
Αυτό που δεν κατάφεραν η BYD ή η Tesla στην Ιαπωνία, το πέτυχε ένα μικροκαμωμένο μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα, που ξεχωρίζει για την τιμή του και τη φιλικότητα στη χρήση.
Η Ιαπωνία είναι από τις χώρες που παραμένουν αρκετά επιφυλακτικές απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Ακόμα και οι μεγάλες εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες μπήκαν πιο αργά και διστακτικά στη νέα φιλοσοφία, με τη διείσδυση στην αγορά να φτάνει μόλις το 3,5%, έναντι 18% παγκοσμίως.
Αυτό το ταμπού φαίνεται ότι έσπασε το Mibot, ένα δημιούργημα της startup KG Motors με έδρα τη Χιροσίμα, το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να καλύψει βασικές ανάγκες στις αστικές μετακινήσεις.
BUY NOW

Το μοντέλο, με διαστάσεις μόλις 2,5 μ. μήκος, 1,1 μ. πλάτος και ύψος κάτω από 1,5 μ., ισορροπεί σχεδιαστικά ανάμεσα στην πρακτικότητα και το χαριτωμένο. Στην ουσία, όμως, κοιτάζει κατάματα μια πραγματικότητα της αστικής ζωής στην Ιαπωνία, όπου ο χώρος είναι πολύτιμος και τα περισσότερα οχήματα είναι υπερβολικά μεγάλα για τις πραγματικές ανάγκες των περισσότερων κατοίκων.
Όπως εξήγησε ο ιδρυτής της KG Motors, Kazunari Kusunoki, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι υπερμεγέθη για τους στενούς δρόμους της Ιαπωνίας κι αυτή ακριβώς ήταν η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του Mibot. Μια ιδέα που όπως φαίνεται πέτυχε διάνα, αφού το μοντέλο είναι ήδη πιο δημοφιλές στην Ιαπωνία από τα ηλεκτρικά της Toyota.

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, δεν μπορεί να συγκριθεί με τα στάνταρ των “κανονικών” αυτοκινήτων, αφού η αυτονομία του φτάνει τα 100 χιλιόμετρα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 60 χλμ./ώρα. Όμως, για τους περισσότερους οδηγούς αυτά είναι απόλυτα επαρκή για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ η δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε μόλις 5 ώρες από απλή πρίζα το καθιστά ακόμη πιο εύχρηστο.
Παρά το μικρό του μέγεθος, το Mibot διαθέτει βασικές σύγχρονες ανέσεις, όπως κλιματισμό, μικρό χώρο αποσκευών για τα καθημερινά ψώνια και δυνατότητα ασύρματων αναβαθμίσεων. Στην πράξη, συνδυάζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού scooter με τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου, έστω και μονοθέσιου.

Η δημοτικότητά του δεν οφείλεται μόνο στην ευκολία στις μετακινήσεις, αλλά και στην τιμή του, καθώς κοστίζει μόλις 1 εκατομμύριο γιεν (περίπου 6.000 ευρώ), δηλαδή τα μισά από το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό της Ιαπωνίας, το Nissan Sakura, ενός kei car σχεδιασμένο για κίνηση εντός πόλης.
Αυτός ήταν και ο λόγος που οι προπαραγγελίες ξεπέρασαν τις 3.300 μονάδες, αφήνοντας πίσω ακόμη και τις συνολικές πωλήσεις EV της Toyota στην Ιαπωνία για το 2024, αποδεικνύοντας πως με σωστή τιμολόγηση, τα ηλεκτρικά μπορούν να μετατραπούν σε πρακτικές λύσεις μετακίνησης. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο, στο νέο εργοστάσιο της KG στη Χιροσίμα.

Στόχος του Mibot δεν είναι να ανταγωνιστεί τα οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία, αυτή του προσωπικού, αμιγώς αστικού ηλεκτρικού οχήματος. Ενδεικτικό είναι ότι το 95% των προπαραγγελιών προέρχεται από νοικοκυριά που ήδη διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο, με το μοντέλο να προορίζεται για τις μικρές διαδρομές που αποτελούν και την πλειονότητα της αστικής μετακίνησης. Είναι επίσης ιδανικό για ηλικιωμένους στην επαρχία με περιορισμένη πρόσβαση σε δημόσια συγκοινωνία, αλλά και για νέους που δεν μπορούν να αποκτήσουν δικό τους αυτοκίνητο.

Το Mibot, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, εκφράζει μια ριζική αναθεώρηση του τι θα έπρεπε να κοστίζει η μετακίνηση, πόσο χώρο πρέπει να καταλαμβάνει ένα όχημα και ποια χαρακτηριστικά είναι πραγματικά σημαντικά για την καθημερινή χρήση. Σε μια βιομηχανία που κυνηγά την υπερβολή στην αυτονομία, τη δύναμη και το μέγεθος, ο μινιμαλισμός του Mibot φαντάζει σχεδόν επαναστατικός.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ