Τα Peugeot e-Expert και Citroen e-Jumpy περνούν στην εποχή του υδρογόνου

Peugeot e-Expert Hydrogen

Τα δύο επαγγελματικά vans των Peugeot και Citroen απέκτησαν ήδη εκδόσεις με κυψέλες υδρογόνου, που τους χαρίζουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων, και μάλιστα θα βγουν στην ευρωπαϊκή αγορά πριν το τέλος του 2021.

Ο γιγαντιαίος όμιλος Stellantis δεν χάνει έδαφος στην ανάπτυξη των τεχνολογικών υδρογόνου, οι οποίες σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν το πλεονέκτημα των αληθινά μηδενικών ρύπων και του τάχιστου ανεφοδιασμού - αλλά και προς το παρόν το μειονέκτημα ότι το δίκτυο παροχής υδρογόνου δεν έχει αναπτυχθεί παρά ελάχιστα στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έρευνα για το συγκεκριμένο σύστημα υδρογονοκίνησης της Stellantis ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και οι μηχανολόγοι και σχεδιαστές του ομίλου βρήκαν έναν ευφυή τρόπο να αφομοιώσουν το σύστημα στα ήδη υπάρχοντα αμιγώς ηλεκτρικά Peugeot e-Expert και Citroen e-Jumpy - με στόχο να πετύχουν οικονομίες κλίμακας και να κρατήσουν όσο το δυνατόν χαμηλότερα το κόστος.

Μέσα στους επόμενους δύο μήνες οι γαλλικές εταιρείες θα διαθέσουν τις πρώτες υδρογονοκίνητες εκδοχές τους. Η παραγωγή αρχικά θα είναι περιορισμένη, και θα απευθύνεται σε επιλεγμένους αγοραστές στη Γαλλία και στη Γερμανία. Η τιμή τους δεν είναι ακόμα γνωστή - ως μέτρο σύγκρισης, θυμίζουμε, το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo αγγίζει στη Γερμανία τα 77 χιλιάδες Ευρώ.

Με τη μετατροπή υδρογόνου, τα Peugeot e-Expert και Citroen e-Jumpy διατηρούν τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα των 134 ίππων, αλλά η παραγωγή του ηλεκτρισμού γίνεται από τις κυψέλες υδρογόνου και όχι από τη μπαταρία. Έτσι, τη θέση της μπαταρίας των 50kWh έχουν πάρει τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 4,4 κιλών υδρογόνου, ποσότητα που είναι αρκετή για να χαρίσει στα δύο vans αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, όμως, με την ηλεκτροδότηση του κινητήρα, το σύστημα του υδρογόνου φορτίζει και μια μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα των επιβατών. Η μπαταρία αυτή αποθηκεύει ενέργεια για 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας - απόσταση που θα είναι αρκετή για να φτάσει κανείς στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου όταν αναπτυχθεί το δίκτυο στις πόλεις.

Το μειονέκτημα της μικρής μπαταρίας των 10,5 kWh είναι ότι στερεί τη δυνατότητα ύπαρξης και θέσης τρίτου επιβάτη στην εμπρός σειρά καθισμάτων. Αλλά το πλεονέκτημα του υδρογόνου, πέραν της εκπομπής αποκλειστικά και μόνο σταγονιδίων νερού, είναι ότι ο χρόνος ανεφοσιασμού είναι πολύ μικρότερος από το χρόνο φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου - περίπου τριπλάσιος σε σχέση με τον ανεφοδιασμό βενζίνης ή diesel, αλλά και πάλι περιορισμένος.

Κατά τα άλλα, το ωφέλιμο φορτίο των δύο γαλλικών vans με το σύστημα υδρογόνου παραμένει στα 800 κιλά, ο χώρος φόρτωσης στα 5,3 κυβικά μέτρα, η ελκτική δυνατότητα στον 1 τόνο και η τελική ταχύτητα στα περίπου 140 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Richard Meyer, Αντιπρόεδρο της Stellantis και επικεφαλής του τομέα Στρατηγικής & Εξέλιξης Ελαφρών Επαγγελματικών της Stellantis, ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου συστήματος υδρογονοκίνησης δεν θα επεκταθεί και στα επιβατικά αυτοκίνητα του ομίλου αλλά θα περιοριστεί στα vans - τόσο στα επαγγελματικά όσο και στις επιβατικές (minibus) εκδοχές τους.

Στα επόμενα δύο χρόνια η Stellantis -μέσω του ομίλου PSA- θα συλλέγει δεδομένα από τη χρήση αυτών των πρώτων υδρογονοκίνητων επαγγελματικών μοντέλων της, ώστε να καθορίσει την περαιτέρω στρατηγική και τις επενδύσεις της. Αν ολα εξελιχθούν ομαλά, μέχρι το τέλος του 2023 θα ξεκινήσει και η μαζική παραγωγή και ευρεία διάθεση των υδργονοκίνητων Peugeot e-Expert και Citroen e-Jumpy.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ