DS 8: Προ των πυλών το νέο μεγάλο και πολυτελές γαλλικό Crossover

DS Aero Sport Lounge

Συγχωνεύοντας τρεις διαφορετικές σιλουέτες, SUV, Sedan και Coupe, η νέα premium μπερλίνα της DS Automobiles θα ονομάζεται -πιθανότατα- DS 8 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Σε μεγάλο βαθμό τα συγκεκριμένα πλάνα της γαλλικής premium φίρμας του ομίλου της Stellantis έχουν ήδη αποκαλυφθεί με το πρωτότυπο Aero Sport Lounge του 2020. Έκτοτε, αυτό μετασχηματίστηκε στο τελικό σχέδιο παραγωγής, και τώρα τα πρώτα αυτοκίνητα δοκιμών του DS 8 δοκιμάζονται στην Αρκτικό Κύκλο - ενόψει της επίσημης πρεμιέρας το Φθινόπωρο του 2024.

Το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge
Το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοντέλο που θα αποτελέσει τη “ναυαρχίδα” της DS Automobiles θα είναι ένα πενταθέσιο και πεντάθυρο Crossover, μήκους περίπου 4,70 μέτρων, που θα βασιστεί στην πλατφόρμα STLA M της Stellantis. Οι ηλεκτροκινητήρες του θα αποδίδουν από 210 μέχρι 390 ίππους, αντλώντας την ενέργειά τους από μπαταρίες 87 έως και 104 kWh.

Το DS 8, αν εντέλει λάβει αυτή την ονομασία, θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, καθώς το επερχόμενο ηλεκτρικό DS 4 θα βασίζεται στην προϋπάρχουσα πλατφόρμα EMP2 και δεν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Αντιθέτως, η STLA M είναι σχεδιασμένη μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σχεδιαστικά, σε σχέση με το Aero Sport Louge το DS 8 είναι λιγότερο ακραίο και λιγότερο φουτουριστικό, ώστε να προσαρμοστεί στα δεδομένα της αγοράς. Έχει αρκετά πιο καθαρές γραμμές, καθώς και ψηλή γραμμή των ώμων σε συνδυασμό με μικρότερες γυάλινες επιφάνειες. Η Coupe σιλουέτα προκύπτει από την κλίση της πίσω κολόνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, αλλά το ελεγχόμενο ύψος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Και η αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα STLA M δίνει τη δυνατότητα να κρατηθεί σχετικά χαμηλά το βάρος.

Δίνοντας έμφαση στους χώρους, το μεταξόνιο του DS 8 κυμαίνεται στα 2,70 έως 2,90 μέτρα, ενώ η κλίση της οροφής πίσω δεν θα επηρεάζει το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Μηχανικά, αναμένεται να διαθέτει την ηλεκτρονική ανάρτηση και το σύστημα DS Active Scan Suspension, με το οποίο μια κάμερα “διαβάζει” το δρόμο και προσαρμόζει ανάλογα την ανάρτηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό θα έχει επιρροές από τα πρωτότυπα σχέδια του MI 21 Manifesto, που περιλαμβάνουν την τεράστια οθόνη σε όλο το πλάτος του ταμπλό και την αντικατάσταση της κεντρικής κονσόλας ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες με έναν αιωρούμενο βραχίονα που έχει τα χειριστήρια της οθόνης και της μετάδοσης.

Τη θέση των ηχείων στις πόρτες παίρνει μια μεγάλη σφαίρα κάτω από το ταμπλό. Η DS επιφυλάσσει αυτόν τον εσωτερικό σχεδιασμό για τα νέα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2027, όμως πολλά από τα στοιχεία του θα τα δούμε και στο νέο DS 8.

Όσον αφορά στα τεχνικά στοιχεία, οι ηλεκτροκινητήρες με τους οποίους η Stellantis θα εφοδιάζει το DS 8 θα αποδίδουν από 210 έως 390 ίππους. Στην τελευταία περίπτωση φυσικά το γαλλικό πολυτελές Crossover θα έχει δύο μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, που θα το καθιστούν τετρακίνητο. Και οι μπαταρίες του θα κυμαίνονται στα 87-104 kWh, με βολτάζ 400V.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες αυτές, όπως συμβαίνει και με το Peugeot E-3008, θα χαρίζει στο DS 8 αντίστοιχη αυτονομία 700 χιλιομέτρων - και ίσως και λίγο περισσότερη, χάρη στο χαμηλότερο βάρος και την καλύτερη αεροδυναμική.

Το νέο DS 8 θα μπει φέτος στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Stellantis στο Melfi, στην Ιταλία. Οι επίσημες πληροφορίες για αυτό θα προκύψουν με την παρουσίασή του το προσεχές Φθινόπωρο, ενώ το λανσάρισμά του στην αγορά αναμένεται στις αρχές του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ