Το Dacia Duster έρχεται ως πλήρως υβριδικό 155 ίππων και με ηλεκτρική τετρακίνηση

Παρότι το Duster παραμένει ένα από τα πιο καλοπουλημένα SUV στην Ευρώπη, η Dacia δεν επαναπαύεται στις δάφνες της καθώς ετοιμάζει αναβαθμίσεις σε κινητήρες και τετρακίνηση.
Η Dacia σχεδιάζει να ενσωματώσει στη γκάμα του Duster το ολοκαίνουργιο full hybrid σύστημα κίνησης με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.8 λίτρου και απόδοση 155 ίππων - δανεισμένο από την ισχυρότερη έκδοση του Dacia Bigster.

Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί αν ο νέος κινητήρας θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα 1.6 full hybrid των 140 ίππων ή αν θα προσφέρεται παράλληλα με αυτόν. Σε κάθε περίπτωση, θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη στη σημερινή έκδοση των 140 hp.
BUY NOW
Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο αφορά στην εξέλιξη ενός νέου τύπου εξηλεκτρισμένης τετρακίνησης, όπου ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας θα βρίσκεται στον πίσω άξονα. Το σύστημα αυτό υπόσχεται ικανότητες ανάλαφρου off-road χωρίς το βάρος και την κατανάλωση που συνοδεύει τα κλασικά μηχανικά συστήματα 4x4.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η μόνη τετρακίνητη έκδοση του Duster σήμερα είναι η mild hybrid 130 4x4, η οποία βασίζεται στον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρου με συμβατικό μηχανικό σύστημα μετάδοσης.
Όμως, στη νέα περίπτωση της «ηλεκτρικής τετρακίνησης« ένας ηλεκτροκινητήρας μπροστά θα υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα και ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ θα κινεί τον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση με χαμηλό βάρος.

Ένα επιπλέον στοιχείο που θα ενσωματώσει η Dacia στο νέο Duster είναι τα paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι - χαρακτηριστικό που δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ πριν σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Dacia. Αυτό ενδέχεται να συνδέεται με την άφιξη του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη EDC, το οποίο σήμερα προσφέρεται μόνο με τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων σε αγορές εκτός Ευρώπης.

Τέλος, για πρώτη φορά φαίνεται να έρχεται στο Duster και το adaptive cruise control με λειτουργία Stop & Go, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί αυτόματα σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ακόμα και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.