
Η Dacia ετοιμάζει τη δική της παραλλαγή του Renault Twingo, ένα ολοκαίνουριο μικρό αυτοκίνητο πόλης που δεν θα είναι ακριβώς διάδοχος του Spring αλλά θα κάνει ακόμα πιο προσιτή την ηλεκτροκίνηση.
Όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της μάρκας, Frank Marotte, σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με τιμή που θα ξεκινά κάτω από τα 18.000 ευρώ.

Το νέο μοντέλο ανακοινώθηκε επίσημα από τον Luca de Meo στις αρχές του 2025, με στόχο να περάσει από το στάδιο της έγκρισης στην παραγωγή μέσα σε μόλις 16 μήνες. Αυτός ο χρόνος εξέλιξης είναι ταχύτερος ακόμη και από το νέο ηλεκτρικό Twingo, που χρειάστηκε 21 μήνες. Σύμφωνα με τον de Meo, «ούτε οι Κινέζοι δεν μπορούν να κινηθούν τόσο γρήγορα όταν έρθουν στην Ευρώπη».
BUY NOW
Το «μυστικό» πίσω από αυτή την επιτυχία είναι η χρήση δοκιμασμένων εξαρτημάτων και πλατφορμών από τα Renault 5 και Twingo, καθώς και η πλατφόρμα AmpR Small, η οποία σχεδιάστηκε για μικρά, οικονομικά EV.

Ο Marotte επιβεβαίωσε ότι το νέο μοντέλο θα παραμείνει πιστό στο DNA της Dacia: απλό, αποδοτικό και απόλυτα προσαρμοσμένο στις καθημερινές ανάγκες των χρηστών. «Θα είναι ένα αληθινό Dacia, με πραγματική αξία, και ταυτόχρονα θα είναι κερδοφόρο, όπως συνηθίζει η μάρκα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το νέο μοντέλο, πάντως, δεν αναμένεται να προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από τα περίπου 225 km που προσφέρει σήμερα το Dacia Spring, παρά τη βελτιωμένη χημεία LFP στις μπαταρίες. Όπως είπε και ο Αντιπρόεδρος Προϊόντων της Dacia, Patrice Levy-Bencheton, στόχος είναι η απόδοση με βάση τις πραγματικές ανάγκες: «Δεν φτιάχνουμε περιττά πράγματα - μόνο ό,τι χρειάζεται ο πελάτης», τόνισε χαρακτηριστικά.

Από όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, το νέο αυτό προσιτό ηλεκτρικό citycar της ρουμανικής εταιρείας θα έχει πέντε πόρτες, θα φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες, θα διατηρεί συμπαγείς διαστάσεις ιδανικές για την πόλη και θα εστιάζει στη χαμηλή κατανάλωση και την απόλυτη απλότητα.
Το νέο μοντέλο δεν θα αντικαταστήσει άμεσα το Spring, αλλά θα συνυπάρξει για ένα διάστημα μαζί του. Ωστόσο, καθώς το Spring κατασκευάζεται στην Κίνα, οι νέοι ευρωπαϊκοί δασμοί στα κινεζικά EV ενδέχεται να αυξήσουν σημαντικά την τιμή του έως και κατά 35% - γεγονός που το καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικό.
Αντίθετα, το νέο μικρό EV της Dacia θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, διασφαλίζοντας έτσι τόσο την τιμή του όσο και τη διαθεσιμότητά του στη Γηραιά Ήπειρο. Η Dacia αναμένεται να το αποκαλύψει το καλοκαίρι του 2026, όμως περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν μέσα στους επόμενους μήνες.