025. Οι δασμοί εισαγωγής ανταλλακτικών κινδυνεύουν να αυξήσουν το κόστος παραγωγής και πώλησης.

Ως αποτέλεσμα αυτής της αναθεώρησης, ο "μάλλον λογικός" στόχος του 30% ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 μπαίνει σε αναμονή. Η εταιρεία τώρα θα αναπροσανατολίσει μέρος της ανάπτυξης και της μελλοντικής παραγωγής της προς τα υβριδικά οχήματα.
Ο νέος στόχος είναι η πώληση 2,2 εκατομμυρίων υβριδικών μοντέλων μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ποσότητα που αντιστοιχεί στο ήμισυ των 4,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κατασκευάζει η Honda ετησίως.

Με την προσθήκη 1,4 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια περίοδο, τα αμιγώς θερμικά οχήματα θα αποτελούν πλέον μια πολύ μικρή μειονότητα. Για να επιτευχθούν αυτά τα αποτελέσματα, η Honda σχεδιάζει να λανσάρει 13 νέα υβριδικά μοντέλα έως το 2030.
Η πλήρης μετάβαση σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα δεν έχει εγκαταλειφθεί εντελώς, αλλά η προθεσμία για αυτήν την “στροφή” αναβλήθηκε κατά 10 χρόνια. Η Honda δεν θα γίνει πλήρως ηλεκτρική πριν από το 2040.
Μέχρι τότε, η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να εστιάσει στη βραχυπρόθεσμη περίοδο και σε επενδύσεις που αποδίδουν άμεσα. Αναγνωρίζει επίσης ότι πολλά πράγματα και τεχνολογίες μπορούν να αλλάξουν μέχρι τότε. Τα σχέδια που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, όπως τα πρωτότυπα Honda 0 που παρουσιάστηκαν στην έκθεση CES του Λας Βέγκας και αναμένονται στην αγορά το 2026, δεν θα αλλάξουν.