
Οι Ρώσοι της Kama λανσάρουν το πρώτο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ακολουθούν πιστά το εμπορικό μονοπάτι που χάραξε η εταιρεία του Elon Musk.
Μπορεί να καθυστέρησε κάμποσο καιρό η υλοποίηση του Atom από την Kama, αλλά τώρα πλέον το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Ρώσων είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους και όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η εταιρεία θα ακολουθήσει το πρότυπο της Tesla με ψηφιακή διαδικασία αγοράς και όχι φυσικά καταστήματα.

Παρά το γεγονός ότι η Ρωσία δεν είναι η ιδανική χώρα για να ανθήσει η ηλεκτροκίνηση, είναι σίγουρο ότι θα βρει κοινό σε διάφορες άλλες χώρες όπου θα εξαχθεί. Η Kama δεν είναι καμιά νεοσύστατη επιχείρηση, αλλά ανήκει στην εταιρεία Renera που ελέγχεται από την Rosatom. Ο κρατικός ενεργειακός γίγαντας διέθεσε πολλά χρήματα για την εξέλιξη του νέου μοντέλου, ενώ όπως ευκόλως κατανοητό έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει και ντόρο γύρω από αυτό. Για αυτό τον λόγο αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό για την εμπορική προώθηση του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
BUY NOW
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο ηλεκτρικό Atom είναι οι πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά (Suicide Doors) και φυσικά η απουσία της μεσαίας κολόνας. Το νέο μοντέλο θα έχει αυτονομία 500 χλμ. (μπαταρία 77 kWh) ανάλογα με την έκδοση, η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8 δλ. και η τελική του ταχύτητας φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.

Η Kama δεν αναφέρει ακόμα την ισχύ του ηλεκτρομοτέρ, όπως και την ισχύ φόρτισης, αλλά αναφέρει ότι μπορεί μέσα σε 8 λεπτά να δεχθεί ενέργεια για διαδρομή 100 χλμ.
Τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι πισωκίνητα, αλλά υπάρχουν πλάνα και για μία τετρακίνητη έκδοση με την προσθήκη ενός ακόμα ηλεκτρομοτέρ στον εμπρός άξονα.

Το αυτοκίνητο παραγωγής έχει μήκος 3.995 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ. και ύψος 1.615 χλστ. Η σχεδίασή του θα αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Atom και ενός ιταλικού κέντρου σχεδιασμού. Σύμφωνα με τους Ρώσους, σκοπός του νέου μοντέλου δεν είναι να ξεχωρίσει σε εμφάνιση, αλλά να είναι εύχρηστο και λειτουργικό για τον ιδιοκτήτη του.
Στο εσωτερικό, το νέο Atom ακολουθεί μια διαφορετική διάταξη, με μία μόνο έγχρωμη οθόνη ενσωματωμένη στο τιμόνι. Σε συνδυασμό και με την απουσία φυσικών πλήκτρων, η εικόνα που προσφέρει είναι αρκετά μινιμαλιστική.

Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, καθώς και το λογισμικό, έχουν εξελιχθεί από την ίδια την Atom, με την εξέλιξή του να επιμελείται ο Harald Grubel που έχει περάσει από διάφορες γερμανικές μάρκες και την Avtovaz.
Επιπλέον, οι Ρώσοι βασίζονται στις online πωλήσεις απευθείας στους πελάτες και όχι μέσω αντιπροσώπων, όπως δηλαδή κάνει η Tesla. Ωστόσο, οι πρώτοι σημαντικοί όγκοι πωλήσεων θα καλυφθούν από τις εταιρείες ταξί, οι οποίες θα γεμίσουν τους στόλους τους με το Atom σε ευνοϊκή τιμή με απώτερο σκοπό την διαφήμιση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ