
Η Dacia συνεχίζει να εξελίσσει την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του υπερ-δημοφιλούς της SUV, αλλά σε αυτή η μετάβαση δεν θα του στερήσει τίποτα από το DNA της ανθεκτικότητας, απλότητας και προσιτής τιμής.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, έχει ήδη προαναγγείλει ότι τον Νοέμβριο θα παρουσιαστεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ηλεκτρική στρατηγική της εταιρείας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πρόκειται για το Duster EV.

Το μόνο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia στην Ευρώπη μέχρι σήμερα ήταν το μικρό Spring, όμως πλέον η ρουμανική εταιρεία σχεδιάζει ηλεκτρικές εκδόσεις για όλη τη γκάμα της: για τα Sandero, Jogger, Bigster και φυσικά το Duster.
BUY NOW
Η ηλεκτρική εκδοχή του Duster θα βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-BEV, που χρησιμοποιείται ήδη στα νέα Renault 5, Renault 4 και το μελλοντικό Twingo. Πρόκειται για μια παραλλαγή της υπάρχουσας CMF-B, κατάλληλη για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μικρά hatchback έως SUV μεσαίου μεγέθους.

Το σημαντικότερο νέο είναι πως η CMF-BEV υποστηρίζει πλέον και τετρακίνηση, με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Αυτό επιβεβαιώθηκε από το πρόσφατο πρωτότυπο του τετρακίνητου Renault 4, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα ηλεκτρικό Duster 4x4 με αυθεντικό χαρακτήρα εκτός δρόμου - κάτι που λίγοι ανταγωνιστές θα προσφέρουν σε αυτό το επίπεδο τιμής.

Μέχρι τότε, η Dacia σχεδιάζει την κυκλοφορία μιας τετρακίνητης υβριδικής έκδοσης του νέου Duster (3ης γενιάς), το οποίο κυκλοφόρησε στα τέλη του 2024. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, η έκδοση αυτή θα μπορεί να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Jeep Avenger 4xe.

Η ηλεκτρική μετάβαση της Dacia δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπει τους θερμικούς κινητήρες. Το Duster θα συνεχίσει να προσφέρεται και με θερμικά ή/και υβριδικά σύνολα τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ η ηλεκτρική έκδοση θα πωλείται παράλληλα.

Πέραν του Duster, η Dacia ετοιμάζει ένα νέο ηλεκτρικό supermini που θα αντικαταστήσει το Spring, με τιμή περί τις 18.000 ευρώ, δύο νέα μοντέλα της κατηγορίας C για να πλαισιώσουν το Bigster (πιθανόν με θερμικά σύνολα αρχικά) και το ηλεκτρικό Sandero με ορίζοντα το 2027.