H Subaru μόλις έκανε ηλεκτρικό το μύθο του STi

Subaru STI EV Concept

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε στο φετινό Japan Mobility Show δύο πρωτότυπα hot-hatches με τα εμβληματικά αρχικά STi: ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα αμιγώς ηλεκτρικό.

Με τεράστιες αεροτομές, ακραίο αεροδυναμικό σχεδιασμό και δύο διαφορετικές φιλοσοφίες -μία ηλεκτρική και μία βενζινοκίνητη- τα νέα πρωτότυπα σηματοδοτούν μια στροφή στη στρατηγική των αυτοκινήτων επιδόσεων της Subaru.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φετινή παρουσίαση της εταιρείας της Fuji Heavy στο Japan Mobility Show 2025 χωρίστηκε σε δύο θεματικές ενότητες: τις Performance (Απόδοση) και Adventure (Περιπέτεια), υπό το σύνθημα “Driving the Subaru Difference”.

Στην πλευρά της απόδοσης, πρωταγωνιστούν δύο παγκόσμιες πρεμιέρες με την υπογραφή STi: τα Performance-E και Performance-B Concepts. Το πρώτο είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο, το οποίο, σύμφωνα με τη Subaru, “ηγείται της νέας γενιάς επιδόσεων” και δείχνει τον δρόμο προς ένα μελλοντικό μοντέλο παραγωγής – πιθανότατα έναν ηλεκτρικό διάδοχο του Levorg.

Το Performance-E συνδυάζει “εντυπωσιακές αναλογίες με εξαιρετική αεροδυναμική και πρακτικότητα”. Ξεχωρίζει με αιχμηρές γραμμές, μεγάλες εισαγωγές αέρα, τολμηρούς LED προβολείς και αμάξωμα που παραπέμπει περισσότερο σε σπορ station wagon.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η οροφή καταλήγει σε μια ducktail αεροτομή με δύο πτερύγια, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει διαχύτης τύπου F1 με κεντρικό φως φρένων. Τα χρυσαφένια αεροδυναμικά καλύμματα των τροχών, σε αντίθεση με τις μαύρες ζάντες και τις κόκκινες δαγκάνες φρένων, ολοκληρώνουν το εντυπωσιακό σύνολο.

Στο εσωτερικό, η Subaru υπόσχεται “μια διάταξη φιλική προς τον οδηγό και ευρύχωρη καμπίνα γεμάτη καινοτομίες”. Οι τεχνικές απεικονίσεις δείχνουν μπαταρία στο πάτωμα, ηλεκτροκινητήρες εμπρός και πίσω, και σπορ ανάρτηση που υπογραμμίζει τον δυναμικό χαρακτήρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δεύτερο πρωτότυπο, το Performance-B STI Concept, παραμένει πιστό στη μηχανική παράδοση της Subaru. Πρόκειται για ένα πεντάθυρο hot hatch με κινητήρα boxer και το γνωστό Symmetrical All-Wheel Drive σύστημα τετρακίνησης.

Ο σχεδιασμός του παραπέμπει σε μια εξελιγμένη έκδοση του σημερινού Impreza, με φουσκωμένα φτερά και ενσωματωμένους αεραγωγούς, καπό με εισαγωγή αέρα, μεγαλύτερες εισαγωγές στους προφυλακτήρες και πλατύτερη μάσκα με κόκκινη γραμμή. Στο πίσω μέρος δεσπόζει μια τεράστια αεροτομή και ένας πολύπλοκος διαχύτης χωρίς ορατές εξατμίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνολική του εμφάνιση θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο έτοιμο για πίστα, ενώ οι ζάντες και τα ελαστικά υψηλού προφίλ ενισχύουν την αίσθηση επιθετικότητας. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικά στοιχεία, εκτιμάται ότι το μοντέλο θα μπορούσε να σταθεί απέναντι σε ένα Toyota GR Corolla ή να αναβιώσει το πνεύμα του WRX STI τρίτης γενιάς του 2008.

Πέρα από τα πρωτότυπα επιδόσεων, η Subaru παρουσίασε και την πιο περιπετειώδη της πλευρά με τα Trailseeker EV, Forester Wilderness και Outback Wilderness. Το πρώτο είναι ένα ηλεκτρικό crossover που φέρει roof box, το δεύτερο εμφανίζεται με δύο μεγάλα κανό στην οροφή, ενώ το τρίτο διαθέτει σχάρα με βάση ποδηλάτου - όλα σχεδιασμένα για να αναδείξουν τον “εξερευνητικό” χαρακτήρα της μάρκας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την έκθεση συμπληρώνει μια ρετρό-μοντέρνα πινελιά: το Family Huckster, μια ριζικά μεταμορφωμένη εκδοχή του Subaru GL Wagon του 1983, με ακραίες επιδόσεις και αεροδυναμικά στοιχεία που θυμίζουν τα αγωνιστικά των ’80s.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ